LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunweb, Sudtours misleidende prijzen / website

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
baalvanmebank

Sunweb, Sudtours misleidende prijzen / website

Ongelezen bericht door baalvanmebank »

Geprobeerd een reis te boeken bij Sunweb en Sudtours.
Bij het bijna voltooien van de boeking verschijnt de melding:"Het is op dit moment helaas niet mogelijk om uw boeking verder af te maken.In ons reserveringssysteem gaat iets fout, waardoor u op dit moment niet verder kunt. Onze excuses voor dit ongemak."
Daarna kun je je gegevens achterlaten en nemen ze contact met je op.
Vervolgens krijg je per email te horen dat de gegevens wel goed zijn doorgekomen en wordt er gevraagd of je alsnog wil boeken.
Als je daar positief op antwoord, krijg je een bevestiging / factuur toegestuurd met hogere kosten dan in eerste instantie werd vermeld op de website.
Dit gebeurd elke keer bij zowel Sunweb als Sudtours (dezelfde holding).
Het blijkt ook geen opzichzelf staand geval te zijn, sterker nog, het lijkt een opzettelijke programmering van de boekingssite te zijn waardoor het voor Sunweb mogelijk is om te adverteren met een lagere prijs dan in werkelijkheid!
Bij ons werden de kosten plotseling Euro 60,- per persoon hoger.
De klantenservice geeft aan dat de eerste boeking niet was voltooid en dat het een foutieve prijsvermelding betrefte. Volgens de voorwaarden mogen ze dan de gecorrigeerde prijs in rekening brengen.
Deze "correctie" wordt echter niet vermeld bij de vraag of de boeking alsnog gewenst is..
Wie heeft deze ervaring ook?

Dirkie

Re: Sunweb, Sudtours misleidende prijzen / website

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb ook dit jaar weer via Sunweb geboekt en geen enkel probleem ondervonden. De prijzen die er stonden werden ook zo berekend. En die prijzen waren overigens hetzelfde als een maand geleden, toen we voor het eerst keken. Het totaal bedrag was wel hoger, maar dat kwam door het bijboeken van de bagage en de verplichte kosten, totaal ruim 90 euro voor 4 personen.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Als u niet krijgt wat u besteld heeft, kunt u annuleren, door misleidende voorlichting, of de prijs krijgen die vermeld staat/stond.

baalvanmebank

Ongelezen bericht door baalvanmebank »

Het is vervelend om na een hele zoektocht iets gevonden te hebben, geconfronteerd te worden met een "fout" op de website. Het verschil is niet groot en je bent geneigd om dan toch maar akkoord te gaan. Het lijkt erop dat het een strategie is om te adverteren met een lagere prijs dan andere aanbieders en dan toch de reis te verkopen voor een hoger bedrag.. We hebben inmiddels bericht gekregen van Sunweb waarin wordt aangeboden om het verschil (wat in hun ogen opeens geen 60 euro is maar 40..) te delen.
Maar dan betaal ik 20 euro mee voor de fout die Sunweb heeft gemaakt???
Tip voor ieder die ook hiermee geconfronteerd wordt: Maak een printscreen van het kostenoverzicht voordat je op de knop "bevestigen" drukt. Dan kun je aantonen dat wel degelijk de reis voor een lager bedrag is aangeboden.

Joya

Ongelezen bericht door Joya »

baalvanmebank schreef:Het is vervelend om na een hele zoektocht iets gevonden te hebben, geconfronteerd te worden met een "fout" op de website. Het verschil is niet groot en je bent geneigd om dan toch maar akkoord te gaan. Het lijkt erop dat het een strategie is om te adverteren met een lagere prijs dan andere aanbieders en dan toch de reis te verkopen voor een hoger bedrag.. We hebben inmiddels bericht gekregen van Sunweb waarin wordt aangeboden om het verschil (wat in hun ogen opeens geen 60 euro is maar 40..) te delen.
Maar dan betaal ik 20 euro mee voor de fout die Sunweb heeft gemaakt???
Tip voor ieder die ook hiermee geconfronteerd wordt: Maak een printscreen van het kostenoverzicht voordat je op de knop "bevestigen" drukt. Dan kun je aantonen dat wel degelijk de reis voor een lager bedrag is aangeboden.
Heel vervelend en ontzettend irritant inderdaad. De logica ontgaat mij regelmatig in dit soort situaties bij online boekingen. Ook vraag ik mij af of een printscreen voldoende is omdat de reisorganisatie kan stellen dat er sprake is van tussentijdse prijsverhogingen.

Tegenwoordig boek ik telefonisch want de prijzen in de computers van reisorganisaties en die op de website lopen niet altijd synchroom. Ook ontvang je meestal geen extra korting bij online boekingen dus kost het je niet meer dan 1 telefoontje.

Wel check ik eerst online wat een boeking kost en bel vervolgens de touroperator en vraag naar de prijs die in hun computersysteem staat vermeld. Laatst was er een reis 200 euro pp goedkoper bij telefonische boeking dan via de website van die organisatie. Ik vroeg nog of de prijs écht klopte en het antwoord was ja, dat stond namelijk in de computer van de reisorganisatie en die prijs is bindend.

Door telefonisch te reserveren, loop je minder snel tegen teleurstellingen en irritaties aan die hier worden beschreven n.a.v. online boekingen. Kort na de telefonische reservering komt de bevestiging en het factuur binnen die ik zorgvuldig nakijk. Heel belangrijk want er worden opvallend vaak fouten gemaakt.

Vorig jaar boekte ik een zeezichtkamer en ontving een bevestiging. Kort erna werd dit veranderd op de website in zijzeezicht. Bij mijn reisgegevens op de website werd dat eveneens ineens aangepast naar zijzeezicht. Ik heb aan de bel getrokken en doorgegeven dat ik frontaal zeezicht had geboekt en die bevestiging zwart op wit heb. Vervolgens is het weer omgezet/aangepast. Je moet overal bovenop zitten en dat geeft weleens een hele nare bijsmaak...

Gesloten