LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Treurig Vermogensbeheer bij ALEX

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Nohappycamper

Treurig Vermogensbeheer bij ALEX

Ongelezen bericht door Nohappycamper »

Zoals je in alle kranten kunt lezen, gaat het zeker het laatste jaar goed met de koersen van de aandelen. In binnen- en buitenland. Reden voor mij om eind 2012 te gaan beleggen. Alex biedt aan dat ze je vermogen kunnen beheren. Ze beleggen dan voor je, houden de zaak scherp in de gaten. Is de bedoeling. Kost wel geld natuurlijk, maar dan denk je: ik krijg ook wat.
Toen ik begin 2013 ging beleggen, stond de AEX index een heel stukje onder de 400 punten.
Nu staat die op zo'n 427. Ik had gekozen voor een defensief beheer, dus voorzichtig, maar wel de focus op aandelen.
Toch is Alex er in geslaagd om dit jaar een verlies voor mij te realiseren van dik 10% op het belegde vermogen.
Alex hanteert ook een benchmark. Daarin kun je zien met welk resultaat ze zichzelf vergelijken. Mijn rendement - na kosten van Alex - is negatief. Ik heb dus verlies geleden. De benchmark over dezelfde periode staat nu op ongeveer een plus van 60%.
De reclame -uitingen van Alex, waarin is opgenomen wat de rendementen zijn geweest bij de verschillende profielen geven een rooskleurig beeld dan wat voor mij is behaald. Erg treurig allemaal.
Van het vergoeden van schade voor dit in mijn ogen armzalige beheer wil Alex niet weten.

Jantje7

Re: Treurig Vermogensbeheer bij ALEX

Ongelezen bericht door Jantje7 »

"Van het vergoeden van schade voor dit in mijn ogen armzalige beheer wil Alex niet weten."

Een gorilla behaald betere beleggingsresultaten als de gemiddelde beursgoeroe.
Hoe durft u te denken dat ze verplicht zijn uw verlies te compenseren. In dat geval ging bij deze lage rentestand iedereen beleggen.
Ben sportief en neem uw verlies. Mogelijk heeft u komend jaar een positief resultaat.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Nohappycamper schreef:Zoals je in alle kranten kunt lezen, gaat het zeker het laatste jaar goed met de koersen van de aandelen. In binnen- en buitenland. Reden voor mij om eind 2012 te gaan beleggen. Alex biedt aan dat ze je vermogen kunnen beheren. Ze beleggen dan voor je, houden de zaak scherp in de gaten. Is de bedoeling. Kost wel geld natuurlijk, maar dan denk je: ik krijg ook wat.
Toen ik begin 2013 ging beleggen, stond de AEX index een heel stukje onder de 400 punten.
Nu staat die op zo'n 427. Ik had gekozen voor een defensief beheer, dus voorzichtig, maar wel de focus op aandelen.
Toch is Alex er in geslaagd om dit jaar een verlies voor mij te realiseren van dik 10% op het belegde vermogen.
Alex hanteert ook een benchmark. Daarin kun je zien met welk resultaat ze zichzelf vergelijken. Mijn rendement - na kosten van Alex - is negatief. Ik heb dus verlies geleden. De benchmark over dezelfde periode staat nu op ongeveer een plus van 60%.
De reclame -uitingen van Alex, waarin is opgenomen wat de rendementen zijn geweest bij de verschillende profielen geven een rooskleurig beeld dan wat voor mij is behaald. Erg treurig allemaal.
Van het vergoeden van schade voor dit in mijn ogen armzalige beheer wil Alex niet weten.
Voor zover ik weet is beleggen altijd een risico. Dat risico heeft u genomen en het had in uw voordeel kunnen zijn, dat is het nu niet. Jammer maar helaas. Als u vindt dat zij niet op de juiste manier hebben gehandeld, zijn daarvoor instituten waar u dit kenbaar kunt maken zoals de AFM of het KIFID. Het is mij niet geheel duidelijk wat u verder met dit bericht wilt?

Vergoeden van schade? De financiële bijsluiter gelezen? Als u geen risico had willen lopen. Had u het op een spaarrekening moeten zetten, gegarandeerd rendement, helaas wel van 1%.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Nohappycamper schreef:Zoals je in alle kranten kunt lezen, gaat het zeker het laatste jaar goed met de koersen van de aandelen. In binnen- en buitenland. Reden voor mij om eind 2012 te gaan beleggen. Alex biedt aan dat ze je vermogen kunnen beheren. Ze beleggen dan voor je, houden de zaak scherp in de gaten. Is de bedoeling. Kost wel geld natuurlijk, maar dan denk je: ik krijg ook wat.
Erg triest ja. Vermogensbeheer is meestal een farce, tenzij je het over vele miljoenen hebt.
Vergoeden van schade is natuurlijk niet aan de orde.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als ik het onderstaand url mag geloven, dan is het resultaat vanaf 1-1-2008 zeker niet slecht.
https://www.alex.nl/vermogensbeheer/ren ... /defensief
Begin van crisis eind 2008 zeer goed doorstaan, maar laatste jaar is idd zeer teleurstellend.
Achteraf bezien was instapmoment van TS erg ongelukkig.

verlies nemen...of bij kopen?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik heb ok geen idee waar ts de cijfers vandaan haalt. Volgens de link van 16again(dank daarvoor) was het rendement over de periode nov '13 tot nov '14 -4%. Dus ja, verlies. Je kunt wachten tot het weer oploopt, of je verlies nemen. Defensieve beleggingen zijn vaak geen korte termijn beleggingen, hier zet je vaak je geld weg voor lange tijd en 2 jaar is daarin niet lang.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Je bent door te gaan beleggen een zeker risico aangegaan, weliswaar relatief klein omdat het een defensieve lange termijn portefeuille betreft, maar toch nog steeds een risico. Zoals al gezegd, als je het vermoeden hebt dat ze iets doen wat niet in de haak is, waardoor je verlies meer is dan puur het gevolg van het beleggen, dan kan je naar de al eerder genoemde instellingen voor een klacht en evt onderzoek. De rest is het gevolg van je eigen gekozen risico.

zeerbezorgd

Ongelezen bericht door zeerbezorgd »

Ik begrijp die klacht over Alex vermogensbeheer wel heel goed. Ze wekken verwachtingen door te spreken over defensief of "behoedzaam" vermogensbeheer en door te schermen met indrukwekkende rendementscijfers. Maar er blijkt helemaal geen sprake te zijn van behoedzaam vermogensbeheer: het is een volledig geautomatiseerd technisch analyse programma dat probeert mee te liften met opgaande trends en dat verkoopt bij dalingen. Nietsvermoedende voorzichtige beleggers worden geconfronteerd met tussen de 400 en 1000 transacties per jaar en grote verliezen (zoals 60% onder de benchmark). Dit is al jaren zo, slechts in één jaar (2008 geloof ik) heeft het programma goed gepresteerd, de toevalstreffer die iedere gek kan laten zien.
Dit zie je niet af aan hun rendementen uit de reclame. Maar lees de kleine lettertjes: die rendementen gaan over "voorbeeldportefeuilles" en er wordt gewaarschuwd dat ze niet overeen hoeven te komen met werkelijke rendementen. De verschillen in rendement tussen "voorbeeld" en werkelijkheid zijn enorm (zoals ik helaas ook uit eigen ervaring weet).
Het is inderdaad heel treurig zoals de eerste mail hierboven zegt. Moedermaatschappij Binckbank moet zich schamen, en ik denk dat ze dit niet vol zullen kunnen houden. De klachtenprocedures die nu lopen bij de VEB en Kifid zijn volkomen terecht.

prem

Ongelezen bericht door prem »

zeerbezorgd schreef:Ik begrijp die klacht over Alex vermogensbeheer wel heel goed. Ze wekken verwachtingen door te spreken over defensief of "behoedzaam" vermogensbeheer en door te schermen met indrukwekkende rendementscijfers. Maar er blijkt helemaal geen sprake te zijn van behoedzaam vermogensbeheer: het is een volledig geautomatiseerd technisch analyse programma dat probeert mee te liften met opgaande trends en dat verkoopt bij dalingen. Nietsvermoedende voorzichtige beleggers worden geconfronteerd met tussen de 400 en 1000 transacties per jaar en grote verliezen (zoals 60% onder de benchmark). Dit is al jaren zo, slechts in één jaar (2008 geloof ik) heeft het programma goed gepresteerd, de toevalstreffer die iedere gek kan laten zien.
Dit zie je niet af aan hun rendementen uit de reclame. Maar lees de kleine lettertjes: die rendementen gaan over "voorbeeldportefeuilles" en er wordt gewaarschuwd dat ze niet overeen hoeven te komen met werkelijke rendementen. De verschillen in rendement tussen "voorbeeld" en werkelijkheid zijn enorm (zoals ik helaas ook uit eigen ervaring weet).
Het is inderdaad heel treurig zoals de eerste mail hierboven zegt. Moedermaatschappij Binckbank moet zich schamen, en ik denk dat ze dit niet vol zullen kunnen houden. De klachtenprocedures die nu lopen bij de VEB en Kifid zijn volkomen terecht.
Je schijnt insider info te hebben. Is dit systeem bij meer maatschappijen het geval?

leeuwenstal

Ongelezen bericht door leeuwenstal »

Jantje7 schreef:"Van het vergoeden van schade voor dit in mijn ogen armzalige beheer wil Alex niet weten."

Een gorilla behaald betere beleggingsresultaten als de gemiddelde beursgoeroe.
Hoe durft u te denken dat ze verplicht zijn uw verlies te compenseren. In dat geval ging bij deze lage rentestand iedereen beleggen.
Ben sportief en neem uw verlies. Mogelijk heeft u komend jaar een positief resultaat.
Kan niet anders zeggen geheel mee eens ! eens verlies kan meerdere oorzaken hebben, wilt u zekerheid neem 1,5% rente bij een bank.

Gesloten