Exact hetzelfde abonnement? Niet met een uitbreiding van kanalen voor je TV, sneller internet met een nieuw modem, of gratis bellen buiten de spitsuren of wat dan ook? En is die 200 euro dan wat je het komende jaar zou moeten gaan betalen totaal, of is dat de afkoopsom?Bruin schreef:Ik heb alleen mijn abonnement internet/vaste telefoon verlengd, en daarbij zou ik enkele maanden korting krijgen. Tele2 ziet dit dan blijkbaar als een nieuw abonnement, want het is niet per maand opzegbaar.
In jouw geval zou ik dan onmiddellijk een mail sturen waarin je ze mede deelt dat je over deze gang van zaken melding gaat maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Hiervoor is het van belang dat de tegenpartij op de hoogte is van jouw klacht en dat je via deze mail ze dit officieel ter kennis brengt. Som hierbij op dat je:
- initieel een abonnement hebt gehad van 1 jaar (of was het 2?)
- deze contractduur geheel aan je verplichtingen hebt voldaan
- het contract in december ongewijzigd hebt verlengd
- het contract in januari hebt beëindigd
- je nu kosten in rekening gebracht krijgt die de abonnementskosten van één maand overschrijden
Geef ze hier nog de mogelijkheid om hun standpunt nader toe te lichten in de komende 2 weken, wat inhoudt dat je bij het uitblijven hiervan deze zaak op maandag 21 februari om 9:00 uur bij de SGC zal indienen.
Ik meen dat een klacht indienen bij de SGC iets van 25 euro kost, die je terugkrijgt als je in het gelijk wordt gesteld. Maar wacht eerst die 2 weken maar eens af hoe Tele2 reageert. Misschien ben je het daar dan mee eens, en kan je daarna alsnog besluiten om wel of niet die klacht in te dienen. Of die 200 euro te betalen.
Zorg ook dat je al jouw gegevens in de mail vermeldt; NAW gegevens, telefoonnummer, klantnummer en weet ik veel wat ze allemaal nog meer voor referenties hanteren zodat ze jou na de ontvangst van de mail via alle invalshoeken in hun systemen snel kunnen terug vinden.
Door de gang van zaken zal je één maand (opzegtermijn) wel moeten betalen. Het wellis-nietus spelletje over het mailen, bellen, en al dan niet terugbellen binnen de al dan niet juiste periode kan je maar beter laten gaan, en het gewoon als een opzegging beschouwen met één maand na het moment waarop je er zeker van bent dat ze op de hoogte waren van je opzegging, door bijvoorbeeld brieven of e-mails waarin er over deze opzegging gerept werd. Omdat het dus zeker is dat ze in januari op de hoogte waren, betaal je maximaal tot en met februari.