LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Bent u na afsluiting vaker benaderd voor bijstorten?

nee, nog nooit.
11
69%
ja, 1 keertje.
1
6%
ja diverse malen.
4
25%
 
Totaal aantal stemmen: 16

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Dat bedoel ik dus, dat jij op deze site uitleg geeft over de werking van een aandelen-lease.

Aan- en verkoopkoersen van één aandeel zijn op hetzelfde moment altijd verschillend. (weleens gehoord van bid en ask?) Men kan wel een order in de markt zetten om dat voor elkaar te krijgen, maar er zal altijd een tijdspanne en een koersverschil in zitten.

Ik hoop dat je dat begrijpt.

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Anoniem,
"men is verplicht mij de aandelen televeren die op het contract vermeld staan"

Men sluit toch eerst een financiëringsovereenkomst waarna, als de gelden gestort zijn op effectenrekening van de beleggersinstantie, de aandelen aangekocht worden?
Of ben ik nou gek?


Nee en euh nee
Is het zo dat Legio aandelen aankoopt tegen een bepaalde koers, die vermeld in een contract, dit vervolgens opstuurt en alleen nog maar ondertekent hoeft te worden?
Ja, althans ik weet dus niet zeker of ze de aandelen dan al daadwerkelijk gekocht hebben. Maar het aantal aandelen staat vast en vermeld in het nog niet ondertekende contract en daarmee de koers zoals die voor lessee t.o.v. Dexia geldt.
Waar hebben we het nou over?
Een van de meest wanstaltige financiele gedrochten die ooit bedacht is. Even resumeren:

-Een spreiding zo goed als nihil (3 tot 7 hoofdfondsen in een contract)
-Tussentijdse beeindiging is nauwelijks mogelijk gezien de boeterente van maximaal 95% van de resterende rentetermijnen.
-Geen dekking binnen het contract vwb neerwaarts koersrisico
-Een absurd hoge rente over de 'lening' 10,5 - 13%

Maar daarmee wel een kant en klaar produkt en daarmee zoals gebleken commercieel geschikt om aan de grote massa te verkopen. Wat mij nog het meest verbaasd is dat zelfs day-traders, waarvan je toch mag verwachten dat ze de door mij weergegeven risico's zelf wel inzien, ook deze ondingen hebben afgesloten. Zelfs William Schonewille heeft er een gehad heb ik ergens gelezen. Ik hou het er dan maar op dat dezen geen kredietfaciliteiten elders meer hadden ofzo anders begrijp ik het werkelijk niet.

groet Maarten

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Tot en met 2000 kon je met leasecontracten een aardige besparing op je belastbare inkomen realiseren, dus dat was mooi meegenomen.
Ja sorry hoor maar dat is geen argument om zo'n hoge rente te betalen. Je moest de rente wel eerst betàlen voordat je het mocht aftrekken. Hoe lager de rente des te voordeliger is de constructie, fiscaal voordeel of niet.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door Joshua »

Het is niet meer de vraag óf er gematched wordt, alleen de schaal waarop het gebeurd is mij nog niet helemaal duidelijk.
Daar de andere topic geheel vervuild is met bla bla van chatters die morgen weer bij Dexia hun verhaal doen ano graag hier verder je bevindingen.
Maarten bedankt voor je rekenwerk!
Vraag is wat staat Dexia te wachten als Inhouse Matching inderdaad op grote schaal gebruik was?
Gaat de deur dan definitief op slot?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door Joshua »

Welke conclusie is te trekken uit jouw vraag in de poll?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door 16again »

Is het zo dat Legio aandelen aankoopt tegen een bepaalde koers, die vermeld in een contract, dit vervolgens opstuurt en alleen nog maar ondertekent hoeft te worden?
Dat vond ik ook altijd opmerkelijk. Volgens mij werd dat gedaan om verkooptechnische redenen. Door voor ondertekening contract al te melden dat "uw aandelen al gekocht zijn" probeerde men misschien twijfelaars over de streep te trekken.

In-house matching:
Het lijkt mij dat de lessee daar niet echt veel slechter door af is. Ik verwacht dan ook niet dat alle contracten worden teruggedraaid indien inhouse matching wordt bewezen. Er zal, net als bij het AFM gedoe, hooguit weer een boete volgen van een of ander symbolisch bedrag.

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Aangezien het forum van spongebob gesloten is, staat mijn bloofde verslag op "varslag van anoniem1 over Legio" als nieuw forum.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Het legio/dexia/hoquwin spektakel en hoe ze wél te pakken.

Ongelezen bericht door Joshua »

Graag jouw conclusie over de uitslag van de pol ano...1

Bent u na afsluiting vaker benaderd voor bijstorten?
nee, nog nooit. 68% [ 11 ] Betekent dat graaien van niet ervaren klanten? simpale geld graaien en dan over laten aan hun lot?
ja, 1 keertje. 6% [ 1 ] waren dit potentiele klanten zonder voldoende geld?
ja diverse malen. 25% [ 4 ] waren dit de mensen waar meer van geplukt kon worden?

Of is er een geheel andere conclusie.
Wat was de strategie op al die power point presentie en op zweepende pep talk van de machtige hoge heer die twee keer jaar aan kwam

Ik bedoel we hebben neem ik allemaal de film Boiler Room gezien is wat je bedoelt ano?

Totaal aantal stemmen : 16

Ben benieuwd.

Gesloten