LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leverjegsmin geld terug via internet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Langedame

leverjegsmin geld terug via internet

Ongelezen bericht door Langedame »

via de site leverjegsmin.nl heb ik mijn XperiaZ ingeleverd omdat ik een nieuwe Z3 heb. Deze telefoon is 1,5 jaar oud en ik had deze gewoon in gebruik. Via de site een formulier ingevuld waarin mij werd verteld dat bij een werkende telefoon 105 euro werd uitbetaald. Omdat ik dat wel wilde heb ik deze opgestuurd. Vandaag krijg ik een mail dat ik er 26 euro voor kreeg omdat het geluid vrij zacht is. REtour sturen doen ze niet aan.

Ik vind dit echt niet kunnen, het is een werkend toestel hij is niet kapot of iets dergelijks. Hij is waarschijnlijk niet zo luid als de nieuwe toestellen maar goed het is ook een toestel van anderhalf jaar oud maar zeker werkend.

Ik heb een mail gestuurd maar (nog) geen reactie ontvangen.

Shyngalicious

Re: leverjegsmin geld terug via internet

Ongelezen bericht door Shyngalicious »

Elke overeenkomst die je sluit schept verplichtingen over en weer. In jouw geval: jij levert een werkend toestel, zij een geldsom. Wat een werkend toestel is wordt op de site vermeld.

Die voorwaarden stellen onder andere dat men dat men “met het toestel kan bellen en gebeld worden”. Over de kwaliteit wordt verder niets gezegd en, afgaande op wat jij stelt over datgene wat ze in hun mail stellen over het zachte volume, is dat bellen inderdaad mogelijk.

Op basis van deze informatie ben jij jouw verplichting nagekomen en dient mijns inziens ReCell jou het gehele bedrag te vergoeden. Als zij stellen dat het met het apparaat niet gebeld kan worden, ligt de bewijslast bij ReCell.

Hoe nu verder? Aangezien je al een brief hebt geschreven, is het verstandig eerst te wachten op een reactie. Blijven zij voet bij stuk houden, dan zou je daarop kunnen antwoorden met het bovenstaande in een e-mail, met daarbij de mededelingen dat
- je ze (volgens hun eigen voorwaarden) in verzuim zijn (mits het inderdaad meer dan 14 dagen geleden is dat ze de telefoon hebben ontvangen);
- je ze aanmaant binnen 14 dagen te betalen;
- je daarna over zal gaan tot het vorderen van buitengerechtelijke kosten en
- dat die incassokosten 40 euro bedragen.

Succes. Mocht je nog vragen of hulp nodig hebben, laat het me maar weten per PB

Gesloten