LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis huren verhuurmakelaar

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Chablis

Huis huren verhuurmakelaar

Ongelezen bericht door Chablis »

Vanaf november zijn wij bezig met een verhuur makelaar naam zal ik maar niet plaatsen mag via pb opgevraagd worden. Er is best wel heel veel misgegaan Het begon al bij de bezichtiging er waren meerdere woningen in deze buurt vrij maar deze waren wij ik geïnteresseerd. Precies van de 2 woningen waar wij voor kwamen waren geen sleutels van meegenomen dus voor niks gekomen. Nieuwe afspraak gemaakt woning bekeken en optie op een van de 2 woningen genomen. Netjes de papieren ingeleverd en het was allemaal geen probleem onze papieren zagen er goed uit. Toen kwam het volgende ze hadden een fout gemaakt en de woning waar wij een optie op wilde was al in optie door iemand anders die al via hun huurde. Met deze persoon waren ze al een tijd bezig en moesten ze even afwachten maar geen zorgen 90% dat dit toch niet door zou gaan. Dus huis nummer 2 in dezelfde straat voor ons in optie gezet. In de tussentijd veel heen en weer gebeld gemaild of we een van de 2 woningen nou zouden krijgen papierwerk was ingeleverd dus dat kon al nagekeken worden. Papieren waren in orde hoefde ons geen zorgen te maken kon mijn huidige woning opzeggen en half januari konden we in een van de 2 woningen. Inmiddels had degene die de optie op onZe eerste keus woning afgehaakt en kregen we die. Helemaal goed huis opgezegd alles staat al in dozen wanneer kunnen we gaan tekenen en de sleutels krijgen. In december was ons tenslotte belooft dat we half januari in een van de 2 woningen konden. Nou na veel heen en weer gebel bleek dat onze papieren nog door de account manager goedgekeurd moest maar dat zou zsm geregeld worden. Nou na weer veel heen en weer gebel en ik begon hem toch wel beetje te knijpen want voor 1 februari moeten wij dit huis uit kreeg ik te horen dat mijn partner zijn papieren goedgekeurd waren maar de mijne niet. Na veel heen en weer gemail en gebel met het bewijs dat mijn uit het verleden gemaakte schuld uit eerdere relatie betaald is mochten we toch huren. Nu moest het alleen nog goedgekeurd worden door de eigenaar van de woning want ons salaris was iets lager als de eis die de eigenaar stelde. Telefoontje gekregen de eigenaar ging akkoord helemaal top. Vervolgens een uur later kwam het volgende telefoontje de huiseigenaar ging toch niet akkoord maar we mochten wel een goedkoper huis uit een andere buurt huren nou ok prima dan kijken we wat er aangeboden word. Maar tot mijn verbazing werd ik weer teruggebeld de woning eigenaar wilde helemaal niet aan ons verhuren. Nu wil hij het bij een andere aanbieder proberen ons inkomen is hoog genoeg de papieren zijn netjes in orde en ze hadden nog andere woningen van een andere aanbieder. Gister werd mij verteld dat hij vandaag met deze aanbieder zou bellen en zijn best zou doen. Einde van vandaag kreeg ik echter een mail dat de account manager ziek is en hij er morgen op terugkomt. Ik krijg een beetje het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Er is mij een belofte gedaan mijn woning opgezegd en eind deze maand moeten wij deze woning uit omdat 2 personen mij de belofte hebben gedaan dat het goed zit en wij onze oude woning konden opzeggen.
Wat kan ik hier nu tegen doen?

Annemarie Koolen

Re: Huis huren verhuurmakelaar

Ongelezen bericht door Annemarie Koolen »

aangemeld: 2015-02-16 06:16:35
U heeft een premium account.
Bij Huurwoningen.NL
Tot mijn verbazing zit ik aan een contract vast van 24 maanden bij Huurbegeleiding.NL.
Terwijl ik dacht dat ik een maandelijkse opzegging had bij Huurwoningen.NL

Heb hier gister erover gebeld 10-3-2015 dat ik het op wilde zeggen omdat ik een kamer via vrienden had gevonden.
Ik moest per 1 maart uit mijn vorige adres en er was geen duidelijkheid of ze een kamer voor mij hadden.
Toen kreeg ik te horen dat ik vast zat aan een contract van 24 maanden en had ik maar hun voorwaarden gelezen ipv Huurwoningen.nl. Ik vertelde dat ik in die korte tijd geen tijd had gehad ivm met de verhuizing en wat ik allemaal moeste regelen om het te lezen.
Mijn gevens en die van mijn garantsteller waren ook pas in orde 25-2-2015 bij Huurbegeleiding.NL.

Ik werd Donderdag 26-2-2015 gebeld door een onduidelijke makelaar dat ik zaterdag 28-2-2015 een kamer kon bezichtigen in Zaandam. De medebewoners moesten mij ook leuk of goed vinden en er kwamen 10 mensen om de kamer te bezichtigen. Dus het was niet zeker of ik die kamer kreeg. Terwijl ik met een verhuizing bezig was en een kamer had via vrienden. Ik heb de volgende dag 27-2-2015 gebeld naar Huurbegeleiding.NL om dit te vertellen en vertelde over de makelaar die onduidelijk was over de kamer in Zaandam. Die mevrouw reageerde niet zo als het hoorde bij de Huurbegeleiding.nl en vertelde dat ik daar moest heen gaan ook al was ik aan het verhuizen.
Ik vertelde dat ik niet kon, maar ze bleef aandringen.

Ten eerste: werd ik niet netjes behandeld door de makelaar.
Ten tweede: niet netjes behandeld aan de telefoon door Huurbegeleining.nl.
Ik heb mijn gevens verstuurd en mijn garant steller ook.
Dat waren mijn identiteitsbewijs, loostrook en bankafschrift waar mijn loon opgestort werd.
Maar Hierbij wil ook ook vertellen dat er geen handtekening is gezet door mijn garantsteller of die van mij. Mijn garant steller kon geen digitale handtekening zetten en ze hebben mijn garantsteller haar naam verkeerd gespelt.

Ik ben dus hier niet van gedient en wist ook niet dat ik 24 maanden aan een contract vastzat. dat hebben ze ook niet verteld.
Alles ging zo chaotisch en snel ook vanwege de verhuizing en geregel met Citybox. Ik moest ook mijn huisdieren wegdoen en zat met een gebroken pols. Dan heb ik ook nog prive problemen.
Ze dwongen mij om die woning in Zaandam te bezichtigen.

Ik heb het helemaal gehad met Huurbeleiding.NL
Ik wil dat mijn contract verbrokken word.
Dat jullie mij willen helpen daarmee.

Met vriendelijke groet,

Annemarie Koolen

Louise75

Re: Huis huren verhuurmakelaar

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Annemarie.

Lees ook eens https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8&t=152907

Ik heb het idee dat hier meerder sites van een en dezelfde eigenaar zijn.
Algehele verwarring.

Over huurbegeleiding zijn ook al veel klachten
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=149770

Zie ook https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2111507

Je kunt contact opnemen met http://www.consuwijzer.nl of http://www.acm.nl

Succes,
Louise

Gesloten