LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onredelijk en onterecht incassoburo door ING bank klacht

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ricwit
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2015 23:26

onredelijk en onterecht incassoburo door ING bank klacht

Ongelezen bericht door ricwit »

Jarenlang altijd netjes afgelost, vaak meer dan de afspraak.
Even 3 maand niet afgelost, juli, augustus en september, wegens verhuizing naar uitgeleefde flat dus moest eerst opgeknapt worden en dus paar maand dubbele huur en hypotheek, dubbele electra, klusjesmannen, materiaal etc.
Ook in juli mijn baan kwijt geraakt wegens problemen met mn transplantatier. Begin oktober telefonisch afgesproken met ING zakelijk medewerker, dat rond eind oktober het achterstallige betaald zou zijn en er dan geen problemen zijn, begin november alles betaald, ff 1000,00! Paar weken later brief dat de ING zaak heeft overgedragen wegens openstaan van 1 maand! (Aflossing oktober zelf dus)
Dus eigenlijk was ik weer bij, maar alleen de maand oktober zelf stond nog open, eigenlijk sturen ze dus juridisch gezien incassoburo na 1 maand niet aflossen? Mag dit, is dit netjes, onbeschoft toch?

Als je belt vragen ze met wie heb je dat afgesproken dan? Ja dat weet ik niet, krijg altijd een ander aan de telefoon als je die onpersoonlijk lijn belt, klanten helpen ze hier niet persoonlijk in het filiaal van de ING in Hoogeveen, staat een eigenheimer die zegt dat je het onpersoonlijke nummer ergens maar moet bellen.
De afdeling zakelijk van de ING is naar mijn mening niet helemaal toerekeningsvatbaar, komt geen redelijk of zinnig woord of oplossing uit, kastje muur verhaal.
Erg klantvriendelijk allemaal.

Franskia
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: onredelijk en onterecht incassoburo door ING bank klacht

Ongelezen bericht door Franskia »

Normaal gesproken moet je eerst een brief krijgen (aanmaning) om te betalen, voordat er een incasso gestart mag worden. Kennelijk betreft het hier een zakelijke rekening en dan kan ik alleen maar zeggen dat je de bankvoorwaarden eens moet doorlezen. Je kunt altijd een klacht indienen bij je bank.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: onredelijk en onterecht incassoburo door ING bank klacht

Ongelezen bericht door WarZir »

Niet heel flauw bedoelt, maar dat je jarenlang altijd netjes hebt afgelost, zegt helemaal niets. Ik betaal ook al jarenlang m'n hypotheek (ING) op tijd. Dit is toch de normaalste zaak van de wereld, lijkt me :wink: .
In principe ben je zelf van de afspraak (overeenkomst) afgeweken door drie maanden achter elkaar niet te betalen, omdat "het even niet uitkwam", hier heeft ING geen boodschap aan, wat voor reden je hier ook voor hebt. ING is je zakelijke partner en is niet verplicht om rekening te houden met jouw persoonlijke omstandigheden, wél kunnen ze uit coulance uitstel van betaling bieden, maar dan dien je (lijkt mij) wel vóóraf aan te geven dat je het de komende maanden wat krapjes hebt en derhalve niet in staat bent om af te lossen. Dit lees ik niet uit je reactie, dat je dit vooraf bij ING hebt aangegeven, maar juist achteraf, waardoor ik me ING's 'starre' houding wel enigszins kan voorstellen.

Uitgaande van je post, kan ik niet anders dan ING gelijk geven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: onredelijk en onterecht incassoburo door ING bank klacht

Ongelezen bericht door sjohie »

ricwit schreef:Jarenlang altijd netjes afgelost, vaak meer dan de afspraak.
Even 3 maand niet afgelost, juli, augustus en september, wegens verhuizing naar uitgeleefde flat dus moest eerst opgeknapt worden en dus paar maand dubbele huur en hypotheek, dubbele electra, klusjesmannen, materiaal etc.
Ook in juli mijn baan kwijt geraakt wegens problemen met mn transplantatier. Begin oktober telefonisch afgesproken met ING zakelijk medewerker, dat rond eind oktober het achterstallige betaald zou zijn en er dan geen problemen zijn, begin november alles betaald, ff 1000,00! Paar weken later brief dat de ING zaak heeft overgedragen wegens openstaan van 1 maand! (Aflossing oktober zelf dus)
Dus eigenlijk was ik weer bij, maar alleen de maand oktober zelf stond nog open, eigenlijk sturen ze dus juridisch gezien incassoburo na 1 maand niet aflossen? Mag dit, is dit netjes, onbeschoft toch?

Als je belt vragen ze met wie heb je dat afgesproken dan? Ja dat weet ik niet, krijg altijd een ander aan de telefoon als je die onpersoonlijk lijn belt, klanten helpen ze hier niet persoonlijk in het filiaal van de ING in Hoogeveen, staat een eigenheimer die zegt dat je het onpersoonlijke nummer ergens maar moet bellen.
De afdeling zakelijk van de ING is naar mijn mening niet helemaal toerekeningsvatbaar, komt geen redelijk of zinnig woord of oplossing uit, kastje muur verhaal.
Erg klantvriendelijk allemaal.
Tsja, tenzij je hypotheek eentje uit de buitencategorie is, zal daar niet in staan dat je af mag lossen naar eigen goeddunken. Je bent overeengekomen om een X bedrag per maand te betalen, en dat doe je 3 maanden niet, dus dan vind ook ik het terecht dat ze je een incasso op je dak sturen. De rest van je relaas doet er niet toe, ook al was je intiem onderzocht door marsmannetjes, je bent een aantal afspraken aangegaan in ruil voor een lening, die dien je gewoon voor de looptijd na te komen. Dat jij besluit om te verhuizen heeft ING niks mee van doen.

Maar stel je voor dat ik jouw auto koop, met de belofte het geld in 1x binnen een week op je rekening te storten, maar later mededeel, zonder overleg, om dat in 12 maandelijkse termijnen te doen. Hoe zou jij dat vinden?

En waarom bel je met een medewerker van ING zakelijk als ik vragen mag? Of betreft dit een zakelijke hypotheek? Zo ja, dan zal dit topic niet een lang leven beschoren zijn, aangezien dit een consumentenforum is, bedoelt voor consumentenzaken.

Maar los daarvan, ook voor een zakelijke hypotheek geldt, afspraak is afspraak.

Gesloten