Wie heeft ervaring met de procedure bj t uwv?
Ik ben al sinds 2003, ziek en beter zal ik niet worden. Zit nu al een jaar thuis en volgens de bedrijfsarts ben ik 100% duurzaam arbeidsongeschikt. Zij vroeg voor mij een vervroegde keuring aan welke ik kreeg.
Ik nam mijn arbeidsdeskundige mee naar de UWV arts en het gesprek begon wat stroef.
Hij zei " mr, het dossier is duidelijk en wat mij betreft komt u in aanmerking voor een iva uitkering en bent u 100% arbeidsongeschikt" het schijnt een procedure tezijn dat voor een IVA aanvraag altijd nog een keer met een tweede UWV arts wordt overlegd. Hij vertelde mij dat ik een oproep zou krijgen van een arbeidsdeskundige van het UWV. Ook zei de verz.arts tegen mn arbeidsdeskundige dat als t door zijn collega word afgewezen dat grote onzin is en zij voor mij in beroep moet gaan. Arts was dus oogschijnlijk redelijk behulpzaam, tegen alle verwachtingen in. Waarschijnlijk dior mijn dikke dossier
Maar als je door drie artsen ( ik neem an dat e al overleg is geweest met de tweede verz.arts) bent afgekeurd, wat moet ik dan bij een arbeidsdeskundige? Ik neem die van mij maar mee. Volgens mn bedrijfsarts hiort t zo omdat ik nog jong bent? Wie is dit eerder overkomen en is het niet logischer dat je word opgeroepen als je maar voor een DEEL bent afgekeurd? Vind t al erg gemoeg dat ik ls parasiet van de samenleving door t leven moet, maar de onzekerheid is ook erg vervelend. Contact opgemomen met UWV, maar krijg niet echt antwoord..
Ben naast een arbeidsdeskundige nu opzoek naar een ervaringsdeskundige
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)