LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energielabel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Wout br52

Energielabel

Ongelezen bericht door Wout br52 »

Vanmorgen bezig geweest om ons voorlopige energielabel om te zetten in een definitieve.
We komen een heel eind, tot je bij een vraag over bewijzen komt en aan wil geven, dat je het niet kunt bewijzen. Volgens de instructie video moet je dan op een rode knop klikken die op de pagina staat. Alleen erg jammer maar die staat er niet.
Geen probleem denk je dan, gaan we even de helpdesk bellen. Kost wat tijd maar het lukt uiteindelijk.
Antwoord van de helpdesk is: probeer eens een ander webbrowser. Nou ben ik de beroerdste niet en probeer het met Safari van Apple. Eerste poging was met Morzilla Firefox. Maar ook met Safari werkt het niet. Weer gebeld, antwoord is nu: u moet Google Chrome gebruiken. De dame aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik geen Google ellende op mijn Imac wil. Dan heb ik een probleem volgens haar.
Lijkt me toch niet echt logisch dat de overheid die mij al opzadelt met een nodeloos energielabel mij ook nog gaat verplichten welke browser ik moet gaan gebruiken.
Heb een klacht gestuurd naar het ministerie waar3 deze ellende vandaan komt, krijg binnen 2 dagen antwoord.
Ben erg benieuwd,
Wordt vervolgt
Bericht gekregen van het ministerie, werkt blijkbaar alleen met Google Chrome.
Ze bekijken het dus maar met hun energielabel.
Laatst gewijzigd door Wout br52 op 04 feb 2015 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Enfield

Re: Energielabel

Ongelezen bericht door Enfield »

Ja hoor, daar gaan we weer! De overheid weer op zijn best. Ook ik heb vanmorgen het voorlopig energie label voor mijn huis ontvangen. Was gericht aan mijn in 1986 overleden moeder van wie ik het huis al in 1975 heb gekocht. Ja, ja, ze zijn daar in Den Haag goed bij de tijd, dat mag wel weer eens blijken! Ben dus sinds 1975 de eigenaar van het huis, maar inloggen met mijn DigiD lukt niet, omdat alleen de eigenaar toegang heeft tot de energielabelpagina. Volgens Den Haag mijn overleden moeder dus. Dat gaat dus niet lukken. Wat nu gezongen? Nergens een telefoonnummer van de betreffende directie op de brief te vinden. Tot de webpagina krijg ik geen toegang, dus zoek maar uit hoe je iemand te pakken kunt krijgen, en als dat al lukt, wat dan? Zie de lijdensweg van het bekende kastje en de muur al voor me die er dan ongetwijfeld aan gaat komen om ze in Den Haag aan het verstand te peuteren hoe het al bijna 40 jaar werkelijk in elkaar zit. Begin er dus maar niet aan. Is waarschijnlijk onbegonnen werk en mogelijk waait deze energielabel onzin ook wel weer over.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Enfield schreef:Ja hoor, daar gaan we weer! De overheid weer op zijn best. Ook ik heb vanmorgen het voorlopig energie label voor mijn huis ontvangen. Was gericht aan mijn in 1986 overleden moeder van wie ik het huis al in 1975 heb gekocht. Ja, ja, ze zijn daar in Den Haag goed bij de tijd, dat mag wel weer eens blijken! Ben dus sinds 1975 de eigenaar van het huis, maar inloggen met mijn DigiD lukt niet, omdat alleen de eigenaar toegang heeft tot de energielabelpagina. Volgens Den Haag mijn overleden moeder dus. Dat gaat dus niet lukken. Wat nu gezongen? Nergens een telefoonnummer van de betreffende directie op de brief te vinden. Tot de webpagina krijg ik geen toegang, dus zoek maar uit hoe je iemand te pakken kunt krijgen, en als dat al lukt, wat dan? Zie de lijdensweg van het bekende kastje en de muur al voor me die er dan ongetwijfeld aan gaat komen om ze in Den Haag aan het verstand te peuteren hoe het al bijna 40 jaar werkelijk in elkaar zit. Begin er dus maar niet aan. Is waarschijnlijk onbegonnen werk en mogelijk waait deze energielabel onzin ook wel weer over.
ff vragen of ze de gegevens bij het kadaster willen updaten, dat zou de (kosteloze) truc wel eens kunnen zijn.

Bobmiddenvanhetland

Ongelezen bericht door Bobmiddenvanhetland »

Vanmorgen energielabel proberen te verkrijgen......
Eerste poging mislukt. Er ontbrak een "bewijs". Gezocht en vermoedelijk gevonden.... Ik moet "bewijzen" dat ik stadsverwarming (??) heb. Hoe doe je dat?
Dus helpdesk gebeld. Of ik een foto kon maken en die uploaden? Gevraagd waarvan ik foto moest maken? Van een leiding met heet stromend water? Dat was niet zo belangrijk, als ik maar een foto upload, want anders werkt het niet... ik dacht nog even: Over stromend water gesproken, ik moest toch naar het toilet...
Foto gemaakt van de energiemeter, op de PC gezet en ge-upload. Werkt niet. Foto format verkleind en van jpeg naar png gebracht... werkt niet. De foto in een pdf gezet. Werkt niet. Dan maar weer gebeld naar de helpdesk. En ja hoor, als ik Opera of Windows Explorer gebruik, dan werkt het niet. Nee, ik gebruik Firefox. Oh, dat is goed. Kunt u dan opnieuw proberen, maar eerst stoppen en dan nog eens ????
Gevraagd of hij misschien bedoelde dat ik eerst moet uitloggen, opnieuw inloggen en dan nog eens proberen. Precies ja, dat bedoel ik..... grrrr :( Als dat niet lukt, moet u beslist weer bellen naar de helpdesk.
Dus 5 minuten later hing ik weer aan de telefoon... weer iemand anders.... ja, maar, het werkt alleen met Chrome browser. Maar die heb ik dus niet.... ohhhh. Wat ik dan kon doen, is een mailtje sturen en uitleggen dat ik van alles geprobeerd heb maar dat het niet werkt. Dan krijg ik een bevestiging dat ik het geprobeerd heb, en dan kan ik dat voorlopig aan de notaris geven. Weet hij in ieder geval dat ik het serieus geprobeerd heb.
Heb nog gevraagd of het niet wat vreemd is dat als de website per 1/1/15 actief is dat het 36 dagen later nog steeds niet werkt.... was bekend, wordt ook hard aan gewerkt om het op te lossen, maar, om mij nu te helpen, stuurt u nu dat mailtje maar, dan heeft u tenminste iets....
Wie die ICT diensten betaalt weet ik, maar betalen wij ook deze amateurs van de helpdesk ?

Gesloten