LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATAG inductie kookplaat

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
kooman
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2012 10:00

ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door kooman »

Ik ben in het bezit van een ATAG inbouw inductiemkookplaat ( 9 jaar ) gekost
ongeveer € 1600.- na 7 jaar een kookunit kapot, door Atag laten repareren
€ 430.- nu zijn er weer twee kookunits kapot, Atag doet hier niets aan en ik ben van mening dat je van een kookplaat van zoveel geld toch wel iets meer mag verwachten dan totaal los na 9 jaar, ik adviezeer dan ook iedereen om geen Atag inductie kookplaat te kopen.
Rob

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door nevermind »

Na 9 jaar doet Atag en ook een ander merk zeker niets meer.
Je kunt toch ook bij iemand anders laten repareren dan bij Atag
Misschien heb je hier iets aan:
http://diensten.marktplaats.nl/elektric ... delen.html

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik heb een Pelgrim via internet gekocht voor 375,- gloedjebloedjenieuw maar een ouder model....zal me een grote aardappel wezen dat ouder model is maar ik begrijp niet dat er zoveel centen aan een inductieplaat wordt uitgegeven, maar dat terzijde.

Je kan ook een andere plaat kopen met 1 a 2 jaar garantie voor onder de 800 euri. Maar na 9 jaar mekkeren dat geen ATAG gekocht moet worden, vindt ik onzin.

Google maar eens op:

http://www.inbouwapparatuur.nl/
http://www.inbouw.nl/

Mijn destijds in Utrecht gekocht.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door plumber »

Teunbosseman schreef:Ik heb een Pelgrim via internet gekocht voor 375,- gloedjebloedjenieuw maar een ouder model....zal me een grote aardappel wezen dat ouder model is maar ik begrijp niet dat er zoveel centen aan een inductieplaat wordt uitgegeven, maar dat terzijde.

Je kan ook een andere plaat kopen met 1 a 2 jaar garantie voor onder de 800 euri. Maar na 9 jaar mekkeren dat geen ATAG gekocht moet worden, vindt ik onzin.

Google maar eens op:

http://www.inbouwapparatuur.nl/
http://www.inbouw.nl/

Mijn destijds in Utrecht gekocht.
Groot gelijk.
Vind na 9 jaar gebruik en dan mekkeren een beetje flauw.
Dat ding wordt bijna dagelijks gebruikt.

abc100
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door abc100 »

kooman schreef:Ik ben in het bezit van een ATAG inbouw inductiemkookplaat ( 9 jaar ) gekost
ongeveer € 1600.- na 7 jaar een kookunit kapot,
Teunbosseman schreef:Ik heb een Pelgrim via internet gekocht voor 375,- gloedjebloedjenieuw maar een ouder model....zal me een grote aardappel wezen dat ouder model is maar ik begrijp niet dat er zoveel centen aan een inductieplaat wordt uitgegeven, maar dat terzijde.
Maar na 9 jaar mekkeren dat geen ATAG gekocht moet worden, vindt ik onzin.
Ook ik begrijp niet dat er zo veel geld wordt uitgegeven aan een inductieplaat. Of hakt, snijd en bakt ie helemaal zelf?? Want dan kan ik uw frustratie wel begrijpen!!

fastatje
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:19

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door fastatje »

Ik geef TS groot gelijk, het wel of niet uitgeven van €1600,- moet iedereen voor zich weten, en die discussie slaat de plank finaal mis.
Men mag verwachten dat gedurende de levensduur reparatie's en dus levering van onderdelen mogelijk blijft, dagelijks gevruik hoort nu eenmaal bij een kookplaat en is daar op berekend, 9 jaar is dus wel een beetje kort, de meerprijs tegenover bijvoorbeeld een pelgrim zit hem namelijk ook voor een groot deel in de duurdere /kwalitatief betere componenten, maar ook het langer in stock houden van onderdelen kost meer en wordt als het goed is in de aanschaf meegenomen.

Als ik een dure blauwe Bosch boormachine koop dan gaat deze langer mee (bij gelijk gebruik/belasting) dan een eigen merk oid , er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen "wat maakt het uit als het gaatje maar in de muur zit"

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

fastatje schreef:Ik geef TS groot gelijk, het wel of niet uitgeven van €1600,- moet iedereen voor zich weten, en die discussie slaat de plank finaal mis.
Men mag verwachten dat gedurende de levensduur reparatie's en dus levering van onderdelen mogelijk blijft, dagelijks gevruik hoort nu eenmaal bij een kookplaat en is daar op berekend, 9 jaar is dus wel een beetje kort, de meerprijs tegenover bijvoorbeeld een pelgrim zit hem namelijk ook voor een groot deel in de duurdere /kwalitatief betere componenten, maar ook het langer in stock houden van onderdelen kost meer en wordt als het goed is in de aanschaf meegenomen.

Als ik een dure blauwe Bosch boormachine koop dan gaat deze langer mee (bij gelijk gebruik/belasting) dan een eigen merk oid , er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen "wat maakt het uit als het gaatje maar in de muur zit"

TS krijgt van mij GEEN gelijk. Inderdaad...het bedrag doet er niet toe dus of je nu een plaat koopt van 200 - 500- 1000 of 1600 euro.....na 9 jaar gaan reclameren dat je geen ATAG moet kopen is mijn inziens onzinnig.

Reparaties en leveringen zijn gwoon mogelijk, maar TS moet wel betalen. Waarop baseer jij dat 9 jaar kort is ? Ligt er maar net aan hoe is gebruikt, zelfs hoe is aangesloten.
In stock houden van reserve onderdelen heeft geheel niks te maken met de aanschafsprijs, vergelijkbaar met de autobranche.

Inderdaad, als het gaatje maar in de muur zit. Niet iedereen kan een dure Bosch betalen maar wellicht wel een huismerk welke er minder futuristisch uitziet maar ook de klus klaart.

fastatje
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:19

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door fastatje »

Wat een BS, ik denk toch dat er beter gelezen moet worden......
TS verwacht geen garantie!!! je mag wel verwachten , zo als TS bedoelt, dat er nog reparatie mogelijk is. Of lees ik het verkeerd? zo'ja excuus garantie na 9 jaar is dan BS!!

rodien
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 10:15

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door rodien »

ook ik heb een atag inductie kookplaat ook met hetzelfde probleem ook bij mij doen er twee elementen het niet en het antwoord is dat de kookplaat maar 10 jaar meegaat een kookplaat van bijna 4000 gulden toen der tijd heeft een afschrijving van 400 per jaar dat is belachelijk daar een kookplaat op gas zeker wel een jaar of twintig mee gaat en een stuk goedkoper is als je het goed bekijkt dus ik koop nooit meer een atag kookplaat

korfn00
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:04

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door korfn00 »

Ik ben nu 20 jaar in het bezit van een Atag inductie plaat en die werk nog steeds pefect.

stofzuigertje

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De kans bestaat dat na 9 jaren de onderdelen op zijn en er geen herstel meer mogelijk is voor dit model.

Soms is bij ander merk, ook Atag laat ze elders maken nog wel iets is....

Dorazou
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:53

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Dorazou »

onze inductie kookplaat van Atag is ook total loss. Dit ongeveer een week na een stroomstoring.De kookplaat is 8 jaar oud, De adviesprijs toen
ver in de 2 duizend euro. Ik heb dat ding niet gekocht om na 8 jaar total loss te zijn. Atag zegt geen reserve onderdelen meer te hebben.
Voor ongeveer 1800 kunnen we een nieuwe, ook met wokbrander kopen. Dit is geen buitenkans, want alle kookplaten van dat type en merk kosten ongeveer 1800 euro. Een ander merk kopen is geen optie want die passen niet. Naar me gaan lopen roepen dat ik dan maar gas moet koken oid is gewoon niet erg aardig. Ik heb dat ding gekocht in de veronderstelling iets heel goeds te kopen en daar had ik toen wat extra's voor over.

Wat ik eigenlijk heel graag wil weten is hoelang de wettelijke levensduur bij benadering is. Een gewoon fornuis gaat toch ook heel wat langer dan 10 jaar mee? Destijds werd ook gezegd dat de electronica simpel was en eenvoudig te repareren. Hij was nl kapot toen we hem kregen en moest er een onderdeel vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Dorazou op 09 feb 2015 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dorazou schreef:onze inductie kookplaat van Atag is ook total loss. Dit ongeveer een week na een stroomstoring.De kookplaat is 8 jaar oud, De adviesprijs toen
ver in de 2 duizend euro. Ik heb dat ding niet gekocht om na 8 jaar total loss te zijn, zo rijk ben ik nu ook weer niet. Atag zegt geen reserve onderdelen meer te hebben.
Voor ongeveer 1800 kunnen we een nieuwe, ook met wokbrander kopen. Dit is geen buitenkans, want alle kookplaten van dat type en merk kosten ongeveer 1800 euro. Een ander merk kopen is geen optie want die passen niet. Naar me gaan lopen roepen dat ik dan maar gas moet koken oid is gewoon niet erg aardig. Ik heb dat ding gekocht in de veronderstelling iets heel goeds te kopen en daar had ik toen wat extra's voor over.

Wat ik eigenlijk heel graag wil weten is hoelang de wettelijke levensduur bij benadering is. Een gewoon fornuis gaat toch ook heel wat langer dan 10 jaar mee? Destijds werd ook gezegd dat de electronica simpel was en eenvoudig te repareren. Hij was nl kapot toen we hem kregen en moest er een onderdeel vervangen worden.

Hmmmm kan nergens ontdekken dat dit tegen jou wordt gezegd, of lees ik eroverheen ?

Denk dat praktisch iedereen iets koopt in de veronderstelling iets heel goeds te kopen als er bepaalde prijzen aan hangen maar dat verder terzijde.

Er bestaat geen wettelijke levensduur, zie de link voor info.

http://www.conformiteit.nl/


Maar je schrijft reeds kapot toen je kreeg terwijl daarvoor dat je had gekocht ?? Wat is het nou.

Dorazou
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:53

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Dorazou »

ik heb hier in dit topic nogal wat negatief commentaar gezien, dat wilde ik voor zijn. Toen de kookplaat aangesloten werd, 8 jaar en drie maanden geleden, weigerde hij dienst, hij deed niets. Alleen de wokbrander deed het. Het duurde toen 2 weken voor Atag iemand kon sturen. Daarna heeft de kookplaat het gedaan tot een stroomstoring in december, toen ging ie haperen.

Ik weet dat er geen wettelijke levensduur is, maar wel redelijke termijn. Ik heb dat verkeerd geformuleerd. Gelukkig zei ik erbij; bij benadering.

Toen ie de eerste keer van nieuwe electronica werd voorzien, zei de monteur dat er eigenlijk niets kapot kon in zo'n plaat, dat niet te repareren was. Dat stelde me toen gerust.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dorazou schreef:ik heb hier in dit topic nogal wat negatief commentaar gezien, dat wilde ik voor zijn. Toen de kookplaat aangesloten werd, 8 jaar en drie maanden geleden, weigerde hij dienst, hij deed niets. Alleen de wokbrander deed het. Het duurde toen 2 weken voor Atag iemand kon sturen. Daarna heeft de kookplaat het gedaan tot een stroomstoring in december, toen ging ie haperen.

Ik weet dat er geen wettelijke levensduur is, maar wel redelijke termijn. Ik heb dat verkeerd geformuleerd. Gelukkig zei ik erbij; bij benadering.

Toen ie de eerste keer van nieuwe electronica werd voorzien, zei de monteur dat er eigenlijk niets kapot kon in zo'n plaat, dat niet te repareren was. Dat stelde me toen gerust.

Ah ok, inderdaad zitten er nog wel eens azijn opmerkingen tussen. Ben toch bang dat je aan een nieuwe moet ondanks dat Atag heeft gezegd dat er niets kapot kan gaan wat niet te repareren is.

Koude douche dus voor Atag. Hopelijk leest een of ander webcare damagecontrol team mee en kunnen ze nog niets betekenen. Voor zon dure inductieplaat zou ik ook een langere levensduur verwachten.

Maar je schreef stroomstoring, kan daar nog iets op worden verhaald alszijnde vervolg schade ?

Dorazou
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:53

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Dorazou »

ja, we zijn bezig met Liander. Ik heb de verkoper ook gemeld dat het ding stuk is, en of hij nog iets weet? We willen ook de rechtsbijstand in schakelen, ik wil sowieso Atag vragen om coulance, dus inkoopprijs voor de plaat. Als Atag dat doet, zeur ik nergens meer om.
Die link die je mee stuurde had ik ook ontdekt. Ik vind het behoorlijk schrikken dat je zo slecht beschermd bent en ook zo dom bent om maar aan te nemen dat dingen te repareren zijn. Ik had echt gedacht in één keer voor heel veel jaren klaar te zijn met gedoe. Alle keukenapparatuur is van Atag en met bijna alle apparatuur hebben we al trammelant gehad. Hiervoor nooit met keukendingen.

We horen net van de keukenleverancier dat we de plaat voor 1300 euro kunnen krijgen. Dat vind ik, ondanks alles een net voorstel.

Dorazou
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:53

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Dorazou »

Liander heeft de claim afgewezen omdat zij er niks aan kunnen doen dat wij kwetsbare electronica in huis gebben. Waarschijnlijk gaat deze redenering niet op, wij kunnen er nl ook niks aan doen dat we onder LIander vallen, die een afdeling stroomstoringen aan zich verbonden heeft. Naar aanleiding van de stroomstoring kregen we allemaal 35 euro uitgekeerd. Omdat we schade zouden hebben geleden vanwege geen stroom. Ik denk dat ik richting inboedelverzekering ga.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dorazou schreef:Liander heeft de claim afgewezen omdat zij er niks aan kunnen doen dat wij kwetsbare electronica in huis gebben. Waarschijnlijk gaat deze redenering niet op, wij kunnen er nl ook niks aan doen dat we onder LIander vallen, die een afdeling stroomstoringen aan zich verbonden heeft. Naar aanleiding van de stroomstoring kregen we allemaal 35 euro uitgekeerd. Omdat we schade zouden hebben geleden vanwege geen stroom. Ik denk dat ik richting inboedelverzekering ga.

Tsja, das lekker makkelijk afschuiven zo door Liander. Er zal weinig electronice tegen piekstroom oid kunnen, dan kan je alles wel onder de noemer kwetsbare apparatuur gooien.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door wieder »

Piekstroom.. als dat ècht de oorzaak was, dan waren er nog veel meer apparaten defect dan alleen een "oude" kookplaat. Ook een nulpuntverschuiving kan zomaar plaatsvinden en dan brandt alles door wat een stekker in de wandcontactdoos heeft zitten. Hoeft het inderdaad niet eens aan te staan. En ook dat is voor je eigen inboedelverzekering en niet voor de energie-leverancier. Of je moet het adres van Moedertje Natuur hebben....

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: ATAG inductie kookplaat

Ongelezen bericht door prem »

Ik wil niet flauw zijn maar het komt een beetje over als een taxichauffeur die na 9 jaar klaagt over reparaties aan zijn MB.

Gesloten