LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 maakt fout, ik krijg boete!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
De Econometrist

Re: tele2 maakt fout, ik krijg boete!

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Bruin schreef:Ik heb alleen mijn abonnement internet/vaste telefoon verlengd, en daarbij zou ik enkele maanden korting krijgen. Tele2 ziet dit dan blijkbaar als een nieuw abonnement, want het is niet per maand opzegbaar.
Exact hetzelfde abonnement? Niet met een uitbreiding van kanalen voor je TV, sneller internet met een nieuw modem, of gratis bellen buiten de spitsuren of wat dan ook? En is die 200 euro dan wat je het komende jaar zou moeten gaan betalen totaal, of is dat de afkoopsom?

In jouw geval zou ik dan onmiddellijk een mail sturen waarin je ze mede deelt dat je over deze gang van zaken melding gaat maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Hiervoor is het van belang dat de tegenpartij op de hoogte is van jouw klacht en dat je via deze mail ze dit officieel ter kennis brengt. Som hierbij op dat je:
- initieel een abonnement hebt gehad van 1 jaar (of was het 2?)
- deze contractduur geheel aan je verplichtingen hebt voldaan
- het contract in december ongewijzigd hebt verlengd
- het contract in januari hebt beëindigd
- je nu kosten in rekening gebracht krijgt die de abonnementskosten van één maand overschrijden

Geef ze hier nog de mogelijkheid om hun standpunt nader toe te lichten in de komende 2 weken, wat inhoudt dat je bij het uitblijven hiervan deze zaak op maandag 21 februari om 9:00 uur bij de SGC zal indienen.

Ik meen dat een klacht indienen bij de SGC iets van 25 euro kost, die je terugkrijgt als je in het gelijk wordt gesteld. Maar wacht eerst die 2 weken maar eens af hoe Tele2 reageert. Misschien ben je het daar dan mee eens, en kan je daarna alsnog besluiten om wel of niet die klacht in te dienen. Of die 200 euro te betalen.
Zorg ook dat je al jouw gegevens in de mail vermeldt; NAW gegevens, telefoonnummer, klantnummer en weet ik veel wat ze allemaal nog meer voor referenties hanteren zodat ze jou na de ontvangst van de mail via alle invalshoeken in hun systemen snel kunnen terug vinden.

Door de gang van zaken zal je één maand (opzegtermijn) wel moeten betalen. Het wellis-nietus spelletje over het mailen, bellen, en al dan niet terugbellen binnen de al dan niet juiste periode kan je maar beter laten gaan, en het gewoon als een opzegging beschouwen met één maand na het moment waarop je er zeker van bent dat ze op de hoogte waren van je opzegging, door bijvoorbeeld brieven of e-mails waarin er over deze opzegging gerept werd. Omdat het dus zeker is dat ze in januari op de hoogte waren, betaal je maximaal tot en met februari.

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Bruin schreef:Ter info van jullie allemaal. Een week geleden heb ik mijn gegevens doorgegeven aan Velma van tele2, zoals jullie in bovenstaande berichten kunnen lezen. Sindsdien heb ik jammer genoeg nog niets van Velma of tele2 vernomen.
Ja, webcare afdelingen leggen vooral prioriteit bij het beperken van schade en het binnen houden van de klant. Aangezien jij toch al weg bent, een andere provider heeft immers je nummer al overgenomen, zou ik er niet al te vast op rekenen dat je van webcare nog iets te verwachten hebt. Dat zou ik dus niet afwachten als ik jou was, en de zaken zelf ter hand nemen op een wat meer voortvarende wijze...

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hay Bruin,

Mijn excuses voor de vertraagde reactie. Ik heb alle gegevens van jouw verlenging en alle contact dat er is geweest bekeken en helaas kan ik geen conclusie trekken waaruit blijkt dat de verlenging op tijd is geannuleerd. Op 13-1-2015 is het eerste telefonische contact m.b.t. het opzeggen geregistreerd. Je geeft aan dat je in december ook al telefonisch contact hebt gehad, echter zou ik dit terug moeten zien net zoals ik het contact van 13-1-2015 terug kan zien. Mijn excuses dat ik in deze zaak niet meer voor je kan betekenen.

Groetjes,

Velma

Bruin

Ongelezen bericht door Bruin »

Eindelijk antwoord van Velma tele2 ontvangen. Volgens hun gegevens is er pas in januari voor het eerst telefonisch contact geweest. Over mijn contacten in december staat niets genoteerd, dus kan Velma ook niets voor me doen.
Dus we komen weer uit op hetzelfde: door een fout van tele2 (niet registreren van hun contacten) is mijn opzegging niet op tijd verwerkt en kan ik een boete van rond 200 euro gaan betalen. Dat zo'n groot bedrijf hierin zo klein kan zijn. Schandalig!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier naar toe http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... nemers&p=1

Die 200 euro is sowieso arbitrair. En je kan dit forumdraadje meesturen met je geschil. En dan voorleggen aan SGC dat je met Tele2 geen e-mail contact kan hebben dus niets zwart op wit. Altijd in het voordeel van Tele2.

just*me

Ongelezen bericht door just*me »

ben je op je mobiel gebeld toevallig? dan zou je van je belhistorie een screenshot kunnen maken...

kaaskop 43

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwd hoe dit afloopt...
Laatst gewijzigd door Radar op 10 feb 2015 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jacky2006 schreef:Het valt me nogal op dat mevrouw Roos van Tele2 nogal populair taalgebruik hanteert. Zo kun je praten tegen je vrienden, maar niet tegen een zakelijk contact. Daarnaast heeft deze meneer jou niet de toestemming gegeven hem met je of jij aan te spreken.

Daarnaast een beetje raar dat er nu opeens wel gereageerd kan worden als het op het forum van radar verschijnt :?

Geef die man gewoon zijn geld terug, hij was netjes op tijd en ga niet proberen jullie kas te spekken.
Nou over dat taalgebruik dacht ik het zelfde!!
Beste roos als je van tele 2 bent,we ik zeg ff we,voor bv ts hebben niet met je geknikkert...oftwel,klanten spreek je netjes aan..
Beste of geachte....niet geleerd??

Vroeger zat danielle er...mmm die was wat corecter

kaaskop 43

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Mijn vorige bericht is gewijzigd omdat ik ongefundeerde kritiek op Tele2 zou hebben.
Dit is ten onrechte want ik en mijn vrouw hebben heel veel problemen met Tele2 gehad in het verleden.
Dit doet hier alleen niet terzake...

Gesloten