LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AOV voor WsW wordt met 65 jaar uitgekeerd!

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

AOV voor WsW wordt met 65 jaar uitgekeerd!

Ongelezen bericht door kasjacek »

Dit kabinet heeft besloten dat de AOW gerechtigde leeftijd geleidelijk wordt opgeschroefd.
Dit wil dus zeggen dat de pensioenfondsen daar ook rekening mee dienen te houden met de uitkeringen, wanneer deze starten. Dit om te voorkomen dat wij als gepensioneerden niet te veel inkomsten belasting gaan betalen.
Nu heb ik als WsW-er net als vele anderen een Algemene Ouderdomsvoorziening(het AOV) Waar eerder in dit forum al een discussie over is gevoerd. Ik maak mij zorgen over de datum van start wanneer deze tot uitkering komt :?: :!:
Ik heb nl. gemaild naar het PWRI en ik heb de volgende 2 mailtjes van hun gekregen. En de antwoorden die zij hierover gaven verontrusten mij ten zeerste:

Geachte heer Jacek,

Bedankt voor uw e-mail. Hierin vraagt u meer informatie over de verandering in de pensioenleeftijd.
Graag informeer ik u.

Vanaf 2015 volgt het OuderdomsPensioen van het PWRI de (nieuwe) AOW-leeftijd. Uw pensioenleeftijd wordt dan uw AOW-leeftijd.

De regeling van het Aanvullend Oudedagsvoorziening (AOV) verandert niet en gaat in bij 65 jaar.

Voor meer informatie over de verandering van de pensioenregeling 2015 verwijs ik u vriendelijk naar http://www.pwri.nl/nieuws/aanpassingen-2015.asp.

Ik ga ervan uit dat ik u voldoende heb geïnformeerd. Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Wij wensen u een gelukkig 2015

Met vriendelijke groet, namens het PWRI,
Gerdie Hermans
Medewerker Klantcommunicatie

Het onderstaande mailtje is duidelijk, lees het zelf:

Geachte heer Jacek,

Nogmaals bedankt voor uw e-mail.
Graag informeer ik u.

In 2015 gaan wij onze pensioengerechtigde leeftijd aanpassen aan de nieuwe pensioenregeling.
Uw pensioengerechtigde leeftijd gaat van 65 jaar naar de AOW-leeftijd. :oops: :?:

Als u nog inhoudelijke vragen hebt over de pensioengerechtigde leeftijd, vraag ik u vriendelijk contact op te nemen
met onze KlantenService.

We zijn bereikbaar op werkdagen van 8 tot 17.30 uur op 045 579 63 00.
We nemen dan telefonisch de vragen die u hebt over de nieuwe pensioenregeling met u door.

Ik ga ervan uit dat ik u een helder antwoord heb gegeven. Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet, namens het PWRI,

Gerdie Hermans
Medewerker Klantcommunicatie

Het AOV is een uitkering voor het aanvullen van de AOW en moet dus met je pensioendatum beginnen en niet met een bepaalde leeftijd!
Als dit niet wordt aangepast, gaat dit duizenden WsW-ers veel geld kosten.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door kasjacek op 19 jan 2015 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: AOV voor WsW wordt met 65 jaar uitgekeerd!

Ongelezen bericht door kweenie »

De aow leeftijd stijgt geleidelijk. Dat is wat anders dan de pensioenleeftijd. Die mag nog altijd 'vrij' worden gekozen, binnen grenzen.

Voor de aov geldt dat er daarvoor in het verleden is afgesproken dat die vanaf 65 jaar, in 75 termijnen, wordt uitgekeerd. Er is niet afgesproken dat dat op de aow leeftijd zou moeten zijn. Ook niet dat het gelijk met je gewone pensioen zou moeten ingaan: als je er voor kiest om het pensioen eerder of later te laten ingaan, dan heeft dat dus ook geen invloed op de aov. Daarom zou het eigenlijk raar zijn als er nu wel verandering in zou komen.

Overigens kun je het saldo van de aov ook gebruiken voor de aankoop van extra 'gewoon' pensioen in de gewone pensioenregeling. Dan weet je zeker dat het gelijk met je pensioen wordt uitgekeerd.

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: AOV voor WsW wordt met 65 jaar uitgekeerd!

Ongelezen bericht door kasjacek »

Beste Kweenie,

de AOV is toen der tijd ingevoerd door het ministerie waaronder de WsW viel als aanvulling op de AOW. En de AOW leeftijd was toen der tijd 65 jaar. Sorry voor de vergissing, inmiddels heb ik dit al veranderd.
In de tijd dat de AOV werd stop gezet en het WsW pensioen werd ingevoerd, was en is er nog altijd de mogelijkheid om dit in te kopen in je WsW pensioen.
Ik heb toen bewust niet gekozen om me in te kopen, dit omdat ik te weinig jaren ervoor terug kreeg, nl. anderhalf jaar.
En ik blijf erbij dat deze voorziening tot uitkering moet komen als je je AOW leeftijd bereikt hebt en niet eerder.

Gesloten