LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ModaItalia retour voorwaarden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
RemRem

ModaItalia retour voorwaarden

Ongelezen bericht door RemRem »

Dag,

Onlangs heb ik een bestelling geplaatst bij ModaItalia, 2 sale artikelen besteld.
De dag erna gelijk ontvangen, prima levering, netjes ingepakt, factuur erbij. Vervolgens de kledingstukken gepast maar deze waren helaas te klein.

Nu heb ik de producten retour gestuurd (op mijn kosten) maar echter heeft ModaItalia in de voorwaarden staan dat ze bij saleproducten die retour worden gedaan alleen een waardebon t.w.v. het aankoopbedrag van de artikelen (excl. verzendkosten). De verzendkosten voor het retour sturen zijn voor mij, zoals ook beschreven in het recht van retour.

Nu is mijn vraag; Bij het recht van retour staat aangegeven dat een consument altijd recht heeft op geld terug. Heb ik in dit geval dus daar ook recht op? Of staat ModaItalia volledig in zijn recht?

Ook staat er bij het recht van retour dat ook de oorspronkelijke verzendkosten dienen te worden vergoed, hoe zit dit nu precies?

Link naar mijn bron (Recht van retour): https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... f-13-juni/

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Mvg,

Rem

alfatrion

Re: ModaItalia retour voorwaarden

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verzendkosten van u naar hen moeten ze ook vergoeden als niet vooraf duidelijk en begrijpbaar naar u is gecommuniceerd dat deze voor uw rekening zijn. Een vermelding in de algemene voorwaarden is onvoldoende.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

'Terugbetalen, ook van verzendkosten
Wanneer de klant zich beroept op het recht van retour, heeft hij recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit moet gewoon in geld, u mag dus geen cadeaubon of iets dergelijks geven. Heeft de klant met een cadeaubon betaalt, dan mag u wel in die vorm terugbetalen. En onder “volledige” terugbetaling vallen ook de bezorgkosten, administratiekosten en dergelijke die de klant bij de bestelling heeft betaald. Wel mag u de klant zelf laten opdraaien voor de directe kosten van het terugzenden. Hij moet dus zelf de postzegels betalen die op het retourpakket geplakt moeten worden. U moet wel een inschatting geven van die kosten, tenzij het met de gewone post retour kan. Maar elke andere kosten of vergoeding die u in rekening wilt brengen bij zo’n retour is simpelweg verboden. Ook administratiekosten voor het afhandelen van de retour mogen niet.'

https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... f-13-juni/

RemRem

Ongelezen bericht door RemRem »

Bedankt allemaal voor het reageren, waardoor ik begrijp dat ik volledig in mijn recht sta.

Maar iemand enig idee hoe je er voor kan zorgen dat een webshop daadwerkelijk het geld retourneert plus de oorspronkelijke verzendkosten? Heb twee keer contact opgenomen met de klantenservice van ModaItalia, maar de medewerkers blijven de voorwaarden maar herhalen en verder gaan ze niet in op de verplichtingen van een webshop die al eerder in dit topic genoemd zijn.

What to do.... ? Ik vind juridische stappen ondernemen nogal overdreven, aangezien het niet om een groot bedrag gaat. Maar het gaat mij om het principe dat de webshop niet mag afwijken van de regels.

alfatrion

RemRem schreef:What to do.... ? Ik vind juridische stappen ondernemen nogal overdreven, aangezien het niet om een groot bedrag gaat. Maar het gaat mij om het principe dat de webshop niet mag afwijken van de regels.
Je kunt er een incassobureau opzetten. De schuldenaar is daarvoor maximaal een bedrag van 18,15% over de eerste 2500 euro met een minimum van 48,40 euro verschuldigd. Als een incassobureau met u een hogere vergoeding overeenkomst dan moet u dit verschil zelf betalen.

MichaelNL

Ongelezen bericht door MichaelNL »

Beste Radarleden.

Momenteel heb ik met deze webshop hetzelfde probleem. Ik heb drie t-shirts besteld op 10-10-15, één daarvan voldeed niet en deze heb ik teruggestuurd op 16-10-15. Een week hierna kreeg ik een mededeling dat ik een kortingscode zou krijgen. Dit wilde ik niet. Ik heb bij de retourmelding, bij de éérste reactie op deze mail al aangegeven dat ik mijn geld retour wil.

Er wordt enkel en alleen naar de Algemene Voorwaarden gerefereerd, waarin staat dat SALE artikelen uitgesloten zijn. Zij geven tevens aan dat dit leidend is en ik hoog of laag kan springen, maar ik ga het niet terugkrijgen. Het gaat om een bedrag <40 euro, dus ik weet niet welke opties ik heb? Het is voor mij nu echt een principekwestie vanwege de arrogante manier van handelen van dit onbetrouwbare bedrijf.

Mij lijkt niet dat Moda Italia op eigen gelegenheid dingen mag uitsluiten van de Nederlandse Consumentenwet? Ik heb al een klacht ingediend bij Consuwijzer. Welke mogelijkheden heb ik nu?

MichaelNL

Ongelezen bericht door MichaelNL »

Is er niemand die mij andere stappen kan adviseren?

alfatrion

Klachtencompas, rechter, incassobureau. En misschien een klacht bij de reclame code commissie.

Gesloten