LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit normaal bij stucwerk?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
djm008

Is dit normaal bij stucwerk?

Ongelezen bericht door djm008 »

Wij hebben ons huis laten stucen. Hierbij maken we gebruik van een heater (staat op circa 18 graden) en van een bouwdroger. Die staat nu overigens weer in een andere ruimte. Nu zie ik op sommige plekken rare dingen in het stukwerk. Uiteindelijk komt hier nog spachtelputz overheen. Mijn vraag is, wat is jullie mening hierover? Is dit iets dat je kunt verwachten op sommige plekken op de muur?

Groetjes, Marieke.

http://i60.tinypic.com/dzihjm.jpg

http://i61.tinypic.com/2zqy4ah.jpg

http://i61.tinypic.com/1azy0.jpg

http://i58.tinypic.com/m7e3o3.jpg

http://i58.tinypic.com/raor6d.jpg

dhc

Re: Is dit normaal bij stucwerk?

Ongelezen bericht door dhc »

De muur wordt nog verder afgewerkt, het is dus niets om je druk over te maken.
Laatst gewijzigd door dhc op 24 jan 2015 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, aangezien er nog spachtelputz overheen komt, dat de muren 'behangklaar' gemaakt zijn. Dan mogen er kleine oneffenheden in zitten, omdat je het na het behangen (in dit geval spachtelputz) niet meer ziet.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Als er nog spachtelputz overheen komt, dan hoef het niet zo secuur afgewerkt te zijn.
In tegendeel, op een rauwe wand houd de spachtelputz ook beter.
Het eindresultaat is belangrijk.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

nou.. ik ben het niet helemaal met bovenstaande eens. Je kan met spachtelputz best wel wat vullen, maar als je je muur glad laat trekken, dan mag je wel een beter resultaat verwachten als wat je hier ziet.
ik zou de stucadoor verzoeken om de gaten te vullen voordat je het gaat sierpleisteren.

eleven

kokka schreef:nou.. ik ben het niet helemaal met bovenstaande eens. Je kan met spachtelputz best wel wat vullen, maar als je je muur glad laat trekken, dan mag je wel een beter resultaat verwachten als wat je hier ziet.
ik zou de stucadoor verzoeken om de gaten te vullen voordat je het gaat sierpleisteren.
Oneffenheden worden toch met de spachtelputz opgevuld, dan zie je toch niet meer, of de muur daaronder glad was.
Raare redenatie.

djm008

Ik zit zelf ook in de denkwijze; ook al komt er spachtelputz overheen, waarom zou je de onderlaag dan minder secuur doen?

kokka

op diverse klussites wordt aangeraden om ervoor te zorgen dat de ondergrond mooi glad is, dat zullen ze niet voor niets doen.
het is een kleine moeite om de gaatjes glad te trekken met wat goudband ofzo. maar als je eenmaal aan het sierpleisteren ben en het vult niet helemaal goed dan ben je de sjaak

djm008

Inmiddels contact gehad met de stucadoor. Die blijft erbij dat de spachtelputz e.e.a. zal wegwerken...

djm008

Inmiddels contact gehad met de stucadoor. Die zegt dat e.e.a. zal verdwijnen met de spachtelputz. Nu weet ik even niet meer wat te doen. Hij maakt iig geen aanstalte om het te herstellen.

Kun je ook stucen over stucwerk heen? M.a.w. hele stukken opnieuw?

Ik twijfel ook nog een beetje of ik zou zeggen. Stop er maar mee, ik zoek wel iemand anders om het te herstellen...maar het is de overbuurman, dus niet zo makkelijk.

eleven

kokka schreef:op diverse klussites wordt aangeraden om ervoor te zorgen dat de ondergrond mooi glad is, dat zullen ze niet voor niets doen.
het is een kleine moeite om de gaatjes glad te trekken met wat goudband ofzo. maar als je eenmaal aan het sierpleisteren ben en het vult niet helemaal goed dan ben je de sjaak
Klopt, maar als je verder leest, zie je ook waarom.
Omdat anders het verbruik van de sierpleister meer dan op een glade wand is.
Waarom de sierpleister de oneffenheden niet zou vullen, ontgaat mij.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Glad of niet glad, je ziet wel dat het niet glad is op de foto's, maar je weet niet hoe groot de oneffenheden in werkelijkheid zijn. Zijn ze uitvergroot, of is dit de werkelijke grootte?

Naar mijn mening valt het best wel mee.

djm008

witte angora schreef:Glad of niet glad, je ziet wel dat het niet glad is op de foto's, maar je weet niet hoe groot de oneffenheden in werkelijkheid zijn. Zijn ze uitvergroot, of is dit de werkelijke grootte?

Naar mijn mening valt het best wel mee.
De foto heeft ze wel wat vergroot. Zo eerlijk moet ik wel zijn.

kokka

het ligt er een beetje aan of de stucadoor ingehuurd is om het glad te trekken of om het helemaal af te werken.
in het eerste geval heeft hij geen goed werk geleverd, en doet het er niets toe wat er verder nog tegen de muur komt

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kokka schreef:het ligt er een beetje aan of de stucadoor ingehuurd is om het glad te trekken of om het helemaal af te werken.
in het eerste geval heeft hij geen goed werk geleverd, en doet het er niets toe wat er verder nog tegen de muur komt

Eens !

Mijn ervaring is dat inderdaad saus / behangklaar wordt opgeleverd. Dus glad. De fotos wijzen uit dat niet glad is.

Vraag het aan de stucadoor of dit zo de bedoeling was.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het ligt er aan volgens welke norm de muur aangenomen/opgeleverd is, een muur die bedoeld is voor spachtelputz is anders dan dun behang
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jan 2015 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Spencer1972

Ongelezen bericht door Spencer1972 »

Ik neem aan dat je stukadoor eerst een hechtprimer(Quartz coat) aanbrengt voordat hij de spachtelputz op je muren smeert?

eleven

Spencer1972 schreef:Ik neem aan dat je stukadoor eerst een hechtprimer(Quartz coat) aanbrengt voordat hij de spachtelputz op je muren smeert?

Dit is alleen noodzakelijk, als er op deze muren geverfd of behang geweest is.
Op een nieuw stukwerk, is dit niet nodig.

Spencer1972

Ongelezen bericht door Spencer1972 »

Dat is dus niet waar. Als je nieuw stucwerk niet voorbehandeld voordat je spachtelputz aan gaat brengen ga je hele grote problemen krijgen....wat dan wel weer stof is voor een nieuw topic hier :D
Kijk even op Google dan kan je zien waarom het noodzakelijk is.
Ik ben al een aantal keren muren tegengekomen die niet waren voorzien van een hechtprimer, het valt na verloop van tijd van je muren af.
Als jouw stukadoor adviseert dit niet te doen is het een prutser die niet weet waar hij over praat!

eleven

Spencer1972 schreef:Dat is dus niet waar. Als je nieuw stucwerk niet voorbehandeld voordat je spachtelputz aan gaat brengen ga je hele grote problemen krijgen....wat dan wel weer stof is voor een nieuw topic hier :D
Kijk even op Google dan kan je zien waarom het noodzakelijk is.
Ik ben al een aantal keren muren tegengekomen die niet waren voorzien van een hechtprimer, het valt na verloop van tijd van je muren af.
Als jouw stukadoor adviseert dit niet te doen is het een prutser die niet weet waar hij over praat!
Dus je bent een stukadoor en doet dit al vaker?

Gesloten