LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet bestaand huisnummer

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Losthippiee

Niet bestaand huisnummer

Ongelezen bericht door Losthippiee »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een mooi appartementje gehuurd, die is gevestigd op de 3e verdieping boven een kantoor (op de 2e verdieping zitten onze buren). Nu dacht ik dat ik een eigen appartement gehuurd had met een eigen huisnummer. Helaas ben ik erachter gekomen dat de onderburen en ik het huisnummer delen. We zitten dus beide op huisnummer 11A terwijl in het huurcontract staat dat de woning waarvoor ik getekend heb huisnummer 11A-2 heeft. Ook de buren wisten niet dat ze het adres deelde en zijn er 2 weken voor mij ingetrokken. Ze Internet aangesloten en een huisvuil pas aangevraagd. Ook hebben de buren al een parkeervergunning aangevraagd, iets wat voor mij cruciaal is. Al deze dingen kan ik nu dus niet meer aanvragen omdat dit per adres maar eenmaal aan te vragen is.

Het is een top appartement en wil er niet weg. Maar vooral de parkeervergunning heb ik gewoon echt nodig. Ik heb contact gehad met de verhuurster, die komt over als een aardige vrouw en gaat vandaag het een en ander overlegen. Ongeacht wat daar uit zal komen, wat kan ik hiermee?

GJvdZ

Re: Niet bestaand huisnummer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Staat er iets over in het contract?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:Staat er iets over in het contract?
We zitten dus beide op huisnummer 11A terwijl in het huurcontract staat dat de woning waarvoor ik getekend heb huisnummer 11A-2 heeft
Vraag eens bij de gemeente/kadaster na, welke nummers in dat pand moeten zijn.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik bedoelde of er iets specifieks over een gedeeld adres o.i.d. stond. Zo'n suffix zie je ook wel bij studentenhuizen en beteken alleen binnen het pand iets. Daarbuiten hoeft het niets te betekenen (zoals nu ook bij TS).

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Ik neem aan dat je ook staat ingeschreven op 11A2 en niet op 11A. En een parkeervergunning, daarvoor moet je gewoon even de situatie uitleggen aan de balie in het gemeentehuis en dan is er gewoon veel meer mogelijk dan je denkt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

er moeten dingen in huurcontract aangepast worden anders kan je voor hele foute dingen komen te staan.
Ik ben hier sinds 2011 mee bezig voor iemand!!!! Die zelf niet voor zich kan spreken( lichamelijk niet welbespraakt hersenbeschadiging)
En problemen tot en met!!!!!

Probeer zoveel mogelijk in contract vast te laten leggen,zoveel adressen delen is vragen om grote groe problemen!!!

Ben deze week flink bezig,wat veel energie vreet dus antwoord kort,maar doe er wat mee!!!! Aub!

En ik kan ook ondat er nu grootonderzoek loopt niet details geven!!!sorry..

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

On Topic: TS, als U niet goed bent ingeschreven bij welke Gemeente dan ook gaat het fout lopen met post e.a. zaken dus dit alles moet zo snel mogelijk per contract goed beschreven worden. Denk maar aan belangrijke post die men eventueel niet ontvangt e.d. Dus hopen dat "de aardige dame" ook daadwerkelijk aardig is en de zaken voor U in orde zal maken.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2015 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Is de woning soms opgesplitst, en niet vermeld bij de gemeente ?

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De gemeente bepaalt de huisnummers, niet een verhuurder. Je kunt in de BAG (basisadministratie adressen en gebouwen) controleren of het huisnummer bestaat (http://bagviewer.pdok.nl). Als het niet bestaat, zul je met de gemeente contact moeten opnemen en vragen of ze het huisnummer alsnog willen aanmaken.

tenormin

ruitenheer schreef:De gemeente bepaalt de huisnummers, niet een verhuurder. Je kunt in de BAG (basisadministratie adressen en gebouwen) controleren of het huisnummer bestaat (http://bagviewer.pdok.nl). Als het niet bestaat, zal je met de gemeente contact moeten opnemen en vragen of ze het huisnummer alsnog willen aanmaken.
Ja, inderdaad zou dit, zoals u linkt, de goede volgorde moeten zijn; eerlijk gezegd denk ik niet dat er weinig tot geen mensen zijn die zoiets van te voren gaan controleren; men gaat er 'blind' van uit dat je iets huurt wat volledig voldoet aan alles.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
ruitenheer schreef:De gemeente bepaalt de huisnummers, niet een verhuurder. Je kunt in de BAG (basisadministratie adressen en gebouwen) controleren of het huisnummer bestaat (http://bagviewer.pdok.nl). Als het niet bestaat, zal je met de gemeente contact moeten opnemen en vragen of ze het huisnummer alsnog willen aanmaken.
Ja, inderdaad zou dit, zoals u linkt, de goede volgorde moeten zijn; eerlijk gezegd denk ik niet dat er weinig tot geen mensen zijn die zoiets van te voren gaan controleren; men gaat er 'blind' van uit dat je iets huurt wat volledig voldoet aan alles.

Idd zou moeten kunnen,maar je weet bij lange na niet waar je alemaal tegen aan loopt,en gebeurd niet 123....,zo blijven wonen vragen om problemen en geloof me,die probemen wil je niet

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de GBA, dus gemeente kunnen ze zien waar U en je buren staan ingeschreven en of het legaal is.

Daarmee kom je dus verder...
En bij illegaal onderverdelen grote ruimte hadden ze naast 11, 11A ook 11B moeten maken....

Als het niet legaal is mag je de huur ontbinden en/of verlaging aanvragen omdat het geen legaal adres is.

De verhuurder moet voor een legaal adres zorgen en niet zomaar wat aan klooien...

Losthippiee

Allen, bedankt voor de reacties. Als eerste ben ik tevreden met het delen van mijn adres. Er is een aparte meting ivm gas water en licht, UPC kan worden gedeeld enz enz. Best wat voordelen dus.Dan nu; het pand bestaat uit een kantoor (begaande grond 11C) 1e verdieping (woning 11B) 2e verdieping (woning 11A-1) 3e verdieping (Mijn woning 11A-2). Dit is hoe mijn 'huisnummer' staat vermeld in het contract. Helaas blijkt dit echter niet te bestaan maar zijn de nummers 11A-1 en 11A-2 eigenlijk beide gewoon 11A met als gevolg dat ik geen parkeervergunning kan krijgen, wat er weer voor zorgt dat we nu al 2 weken ergens anders slapen omdat we de auto niet kwijt kunnen. Ik heb zojuist een reactie gehad van de verhuurster. Vanaf volgende week word er actie op ondernomen. Dus het kan maar zo zijn dat ik nog een maand ergens anders slaap. Iemand suggesties?

tenormin

Ontgaat me een beetje waarom u elders moet slapen omdat de auto elders geparkeerd moet worden. Misschien heb ik over het hoofd gelezen.

Losthippiee

tenormin schreef:Ontgaat me een beetje waarom u elders moet slapen omdat de auto elders geparkeerd moet worden. Misschien heb ik over het hoofd gelezen.
Omdat ik mijn appartement in het centrum heb. En ik iedere ochtend om 06:15 in de auto moet zitten naar mijn werk. Daarnaast is het betaald parkeren tot 23:00 uur met een uurtarief van € 2,85.

Losthippiee

Omdat ik mijn appartement in het centrum heb en er een parkeertarief van € 2,85 tot 23:00 uur in de avond word gehanteerd en ik de volgende dag om 06:10 in de auto moet zitten.

Gesloten