LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vimk Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
vanessae123

Vimk Incasso

Ongelezen bericht door vanessae123 »

Er kwam een man bij mij langs vandaag. Hij wilde dat ik gelijk 220 euro overmaakt naar zijn incasso bureau. De rekening was van Oxxio. Hij wilde geen papieren aan mij geven. Hij probeerde zelfs binnen te komen.... hij staak zijn voet binnen! Hij wilde binnen komen en kijken als ik de geld ging over maken. Mooi niet! Ik laat niemand zomaar binnen. Ik heb Oxxio gebeld om te vragen of dit verhaal klopte maar ze hebben nooit van Vimk incasso gehoord. Ik heb de politie gebeld en de man is al bekend! Als hij bij jou aan de deur komt, geef hem geen geld. Bel 112.

Guardian72
Contacteer:

Re: Vimk Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vanessae123 schreef:Er kwam een man bij mij langs vandaag. Hij wilde dat ik gelijk 220 euro overmaakt naar zijn incasso bureau. De rekening was van Oxxio. Hij wilde geen papieren aan mij geven. Hij probeerde zelfs binnen te komen.... hij staak zijn voet binnen! Hij wilde binnen komen en kijken als ik de geld ging over maken. Mooi niet! Ik laat niemand zomaar binnen. Ik heb Oxxio gebeld om te vragen of dit verhaal klopte maar ze hebben nooit van Vimk incasso gehoord. Ik heb de politie gebeld en de man is al bekend! Als hij bij jou aan de deur komt, geef hem geen geld. Bel 112.
Jee.
Een echt, serieus, incassoburo werkt zo niet.
Maar omdat in Nederland elke boerenkoolstronk zich incassoburo mag noemen, krijg je ook dit soort (vul maar in)

Mocht u zo`n persoon treffen - pak dan mobiel en bel de politie, of probeer een foto te maken van deze persoon (leuk voor op Geenstijl).
Geld geven zonder papieren moet je zowiezo nooit doen - doet u dit wel, laat dan even weten, ik wil ook nog wel een paar euro`s extra (of een kop koffie).

Maar - stel dat er een echte vordering is (door een niet betaalde rekening).
Een normaal bedrijf stuurt dan een brief "hey, er is nog niet betaald, wilt u dit alsnog even doen".
Eventueel een tweede "Zeg, wel betalen, want anders worden we boos"
Betaalt men dan nog niet - kan men een incassoburo inschakelen.
Die stuurt een brief "U heeft X euro te betalen vanwege rekening van bedrijf Y. Betalen voor datum Z of we gaan naar de rechter"

Zomaar langsgaan - tja - in het wilde westen misschien - maar in Nederland? Nee hoor!

Karinbakker

Ongelezen bericht door Karinbakker »

Goedemiddag ,
Ik kwam vandaag thuis en zag een groen briefje op de mat van VIMK incasso ! Ik dacht hmm vreemd
In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat een incasso buro langs komt !.
Snap er ook helemaal niks van .
Wat moet ik hier mee doen ?
Groetjes karin

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Karinbakker schreef:Goedemiddag ,
Ik kwam vandaag thuis en zag een groen briefje op de mat van VIMK incasso ! Ik dacht hmm vreemd
In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat een incasso buro langs komt !.
Snap er ook helemaal niks van .
Wat moet ik hier mee doen ?
Groetjes karin
Wat stond er op het briefje?
En - heb je weet van eventueel openstaande rekeningen?

Zo nee - dan afwachten - en bewaar het briefje goed (just in case).

Gesloten