LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goedkopere printercartriges of navullen ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Willemijn26

goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Willemijn26 »

Hallo ,

Ik ben zo'n brave ziel die denkt dat je altijd merkcartriges moet blijven kopen , maar ik heb niet zo veel geld en vroeg me af of dat niet goedkoper kon?
Nou ben ik op internet eens gaan zoeken en nu blijken er diverse merken cartriges te zijn die niet van bv canon zijn , maar een onbekend merk . Of je kunt navulsetjes krijgen om de lege mee te vullen .
Wat ik nou wil weten : a is het een goed idee?
b hoe is de kwaliteit? c heeft er iemand wel eens problemen gehad met te dunne /te dikke inkt ofzo .
Kortom is het het waard , ik heb een vrij dure fotoprinter en wil die niet verpesten met foute inkt , maar .......mijn cartriges kosten 9,88 per stuk en ik heb er 6 in zitten , dus dat tikt aardig aan .

wie helpt mij ,

groetjes Willemijn

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik koop ze via www. ink-house.nl Heb daar wel eens een foutieve patroon gehad, maar 1 mailtje en de dag erop kreeg ik zonder kosten een vervangend exemplaar. Niets dan lof en het scheelt stukken.

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil je niet verontrusten, maar inktcartridges van een onbekend merk blijft altijd riskant, om er zeker van te zijn dat je af kan drukken zonder problemen kun je maar beter een merk cartridge kopen.
€ 9,88 p/s voor je CanonPrinter is erg goedkoop.
Ik heb een Lexmark z25, ik moet voor een half volpotje zwarte inkt € 19,95 betalen en voor kleur € 34,95 .
Dus ook al begrijp ik jouw probleem, toch mag je niet klagen.
Als ik een vol potje wil heben voor mijn printer betaal ik € 31,50 voor de zwarte inkt en € 34,95; volpotje, voor kleur bij Mediamarkt.
Zie je wat ik bedoel.
Ik wou dat ik net zoals jij maar € 9,88 p/s behoefde te betalen dan maakte ik mij geen zorgen.

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Toevoeging:

Navulset is niet ideaal, geeft een hoop rotzooi en een grote lekkage in je printer.
Ik heb zelf eens een navulset geprobeerd, nooit meer.

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

als je een echt dure printer hebt zou ik me netjes bij de originele cartridges gouden.
Als je een redelijke basisprinter hebt is het zeer de moeite waard om een recycle cartridge te nemen, aangezien een nieuwe printer nauwelijks meer kost dan de prijs van 2 cartridges (bv HP), dus als het een keer fout gaat .....
Van navulsetjes heb ik alleen maar negative reacties gehoord

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik wou dat ik net zoals jij maar € 9,88 p/s behoefde te betalen dan maakte ik mij geen zorgen.
Je vergeet dan dat het per kleur is.
Van mijn Canon printer van 18 maanden oud is nu de printkop stuk, de rode kleur doet het niet meer, de printer kostte 180 euro, de printkop kost hetzelfde, dus weggooien die printer.
18 maanden voor 180 euro (toch nog dik 400 ouderwetse guldens)

Omgerekend naar het aantal inktpatronen wat ik gebruikt heb, kosten deze geen 9,88 euro p/s maar 20 euro per stuk! :twisted:

Je kunt dus nagaan dat ik me flink belazerd voel door Canon, en gezien de reakties van anderen op internet ben ik echt de enige niet.

Ook voor fotocamera's heb ik vergelijkbare signalen gehoord, een (Canon) camera van 180 euro van een aantal weken oud waar de klant het batterijdekseltje van af breekt, geen garantie, kosten 140 euro.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Mo »

Heb zelf zeer goede ervaringen met Pelikan (te koop bij Media Markt).
Durf haast zelfs te stellen dat ik deze beter vind dan de HP cartidges zelf. Deze laatste haperen eerder dan die van Pelikan.

Mo

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door atlan57 »

Hallo, je kunt beter geen imitatie cartridges aanschaffen, maar de originele. Is een stuk duurder, maar beter.
Ik print erg veel foto's en stel dan ook zeer hoge eisen, logisch voor dit werk. Maar ook ik vindt de catridges aan de hoge kant zodat ik ze al jaren zelf hervul (een fluitje van een cent).Ga eens kijken op Refillink.nl, daar vindt je bijna alle soorten met een goede gebruiksaanwijzing erbij geleverd, ook online , en het allerbelangrijkste is dat hun inkt van zeer goede kwaliteit is .
Een opmerking: je kunt de cartridges natuurlijk niet eeuwig blijven vullen i.v.m. slijtage, dus ook eens weer originele aanschaffen en het proces herhalen; spaart heel veel geld uit.
Succes![/url][/b]

Punt

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Punt »

Dit verschilt nogal per merk/type printer. Sommige kun je perfect navullen met inkt en injectienaald, andere kun je beter cartridges voor kopen.

De imitatie cartridges zijn vaak wel goed, een merk als Pelikan is al jaren bezig en levert goede kwaliteit.

Bezoek een keer een computerbeurs, daar liggen alle alternatieven te koop. Ook goedkope originele cartridges van HP, Canon, Epson en Lexmark. Deze zijn vaak over de houdbaarheidsdatum en gaan voor half geld weg. Met HP is dat zeker geen probleem, die kun je kopen, een jaar bewaren en er dan nog goed mee printen.

Zoek eerst goed op internet naar specifiek jouw merk/type printer en ervaringen van anderen. Ik heb zelf vroeger veel nagevuld, gewoon met inkt van de boekhandel en een spuitje van de apotheek. Na veel ervaring toch een keer mis gegaan en een dag bezig geweest om m'n printer schoon te maken. :)

Ik gebruik nu zelf al een paar jaar een laserprinter, 2e hands gekocht en dat is nog veel goedkoper dan die rottige inkt!

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Idd als je veel print moet je gewoon aan de laserprinter.
De investering is hoger maar dat haal je mer regelmatig printen er snel genoeg uit...
Kopers van nieuwe printers moeten niet kijken naar de aanschafprijs van de printer maar naar de kosten van de cartridges!
Verder vind ik dat als je regelmatig wilt gaan printen met goede qualiteit je daar ook moet voor betalen en dus niet moet gaan voor de extreem goedkope printers.
De extra kosten verdien je vaak terug tijdens de gebruikperiode.

Coolstar
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2004 09:19

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Coolstar »

Ik vul me cartridges altijd zelf bij werkt top! alleen je moet wel even goed de handleiding lezen want bij veel type printers werk het vullen nog wel eens anders. Ik heb zelf een HP officejet G55 ook niet een van de goedkoopste dus ik voelde er ook niet veel voor om zelf te vullen maar doe nu niks anders meer heb sinds kort een epson erbij genomen om foto's te printen en heb die gister voor het eerst bijgevuld. En tot mijn verbazing werkte die ook top en geen kwaliteits verlies. Daar kreeg ik BTW ook garantie op van de inkt leverancier.

Coolstar
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2004 09:19

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Coolstar »

BTW als er mensen intresse hebben hier is de website van het bedrijf : http://www.startinkt.nl

Hans1

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Hans1 »

Hallo mensen,

Naar vele bladen en op internet vele recensies te hebben gelezen kan ik wel stellen dat inktcardridges van andere fabrikanten vaak op hetzelfde niveau presteren. Soms zelfs beter.

Echter het is bijna niet mogelijk de exact zelfde inktsamenstelling te krijgen die de origenele printerfabrikanten maken. Dit is ook aangetoond in de computerbladen zoals pcm en computer totaal. Bij vele inkt leveranciers was de magneta(paars) kleur iets vager.

Uit de overall test is wel gebleken dat de afdrukkwaliteit van hoog niveau te noemen is. Het komt wel voor dat het ene merk inktcardridges betere resultaten geeft bij de ene printer dan de andere.

Ik gebruik zelf inktcardridges van Pelikan en Wecare voor mijn epson stylus color 680 en zag geen kleurverschil tussen de origenele Epson cardridge en de cardridge van eerder genoemde twee merken.

Het is uitproberen, computerbladen lezen en kijken op forums als deze om tot een goed oordeel te komen wat betreft het gebruik van niet orginele inktcardridges.

Gegroet,

Hans

H.Drissi

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door H.Drissi »

Geachte heer/mevrouw,

Als u de goedkopere inkt wilt gebruiken is dat geen probleem alleen als er iets met de printer gebeurt en hij zou moeten worden opgestuurd dan kun je het beste toch orginele cartridges weer in plaatsen,want de garantie valt weg bij het gebruik van niet orginele cartridges wat heel triest is meestal zijn niet de cartridges de oorzaak waardoor de printer defect gaan.

In 2006 gelden deze regels hoogwaarschijnlijk niet meer.

www.thecartridgecompany.nl
Is een super service + goedkoop

Met vriendelijke groet,

H.Drissi

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door hoffie »

Hallo, je kunt beter geen imitatie cartridges aanschaffen, maar de originele. Is een stuk duurder, maar beter.
Ik print erg veel foto's en stel dan ook zeer hoge eisen, logisch voor dit werk. Maar ook ik vindt de catridges aan de hoge kant zodat ik ze al jaren zelf hervul
grin en wat denk je dat zogenaamde imitatie cartridges zijn dan???????

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

De Duitse consumentebond heeft pas een groot onderzoek hiernaar gehouden.
Het blijkt dat HP en Lexmark het meest 'beveiligd' zijn tegen vreemde cartridges.
De Epson en andere printers bleken SOMS zelfs beter te werken met de NIET originele cartridges.
In het algemeen was de test HEEL erg goed te spreken over de alternatieven.

De conclusie was wel dat de aanschaf van een laserprinter (ja, zelfs in kleur) in praktisch alle gevallen op den duur goedkoper was.

Er zijn trouwens HP printers te koop waarbij het goedkoper is de printer elke keer te vernieuwen dan de prijs van de cartridges!

Gast

Re: goedkopere printercartriges of navullen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Laserprinter is perfect in z/w, de afdrukken in kleur zijn veel minder mooi dan van inktjets. Als je foto's wil printen is laser geen optie imho.

Gesloten