LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding uitgelopen renovatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
mrij6

vergoeding uitgelopen renovatie

Ongelezen bericht door mrij6 »

Graag zou ik willen weten of mijn vergoeding eis tegenover de verhuurder terecht is of niet.

Begin oktober hebben wij een flinke lekkage gemeld aan de verhuurder. Deze lekkage kwam uit de badkamer omdat deze zwaar verouderd was door achterstallig onderhoud.
Even ter informatie de badkamer dateerde uit de jaren 70 en is sinds dien niet onderhouden.
de verhuurder besloot tot een renovatie van de halve badkamer.
Dit gaat om een stukje van 90x90cm.
de tegels en de douchebak zouden worden vervangen.
De andere helft van de badkamer werd gelaten in de staat zoals die was.
De afspraken die wij met de verhuurder overeen zijn gekomen zijn dat er op dinsdag zou worden gestart met het afhalen van de tegels en verwijderen van de douchebak.
Op woensdag zou er een nieuwe douchebak geplaatst worden en zou er worden betegeld en gevoegd.
Op donderdag de kit randen geplaatst en de kraan geïnstalleerd.
Uiterlijk zaterdag diezelfde week zouden wij weer kunnen douchen.
Met deze afspraken zijn wij akkoord gegaan.
Echter bleek bij het verwijderen van de douchebak dat er geen draagconstructie onder de douchebak zat dus deze moest eerst gerealiseerd worden.
de werkzaamheden werden enkel tussen 17:00 en 19:00 uitgevoerd.
Bij het verwijderen van de tegels werd ook duidelijk dat de muren scheef waren maar de verhuurder wilde niet dat er iets mee gebeurde dus met als resultaat dat de tegels scheef op de muur zitten, hoeken open staan en alles beholpen is weggewerkt. Ook werd snel duidelijk dat de afgesproken datum dat we weer zouden kunnen douchen niet zou worden gehaald. Uiteindelijk hebben wij 9 dagen aan een gesloten niet kunnen douchen.

helaas bleek na 2 dagen dat het opnieuw lekte vanuit de douche naar beneden. Gelijk weer contact opgenomen met de verhuurder en 3 dagen later kwam er iemand om er naar te kijken. Deze meneer heeft een extra kit rand geplaatst en opnieuw konden we 2 dagen niet douchen. Daarmee komt het totale aantal dagen dat we niet konden douchen op 11.
hopende dat alles nu eindelijk klaar was. maar helaas, een paar dagen later lekte het opnieuw. Dit keer moest het aan de leidingen liggen dus moesten er weer tegels uitgehakt worden. Dag daarna is er een stukje leiding vervangen en de dag daarop werden de tegels weer geplaatst en konden we opnieuw 2 dagen niet douchen.
je gelooft het haast niet maar paar dagen na de terug plaatsing van de tegels lekte er opnieuw water naar beneden. Weer de verhuurder gebeld en er zou opnieuw iemand langs komen om er naar te kijken. Bleek dat er een kit rand niet goed gehecht was na de aller eerste werkzaamheden en die werd de volgende dag weer opnieuw gezet. En weer konden we 1 dag niet douchen. Het totaal aantal dagen dat wij niet hebben kunnen douchen door werkzaamheden is 14!!
Een halve maand terwijl de afspraken waren dat de renovatie 4 dagen zou duren.
en dit met 3 jonge kinderen onder de 6 in huis.

er is ons op geen enkel moment een vergoeding geboden of een alternatief douche mogelijkheid.

nu heb ik de verhuurder gevraagd om een vergoeding van 200 euro. Voor onder andere de benzine om naar familie te kunnen gaan om daar te douchen en extra zwemmen met de kinderen om ook daar te kunnen douchen. We hebben geen vrienden of familie in de buurt waar we konden douchen. 200 euro leek ons een redelijk bedrag aangezien de huur 550 p.m bedraagt en wij een halve maand geen gebruik hebben kunnen maken van een basis behoefte in huis.

de verhuurder wil hier niets van weten en eist de volledige huur van de maand waarin dit allemaal heeft afgespeeld. Wij hadden deze huur opgeschort tot het lekkage probleem echt definitief verholpen zou zijn. De maanden daarna zijn gewoon netjes betaald.

Sorry voor het lange verhaal maar dit is eigenlijk nog de korte versie.

ik zou graag willen weten in hoeverre wij recht hebben op deze vergoeding voor de onkosten om te kunnen douchen omdat de werkzaamheden zo extreem zijn uitgelopen. 14 dagen in plaats van 4 dagen.

aarie25

Re: vergoeding uitgelopen renovatie

Ongelezen bericht door aarie25 »

weet niet of dit verplicht is. maar bij ons in de woonplaats krijgen de mensen een tijdelijke douche in de tuin en 27,50 per dag, maar dit ging dan wel over de douche, toilet en keuken renovatie.
dus weet niet of dit dan een goede vergelijking is.
maar ik zou 10 euro per dag redelijk vinden, voor de overlast

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Leg het aan de woonbond voor, dan hoor je wel wat wel of niet redelijk is. Ik vind 200 euro voor 14 dagen (niet aaneengesloten) best wel veel. Eerder denk ik dat je nergens recht op hebt, omdat dit gewoon het gevolg is van onderhoud.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

200 euro zal je niet krijgen, maar je kan altijd een poging wagen om toch iets te krijgen.

hortncizigr

Ongelezen bericht door hortncizigr »

de verhuurder wil hier niets van weten en eist de volledige huur van de maand waarin dit allemaal heeft afgespeeld. Wij hadden deze huur opgeschort tot het lekkage probleem echt definitief verholpen zou zijn. De maanden daarna zijn gewoon netjes betaald.

www.solitairewithbuddies.com
Laatst gewijzigd door hortncizigr op 22 dec 2015 07:17, 3 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

De huur niet volledig betalen is sowieso uit den boze; die moet altijd betaald worden. €200,00 zult u nooit krijgen ook al lijkt het nog zo logisch voor u. Heb in een andere situatie gezeten door totale renovatie (geen keuken, douche, toilet) voor meer dan een jaar (was wel een flat beschikbaar voor alle bewoners waar men kon douchen - jakkie - wasmachine beschikbaar, en iedereen een chemisch toilet; kookplaatje en 2 pannen); de vergoeding bestond uit €490,00. Dus alleen niet kunnen douchen 14 dagen á raison van €200,00 gaat hem niet worden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U had uzelf en de kinderen ook gewoon heel goed met warm water kunnen wassen in de keuken, douchen heeft u niet ononderbroken niet kunnen doen en het extra zwemmen om te kunnen douchen vind ik dan ook wat raar. U kiest ervoor om per sé te willen douchen en maakt daarom extra kosten. Naar mijn mening kunt u hier geen schadevergoeding eisen, er kan altijd een kleine kink in de kabel komen tijdens een (halve?) renovatie.

tenormin

hortncizigr schreef:de verhuurder wil hier niets van weten en eist de volledige huur van de maand waarin dit allemaal heeft afgespeeld. Wij hadden deze huur opgeschort tot het lekkage probleem echt definitief verholpen zou zijn. De maanden daarna zijn gewoon netjes betaald.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Hij roept" aliiii " :!: misschien, " yep we kunnen douchen!"

Maar iets anders: ik denk dat TS superblij mag zijn dat er goed gerenoveerd is na 45 jaar!
Nooit een goede draagconstructie aanwezig geweest, blijkbaar.
Wel vreemd dat er alleen tussen 1700u en 1900u geklust kon worden, waren dat zwartklussers of zo?

Enniewee, er kan weer gedoucht worden op een goede stevige douchevloer.

Soms valt het mee, soms valt het tegen in het leven :wink:

PS: volgens mij is douchen geen basisbehoefte
PPS : zijn er nu twee TS met hetzelfde probleem?? mrij6 op 20 jan + hortncizgr op 10 febr.......

tenormin

@moederslink, dat is dan maar een conclusie: topic pikken van de originele TS. Nou ja, als je er plezier in hebt. :mrgreen:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Of het was de man en nu zijn vrouw ?? :lol: of andersom?

Gesloten