LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem aanvr. SIMunlockcode voor prepaid toestel T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chriska

Probleem aanvr. SIMunlockcode voor prepaid toestel T-Mobile

Ongelezen bericht door chriska »

Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die problemen hebben met het verkrijgen van bovengenoemde SIM-/unlockcode voor een prepaid toestel van T-Mobile. Op de site van T-Mobile staat dat het twee werkweken duurt, voordat ze de code toesturen en dat je het toestel ten minste een jaar moet heben. Ik heb het toestel begin juli 2003 gekocht en heb op 27 juli jl. een brief met de gevraagde bescheiden (waaronder kopie van aankoopnota) gestuurd conform de regels zoals genoemd op hun site. Nu, 17 sept. en bijna 2 maanden later ben ik nog immer in afwachting van toezending van deze code. Inmiddels twee keer naar T-Mobile gemaild. Eerste reactie: mijn aanvraag was net in behandeling genomen (na ruim 3 weken). De tweede keer werd verteld dat de leverancier van het toestel benaderd was (Motorola) voor de code en dat dit 6 tot 8 weken kon gaan duren! Dit klopt van geen kanten volgens mij en ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met deze zelfde ervaring!

??

Re: Probleem aanvr. SIMunlockcode voor prepaid toestel T-Mobile

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, dit is helaas een veel voorkomend probleem. Een provider probeert eerst de unlockcode in hun eigen systemen te vinden. Mocht de code daar - om wat voor reden dan ook - NIET instaan, dan moeten ze hem opvragen bij de fabrikant. Dat duurt belachelijk lang. Met als gevolg dat de klant ook belachelijk lang moet wachten.

Je kunt overwegen een klachtenbrief te sturen.

Gert K.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die problemen hebben met het verkrijgen van bovengenoemde SIM-/unlockcode voor een prepaid toestel van T-Mobile. Op de site van T-Mobile staat dat het twee werkweken duurt, voordat ze de code toesturen en dat je het toestel ten minste een jaar moet heben. Ik heb het toestel begin juli 2003 gekocht en heb op 27 juli jl. een brief met de gevraagde bescheiden (waaronder kopie van aankoopnota) gestuurd conform de regels zoals genoemd op hun site. Nu, 17 sept. en bijna 2 maanden later ben ik nog immer in afwachting van toezending van deze code. Inmiddels twee keer naar T-Mobile gemaild. Eerste reactie: mijn aanvraag was net in behandeling genomen (na ruim 3 weken). De tweede keer werd verteld dat de leverancier van het toestel benaderd was (Motorola) voor de code en dat dit 6 tot 8 weken kon gaan duren! Dit klopt van geen kanten volgens mij en ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met deze zelfde ervaring!
@Chriska

Het unlocken van je sim-code, betekent dat je er een willekeurige kaart kunt gebruiken om te bellen.
De provider zal wanneer men dit van plan is, niet geheel en vrijblijvend meewerken.
Wat je ook kunt doen, is informeren of er iemand is die dit via de PC kan doen.
Er wordt voor een relatief laag bedrag 'toestellen unlockt', misschien het proberen waard.

Succes

gerrit1982

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

ik raad je ook aan om te via het internet te doen. Er zijn verschillende sites waar het GRATIS kan! Je moet dan de imei-code van je toestel invoeren, en dan wordt er een unlock-code voor je gemaakt. Die voer je in, en voila....weg simlock!

Ben jezelf niet zo handig met internet, informeer of de buurjongen, neefje, tante etc wil doen. Succes!

johannes02

Ongelezen bericht door johannes02 »

Als je www.gsm-unlock-pagina.nl intoetst kun je voor je eigen regio een unlock bedrijf opzoeken. In de meeste gevallen kost het 15 e . Dan ben je ook van het probleem af. Succes. :lol: joh.

Gesloten