LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement afkopen bij Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rheevan
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:19

Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door rheevan »

Eb een abonnement bij Tele2. Maar door dat ik heb me baan kwijtgeraakt is me inkomen flink gedaald. Dus contact genomen met Tele2 om te kijken wat zijn de mogelijkheden?
Maar heel koud geven ze aan ze kunnen niks aan doen.

Me vraag was daarna en als ik het niet meer kan betalen? Ja Mr word gestuurd naar de incassobureau en daar kanje regeling treffen.


Dus om een oplossing te krijgen moet je eerst een schuld maken dus meer aan me hoofd. Pas daarna kanje.

Goeie constructie om meer geld binnen te halen.


Tele2 weg ermee

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door wieder »

Beetje dom om daar Tele2 de schuld van te geven. Het is jouw leven, jouw verantwoording. Nu zit je helaas met de gebakken peren en zul je ergens anders op moeten bezuinigen. En dat lukt je wel, het is vooral die knop in je hoofd die je moet omgooien.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Misschien kunt Tele 2 volledig opzeggen, alhoewel u een aan contract verbonden bent.
Wat voor regeling had u gewenst ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:Misschien kunt Tele 2 volledig opzeggen, alhoewel u een aan contract verbonden bent.
Wat voor regeling had u gewenst ?
vermoedelijk een annulering van het abo zonder extra kosten, natuurlijk gaat de provider hierop niet in

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:
F.van Holten schreef:Misschien kunt Tele 2 volledig opzeggen, alhoewel u een aan contract verbonden bent.
Wat voor regeling had u gewenst ?
vermoedelijk een annulering van het abo zonder extra kosten, natuurlijk gaat de provider hierop niet in
@Har06
Goedemiddag !! Wilt u zich a.u.b. tot TS richten, het is mijn post niet. :wink:
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 22 jan 2015 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

Het zal toch duidelijk zijn dat een provider een abo kan laten afkopen, indien de provider verwacht geen betalingen meer te ontvangen wegens omstandigheden eea zal wel gefundeerd moeten zijn door Ts.
Ik kan me voorstellen dat de providers het voorbeeld van Ts vaak tegenkomen en daar een policy voor hebben opgesteld ?, weet iemand hier iets over ?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door sjohie »

rheevan schreef:Eb een abonnement bij Tele2. Maar door dat ik heb me baan kwijtgeraakt is me inkomen flink gedaald. Dus contact genomen met Tele2 om te kijken wat zijn de mogelijkheden?
Maar heel koud geven ze aan ze kunnen niks aan doen.

Me vraag was daarna en als ik het niet meer kan betalen? Ja Mr word gestuurd naar de incassobureau en daar kanje regeling treffen.


Dus om een oplossing te krijgen moet je eerst een schuld maken dus meer aan me hoofd. Pas daarna kanje.

Goeie constructie om meer geld binnen te halen.


Tele2 weg ermee
Dit relaas had je natuurlijk over elke provider op kunnen hangen, je werkeloosheid is vervelend, maar strikt genomen niet het probleem van Tele2. Maar is dat zo'n duur abonnement dan?

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door riddert »

rheevan schreef:Eb een abonnement bij Tele2. Maar door dat ik heb me baan kwijtgeraakt is me inkomen flink gedaald. Dus contact genomen met Tele2 om te kijken wat zijn de mogelijkheden?
Maar heel koud geven ze aan ze kunnen niks aan doen.

Me vraag was daarna en als ik het niet meer kan betalen? Ja Mr word gestuurd naar de incassobureau en daar kanje regeling treffen.


Dus om een oplossing te krijgen moet je eerst een schuld maken dus meer aan me hoofd. Pas daarna kanje.

Goeie constructie om meer geld binnen te halen.


Tele2 weg ermee
Heeft u al contact opgenomen met de bank om te kijken of er iets aan uw hypotheek gedaan kan worden? Of met de woningbouwvereniging? Daar zijn de grotere besparingen te halen. Of uw energieleverancier, of zorgverzekering.
Een telefoonabbonement zal enkele tientjes zijn per maand, de door mij aangegeven terugkerende maandelijkse kosten zijn vele malen groter, en daar zal dan ook een grotere besparing te halen zijn.
Succes in ieder geval.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door De Econometrist »

rheevan schreef: Tele2 weg ermee
En hoe moet een nieuwe werkgever jou dan bereiken?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

De Econometrist schreef:
rheevan schreef: Tele2 weg ermee
En hoe moet een nieuwe werkgever jou dan bereiken?
Lijkt me dat je als als kandidaat probeert zelf de werkgever te bereiken .

Speelt dit verhaal nog ? Ts zwijgt in alle toonaarden, de providers hebben regelingen voor zijn situatie:
inleveren telefoon en afkoop abo geld

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hallo Rheevan,

Lastige situatie dat je baan bent verloren en je nu minder inkomen hebt om je rekeningen te betalen. Ik snap dat je je abonnement om deze reden wilt opzeggen echter zal je dan in één het bedrag voor je abonnement betalen in plaats van elke maand. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze stellen op onze Facebook pagina, Twitter pagina of ons forum https://forum.tele2.nl/.

Groetjes,

Natascha

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

Tele2 Webcare schreef:Hallo Rheevan,

Lastige situatie dat je baan bent verloren en je nu minder inkomen hebt om je rekeningen te betalen. Ik snap dat je je abonnement om deze reden wilt opzeggen echter zal je dan in één het bedrag voor je abonnement betalen in plaats van elke maand. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze stellen op onze Facebook pagina, Twitter pagina of ons forum https://forum.tele2.nl/.

Groetjes,

Natascha
Tele 2 komt met niet niets nieuws en zeker geen oplossing voor Ts, vergeet erbij te schrijven dat er een mogelijkheid tot beëindigen bestaat tegen en redelijk afkoop bedrag, althans Vodafone cs hebben zo,n regeling ( phone inleveren etc)

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Dit zijn helaas de voorwaarden van Tele2, ik denk dat u er niet veel verder mee komt.
Jammer.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door dhc »

Niet alleen van Tele2, alle providers hanteren volgens mij deze regel.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi rheevan,

Het spijt mij om te horen dat je je baan bent kwijtgeraakt en daardoor in de financiele problemen komt. Tot wanneer loopt jouw abonnement bij ons? Helaas kunnen we een abonnement niet zomaar vroegtijdig ontbinden, hoe vervelend jouw situatie ook is. Je zou bijv. wel in je omgeving kunnen navragen of er niet iemand is die het abonnement van je over wilt nemen, dat kan altijd en dan ben jij ook geholpen. Groetjes, Velma Tele2

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Tele2 Webcare schreef:Hoi rheevan,

Het spijt mij om te horen dat je je baan bent kwijtgeraakt en daardoor in de financiele problemen komt. Tot wanneer loopt jouw abonnement bij ons? Helaas kunnen we een abonnement niet zomaar vroegtijdig ontbinden, hoe vervelend jouw situatie ook is. Je zou bijv. wel in je omgeving kunnen navragen of er niet iemand is die het abonnement van je over wilt nemen, dat kan altijd en dan ben jij ook geholpen. Groetjes, Velma Tele2
Kom op zeg:
Wat een antwoord, zet het Abo geparkeerd tot betere tijden, zou Tele2 sieren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door dhc »

Kom op zeg, het voorstel van Tele2 wordt wel vaker geopperd. En denk je echt dat telecombedrijven ( en ook maar verz. mij, kredietverstrekker, slager, tankstation) deze optie gaan aanbieden? Wat denk je dat dat kost?
Bezopen.
Hoe vervelend ook, je gaat wederzijds een verplchting aan, die kom je ook wederzijds na. Simpel.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ja, simpel, het is niet anders, ze zullen een lijn moeten trekken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

dhc schreef:Kom op zeg, het voorstel van Tele2 wordt wel vaker geopperd. En denk je echt dat telecombedrijven ( en ook maar verz. mij, kredietverstrekker, slager, tankstation) deze optie gaan aanbieden? Wat denk je dat dat kost?
Bezopen.
Hoe vervelend ook, je gaat wederzijds een verplchting aan, die kom je ook wederzijds na. Simpel.
Tele 2 moet eens gaan buurten bij Vodafone hoe die dit soort problemen afrond met een betrokkenen.
Phone inleveren en afkoopsom overeenkomen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Abonnement afkopen bij Tele2

Ongelezen bericht door dhc »

Zeggen wij wat anders dan? Afkoopsom is gelijk aan looptijd abonnement...

Gesloten