LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco te hoog geschatte verbruik.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RRSudmeijer

Eneco te hoog geschatte verbruik.

Ongelezen bericht door RRSudmeijer »

Wij hebben nu al 2 jaar een probleem met Eneco.

Eerst wat informatie:
Wij hebben in April 2013 ons huis gekocht Bj 1880 dat in 2002 verbouwd is en een nieuw aanbouw heeft.
Sinds de aankoop hebben we direct alle ramen dat enkel glas was laten vervangen voor dubbele beglazing.
En hebben we het beter geïsoleerd.

Wij zijn zelf pas in Juni 2013 in het huis getrokken.
januari 2014 kregen wij de jaarnota van 2013, hierin stond dat we een enorm hoog verbruik hadden vergeleken met de vorige bewoners.
Ik geef toe, tijdens de verbouwing is er aardig wat verbruikt maar nooit zoveel als dat er op de nota stond, een verbruik van 6000kwh stroom. Volgens de helpdesk van Eneco werd er gedacht of ik een fabriek had.

Het nieuwe termijn bedrag van 2014 werd berekent op €341 euro per maand. plus een afgesproken bedrag voor terugbetalen van de jaarnota uit 2013 van rond €300 per maand. al met al hebben we in 2014 al meer dan €2000 euro betaald aan de jaarnota van 2013 en nog eens €3.968,06 euro aan de maand premies. Volgens de jaarnota van 2014 moeten we nog eens €160 euro bij betalen.

En raad eens: het nieuwe termijn bedrag voor 2015 word €371 euro.
Ik begrijp hier niets van.

we zijn er nog niet....

Ik heb Juni 2014 Toon laten installeren, Dit heeft wat voeten in het aarde gehad met planning etc van de netbeheerders. nieuwe slimme meters erin.
Maargoed het zit er nu in en we houden nu erg close de gegevens bij. en volgens Toon maken we meer dan de helft minder gebruik dan wat er geschat word. Sinds de installatie in Juni 2014 staan de meters van nul nu op:
Stroom: 1785
Gas: 1152

7 Januari heb ik contact opgenomen met Eneco om te vragen wat onze nieuwe termijn bedragen worden voor 2015. Volgens de meneer kon hij het nog niet met zekerheid zeggen daar de jaarnota uit 2014 13 januari pas beschikbaar is. maar volgens hem zou dit ergens rond de €120 euro worden. Ik had zelf meer iets van de €160 geschat, maargoed meneer kon het niet met zekerheid zeggen dus ik heb na 13 januari via het contact formulier op de website nogmaals contact opgenomen.

Nu ben ik vanmiddag gebeld door Eneco en heb antwoorden gekregen op mijn vragen wat de nieuwe termijn bedragen worden en wat er gebeurt met het jaarnota van afgelopen jaar.

Nu is mij verteld dat het nieuwe termijn €371 euro word zoals ik eerder al had verteld.
Ik schrok direct daar ik duidelijk via Toon kon aangeven wat mijn verbruik is.
Maar Mevr bleef erbij omdat we een achterstand hebben met de jaarnota van 2013 dat het termijn bedrag niet omlaag gezet mag worden. Ik word hier furieus van.
Ze blijven de begin standen van 2013 gebruiken.

De Mevr van de helpdesk gaf aan dat ik schriftelijk een klacht in kan dienen bij Eneco om ons termijn omlaag te kunnen krijgen. via [email protected]. Dit heb ik dus gedaan, maar ik verwacht weer een weerwoord waar ik niet tegen op kan. vandaar dat ik het hier op het forum plaats in de hoop dat Radar mij hier eventueel bij kan helpen.

Eneco zorgt ervoor dat ons gezin Failliet raakt en ik weet me nu geen raad meer dan het op dit forum te zetten. We kunnen niets sparen of iets leuks doen met het gezin. als er iets gebeurd hebben we geen buffer.
Ik ben nu 28 jaar, maar als dit zo doorgaat denk ik de 30 niet te halen, zo ongelukkig word ik hier van.

Jantje7

Re: Eneco te hoog geschatte verbruik.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Uw gasverbruik is redelijk hoog te noemen en zal op ongeveer 2.400 m3 op jaarbasis uitkomen. Uw elektriciteit verbruik is redelijk normaal en zal op 3.500 KWh uitkomen. Bij dit verbruik hoort een maandelijks voorschot van € 3.000,- gedeeld door 12 is € 250,- per maand. Het zou verstandig zijn in een overzicht uw maandelijks verbruik bij te houden en deze gegevens als toelichting op uw bezwaar bijvoegen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

RRSudmeijer schreef:Wij hebben nu al 2 jaar een probleem met Eneco.

Eerst wat informatie:
Wij hebben in April 2013 ons huis gekocht Bj 1880 dat in 2002 verbouwd is en een nieuw aanbouw heeft.
Sinds de aankoop hebben we direct alle ramen dat enkel glas was laten vervangen voor dubbele beglazing.
En hebben we het beter geïsoleerd.

Wij zijn zelf pas in Juni 2013 in het huis getrokken.
januari 2014 kregen wij de jaarnota van 2013, hierin stond dat we een enorm hoog verbruik hadden vergeleken met de vorige bewoners.
Ik geef toe, tijdens de verbouwing is er aardig wat verbruikt maar nooit zoveel als dat er op de nota stond, een verbruik van 6000kwh stroom. Volgens de helpdesk van Eneco werd er gedacht of ik een fabriek had.

Het nieuwe termijn bedrag van 2014 werd berekent op €341 euro per maand. plus een afgesproken bedrag voor terugbetalen van de jaarnota uit 2013 van rond €300 per maand. al met al hebben we in 2014 al meer dan €2000 euro betaald aan de jaarnota van 2013 en nog eens €3.968,06 euro aan de maand premies. Volgens de jaarnota van 2014 moeten we nog eens €160 euro bij betalen.

En raad eens: het nieuwe termijn bedrag voor 2015 word €371 euro.
Ik begrijp hier niets van.

we zijn er nog niet....

Ik heb Juni 2014 Toon laten installeren, Dit heeft wat voeten in het aarde gehad met planning etc van de netbeheerders. nieuwe slimme meters erin.
Maargoed het zit er nu in en we houden nu erg close de gegevens bij. en volgens Toon maken we meer dan de helft minder gebruik dan wat er geschat word. Sinds de installatie in Juni 2014 staan de meters van nul nu op:
Stroom: 1785
Gas: 1152

7 Januari heb ik contact opgenomen met Eneco om te vragen wat onze nieuwe termijn bedragen worden voor 2015. Volgens de meneer kon hij het nog niet met zekerheid zeggen daar de jaarnota uit 2014 13 januari pas beschikbaar is. maar volgens hem zou dit ergens rond de €120 euro worden. Ik had zelf meer iets van de €160 geschat, maargoed meneer kon het niet met zekerheid zeggen dus ik heb na 13 januari via het contact formulier op de website nogmaals contact opgenomen.

Nu ben ik vanmiddag gebeld door Eneco en heb antwoorden gekregen op mijn vragen wat de nieuwe termijn bedragen worden en wat er gebeurt met het jaarnota van afgelopen jaar.

Nu is mij verteld dat het nieuwe termijn €371 euro word zoals ik eerder al had verteld.
Ik schrok direct daar ik duidelijk via Toon kon aangeven wat mijn verbruik is.
Maar Mevr bleef erbij omdat we een achterstand hebben met de jaarnota van 2013 dat het termijn bedrag niet omlaag gezet mag worden. Ik word hier furieus van.
Ze blijven de begin standen van 2013 gebruiken.

De Mevr van de helpdesk gaf aan dat ik schriftelijk een klacht in kan dienen bij Eneco om ons termijn omlaag te kunnen krijgen. via [email protected]. Dit heb ik dus gedaan, maar ik verwacht weer een weerwoord waar ik niet tegen op kan. vandaar dat ik het hier op het forum plaats in de hoop dat Radar mij hier eventueel bij kan helpen.

Eneco zorgt ervoor dat ons gezin Failliet raakt en ik weet me nu geen raad meer dan het op dit forum te zetten. We kunnen niets sparen of iets leuks doen met het gezin. als er iets gebeurd hebben we geen buffer.
Ik ben nu 28 jaar, maar als dit zo doorgaat denk ik de 30 niet te halen, zo ongelukkig word ik hier van.
tjongejonge wat een ellende allemaal... maar niet heus.

wat maakt het uit dat het voorschot wat hoger is. bij minder verbruik krijg je het teveel betaalde gewoon terug.
bij een te laag voorschot moet je weer bijbetalen. Geld terugkrijgen is leuker

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste RRSudmeijer,

In uw bericht op dit forum lees ik dat u sinds u in de nieuwe woning woont, geconfronteerd bent met een hoge jaarnota die u zelf niet kunt verklaren. Zeker niet omdat u zelf voor een betere isolatie heeft gezorgd. Nu u Toon gebruikt en uw verbruik daardoor beter kunt monitoren, had u een bijbehorende verlaging van uw termijnbedrag verwacht. Tot uw verbazing hebben we echter aangegeven dat het termijnbedrag niet kan worden verlaagd, omdat u nog een vordering aflost. Graag geef ik u vanuit Eneco een reactie.

Wanneer u ergens nieuw komt wonen, is het voor ons lastig in te schatten wat uw verwachte jaarverbruik zal zijn. Dit is namelijk van meerdere factoren afhankelijk. Het eerste jaar stellen we daarom een termijnbedrag vast op basis van onder andere het verbruik van de vorige bewoners. Uit uw bericht maak ik niet op welk termijnbedrag u het eerste jaar betaald heeft. Een totaal verbruik van circa 6000 kWh is weliswaar hoog, maar niet uitzonderlijk. De opmerking dat dit verbruik overeenkomst met een fabriek is misplaatst. Wel is het verbruik hoger dan gemiddeld maar de oorzaak daarvan ligt eerder in het verbruik tijdens de verbouwing zoals u zelf ook aangeeft. Als u dan ook een te laag termijnbedrag betaald heeft, resulteert dat in een bijbetaling op de jaarnota.

Als u een betalingsregeling met ons heeft afgesproken, is het nog steeds mogelijk om uw reguliere termijnbedrag aan te passen. Dit doen we het liefst aan de hand van de actuele meterstanden. Ik vind het vervelend om te lezen dat u telefonisch verteld is dat termijnbedrag niet kan worden aangepast. Het spijt ons dat u verkeerd geïnformeerd bent.

Graag ontvang ik uw klantgegevens, zodat ik aan de hand van uw meterstanden het termijnbedrag tot aan de volgende jaarnota kan herberekenen. U kunt dit toesturen naar [email protected] ter attentie van 'Kelly' en onder vermelding van dit topic.

Alvast dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Gesloten