LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gerrit1982
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2004 21:20

t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

Hallo,

ik heb een Nokia 6610. Opzich een fantastisch toestel. Ik heb dit toestel september 2003 gekregen doordat ik een contractverlenging heb gedaan. Het toestel was gratis bij een verlenging van 2 jaar.

In december 2003 begon het gezeur. Het geluid was ineens zeer slecht te verstaan. Vergelijkbaar met een opgeblazen speaker. Nadat ik contact had opgenomen met de klantenservice werd mijn toestel door een koerier opgehaald, en ongeveer 1,5 week later weer gerepareerd terug bezocht. Toen kwam dezelfde klacht terug in februari 2004 terug. Weer dezelfde procedure. Klantenservice gebelt, koerier kwam langs en na 1,5 week weer gerepareerd terug. In mei 2004 nog eens dezelfde procedure. Nu is het september 2004 en weer heb ik dezelfde klacht. Het toestel is inmiddels weer opgehaald voor reparatie, maar ik heb nu nog iets van 2 weken garantie. Wel wordt na de reparatie de garantie 3 maand verlengd. Maar aangezien mijn vorige reparatie in mei dit jaar was is de kans groot dat de klacht opnieuw terugkomt, maar dan net buiten de garantieperiode.

Ik vind het een zeer slecht afhandeling. Het toetsel wordt wel elke keer goed gerepareerd maar het lijkt mij dat de oorzaak WAAROM dat speakertje steeds kapot gaat moet worden achterhaalt.

En wat kan ik beginnen als net na de garantieperiode weer hetzelfde defect optreed? Mijn abonnement loopt immers nog een jaar!

Wie kan mij helpen?

Gast

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Gast »

volgens mij is t-mobile niet de directe verantwoordelijke van je toestel en zal deze beslissing voor het omruilen bij Nokia liggen ........
de verantwoordelijkheid van een provider is enkel alleen voor je sim kaart en dat je dus in staat bent om te bellen ......maar niet voor het apparaat waar je mee gaat bellen ....dus succes ermee

gerrit1982
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2004 21:20

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

ik heb het toestel via t-mobile gekregen doordat ik een contractverlenging heb afgesloten. Dus volgens mij is t-mobile dan wel degelijk verantwoordelijk, want als ik een defect toestel heb, kan ik niet bellen, en kan t-mobile weer niks aan mij verdienen. Het blijft een moeilijke zaak....

wie heeft er advies?

Gast

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Gast »

Stuur T-Mobile een (aangetekende) brief en leg ze uit wat jou probleem is en vertel ze dat je een oplossing van ze eist, want je toestel tig keer laten repareren voor hetzelfde is natuurlijk belachelijk. Ze zullen eens moeten kijken bij de bron van het probleem, zoals je zegt. Ik denk dat T-Mobile het toestel niet repareert, dat doet Nokia of een ander bedrijf. T-Mobile stuurt een courier voor de extra service! Maar goed...

Succes ermee!

Gast

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Gast »

T-Mobile is niet verantwoordelijk voor het toestel.
Nokia is hier verantwoordelijk voor.
Zou dus eerst eens bij het juiste bedrijf gaan klagen.
Wanneer je toestel niet deugd moet je bij Nokia aankloppen.

Gast

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,
Ben het niet eens met de recatie dat T-mobile niet verandwoordelijk is, Heb zelf ook 2 abbon. bij T-mobile met enorm veel ellede.
De telefoon van mijn dochter is ook al terug geweest bij T-mobile voor reparatie omdat haar ontvangst heeel slecht was. Telefoon 2 weken kwijt maar probleem niet verholpen, hij kan zo vaak naar TMobile gaan maar het probleem blijft. Kunnen ze niets aan doen zeggen ze dan.
Ligt er aan waar je woont?????? Nou is onzing want met HI van KPN had ze geen problemen maarja je gaat voor leuke aanbiedingen zeker die kinderen en krijg er een hoop ellende bij bij TMobile.

Zit zelf ook met het zelfde probleem, had de KPN opgezegd voor een " leuke" aanbieding van T Mobile te nemen, maar ook met mijn eigen toestel was het ontvangst niet goed terwijl ik met mijn Nokia bij KPN geen problemen had.
De reactie van T- Mobile was op ten duur.
Ja, maar de telefoon is ook niet voor binnen????????????????????
nee waarvoor dan???? Had mijn KPN opgezegd die ik dus weer kon gaan aanvragen omdat ik dus vanuit huis niet kon bellen.
Heel veel gebeld met T Mobile maar daar valt al helemaal niet mee te praten want T Mobile telonisten hebben hun antwoord al klaar en als ze het niet met je eens zijn dan hangen ze gewoon op!!!!!!!!!!!!.
Heb alles geprobeerd om dit contract te beeindigen maar tot mijn spijt kan ik er niet onderuit.
Zit er aan vast helaas, dus mensen wees gewaarschuwd als het om T Mobile gaat.
Als je een krant neemt of weekblad mag je wel opzeggen na een maand maar aan TMobile zit je helaas vast.

Hele Hele slechte service.

Gast

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Gerrit,

Ik heb zelf ook problemen gehad met een toestel van T-mobile. Het is drie keer ter reparatie aangeboden, maar de klachten werden niet verholpen. Ook bij de vierde keer moest het toestel ter reparatie worden opgestuurd. Dit weigerde ik echter. Er werd mij toen verteld dat ik een klachtenbrief kon sturen, maar hier zou ong. 30 dagen overheen gaan alvorens ik een reactie kon verwachten. Ook dit accepteerde ik niet. Ik heb het verhaal meerdere malen gedaan, bij meerdere mensen en gewoon steeds teruggebeld tot ik iemand anders aan de lijn kreeg, want met sommige mensen valt niet te spreken. Op een bepaald moment kreeg ik een zeer aardige meneer aan de telefoon die mijn verhaal begreep. Hij vertelde dat een toestel miminaal 3 keer opgestuurd moest worden alvorens er iets anders gedaan kon worden. (Dit wordt overigens niet gecommuniceerd want de afdeling after sales van t-mobile doet geloven dat opsturden de enigste manier is). Laat je dus niet doorverbinden met after-sales maar regel de zaken rechtstreeks met de klantenservice.

Na mijn verhaal nogmaals gedaan te hebben, heeft de vriendelijke meneer voor mij de escalatieprocedure opgestart (hij bestaat wel degelijk maar je moet er wel wat voor doen). Binnen 48 uur werd ik teruggebeld dat ik mijn geld terug kreeg. Maar ook een omruiling van een toestel is in een escalatieprocedure mogelijk.

Ik zou dus zeggen bel diverse malen, maak je verhaal duidelijk. En verzoek om de excalatieprocedure. Deze moet na drie reparaties opgestart worden. Alleen communiceren ze dit niet!

Heel veel succes ermee ik hoop dat je er uit komt..


p.s ik had een prepaid pakket gekocht van t-mobile omdat ik een nieuw toestel bij mijn t-mobile abonnement wilde hebben. Vandaar een creditering. Omruiling valt dus ook onder de mogelijkheden.

p.s heb je vragen dan laat je e-mail adres even achter dan kan ik je mailen.

Gast

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Gast »

T-Mobile fabriceert geen toestellen, dus zijn niet verantwoordelijk wanneer er een technisch probleem met het toestel is.
Wanneer het bereik slecht is wat duidt op een netwerkprobleem, dan is de operator verantwoordelijk.
Ik snap dus niet waarom mensen bij een operator gaan klagen wanneer hun telefoon kapot is.
Lijkt me vrij logisch dat je dan naar de fabrikant van het toestel gaat.
In het geval van gerrit is dat dus Nokia.

gerrit1982
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2004 21:20

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

Geachte gast....

Wanneer jij een Gazelle fiets koopt bij "Profile de fietsspecialist" en er treedt een probleem op met de fiets.....dan ga je toch niet rechtstreeks naar Gazelle? Dan ga je naar die fietsenboer!

Mijn toestel is ook niet in de winkel gekocht, maar via T-Mobile geleverd. Als er dan een probleem optreedt, neem ik contact op met t-mobile, en zij sturen hem dan door naar Nokia.

Ik vind het gewoon een rare manier van doen. Na 5 reparaties nog geen nieuw toestel. ook in de periode dat mijn gsm ter reparatie lag, kreeg ik ook geen vervangend toestel. Nee...hier moest je je speciaal voor verzekeren. Jaja, als ik van te voren geweten had dat er zo'n gezeur met die Nokia kwam, had ik dat zeker gedaan. Maar de zaak is nog lopende bij t-mobile, en misschien komen ze alsnog wel met een goed voorstel :)

Maar blijf regeren aub!!

trouwens mijn e-mail is: [email protected]

mickey

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door mickey »

een algemeen feit is en blijft dat als je een gsm aanschaft de provider enkel alleen verantwoordelijk is voor je ontvangst en andere netwerk serviceses ....en absoluut NIET voor je gsm ....de verantwoordelijkheid van bv T-Mobile is dat ze binnen de garantie periode het tst opsturen naar de desbetreffende reparatie service van het merk van de gsm dit geval dus Nokia ......maar de verantwoordelijkheid van de reparatie zelf ligt idd dus bij nokia ! ..........enkel alleen uit coulance zou het in ekele gevallen zo kunnen zijn dat een provider voor jou de gsm swapt maar tot dus ver is dit toch echt de beslissing van Nokia !!!!.....Sorry !

lotte2

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door lotte2 »

Sorry mickey en een paar andere personen, jullie zitten helaas fout met de conclusie dat de leverancier en niet T-mobile verantwoordelijk is voor een juiste afhandeling van de reparatie.

De winkel, groothandel, etc waar je een product koopt is verantwoordelijk met uitzondering van onsite garanties.

Wanneer je rechtstreeks een telefoon bij t-mobile koopt dan kan je ook in de algemene voorwaarden lezen van t-mobile de verantwoordelijke is voor deze telefoon. Wanneer je een prepaid dan wel abonnement bij bijv. de dixons aanschaft dan is niet dixons de verantwoordelijke maar t-mobile omdat hier sprake is van een onsite garantie. Ook dit is in de voorwaarden te lezen.

Dit is echter een uitzondering op de algemene regel. Wanneer je een senseo apparaat koopt bij de blokker dan is blokker de verantwoordelijke en niet philips. Wanneer je een televisie bij de harendse smit koopt dan is deze verantwoordelijk en niet bijv. samsung. Dit alles met uizondering van computers en mobiele telefoons waarbij een contract wordt afgesloten.

Omdat er een contract wordt afgesloten is niet langer de winkel maar de aanbieder van het contract, in dit geval t-mobile, de verantwoordelijke.

Dus ben de volgende keer niet te snel met jullie conclusies. Lees eerst eens de voorwaarden goed door!

p.s let wel op: wanneer je een mobiele telefoon via een tussenhandel koopt zoals het internet, dan is niet t-mobile de verantwoordelijke. Dan moet je je wenden tot de eigenaar van de site. Deze koopt immers series op en verkoopt ze weer door. Je sluit dan ook geen contract met t-mobile af zoals in een erkende detailhandel maar met de aanbieder op internet.

lotte2

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door lotte2 »

ow en gerrit het bericht over de escalatieprocedure kwam trouwens ook van mij af, was vergeten een naam te vermelden. Ik hoop dat je wat aan het verhaal hebt gehad. Maar blijf het zeker proberen.

lotte

gerrit1982
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2004 21:20

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

Lotte hartelijk dank voor jouw berichtje. De kleine lettertjes lezen de meeste mensen niet he! Dat merk je wel weer. Maar nogmaals dank voor het overdragen van jouw kennis. Hier kan ik wel verder mee!

Ben defect

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door Ben defect »

Ik ben BEN en nu T-Mobile.

Ik ben al klant sinds BEN, was erg tevreden over hun.
Sinds het T-Mobile is geworden vind ik de service alleen maar beter. Mijn toestel was dit jaar defect in maart. Ik heb een Samsung E700. Ik belde T-Mobile klantenservice op 0800-7111 en kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik heb mijn verhaal uitgelegd wat er defect was aan het toetsel. Zij hebben me doorverbonden met After Sales.
Ook hier werd ik direct netjes te worod gestaan. Zij hadden alle gegevens al doorgekregen van de klantenservice en wisten ook wat er defect was, dus hoefde ik me verhaal niet nog eens over te doen.
Ze hebben met mij een afspraak gemaakt om het toestel op te halen bij mij thuis.
Dit vond ik perfect. Ik kon kiezen uit een aantal dagen en tijdstippen. Er kwam een koerier aan de deur om het toestel op te halen. Dit doet T-Mobile zelf niet en zij besteden dit dus uit voor de klant. Ideel dus!! Koerier kwam langs en heeft het toestel opgehaald. Binnen 8 dagen had ik mijn toestel gerepareerd terug gekregen. Ook dit werd bezorgd door een koerier.
Kortom ik vind dat T-Mobile een goede service geeft aan de klant als toetsel defect is. Gerrit, ik vind dat je teveel zeurt en je te druk maakt om je defecte toestel.
Er zijn altijd wel mensen die teveel zeuren.
T-Mobile, Love you.

gerrit1982
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2004 21:20

Re: t-mobile wil gsm na 5 x dezelfde reparatie niet vervangen!

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

Zeg Ben Defect, ik denk niet dat jij de moeite hebt genomen om mijn hele verhaal te lezen! Jij hebt het over 1 reparatie. En die is bij jou goed uitgevoerd. Ja, dan zou ik ook niet zeuren. Maar ik heb het nu over de 5e (lees: VIJFDE) reparatie!! En 5 x voor hetzelfde probleem. En ik ben mijn toestel nu inmiddels ruim 2 weken kwijt! 5 x twee weken, is bijna 2,5 maand! Krijg geen vervangend toestel maar mijn abb. kosten lopen dus wel gewoon door he! Ja, echt een hele goeie service! Gisteren heb ik gebeld hoe de stand van zaken is. Ik vond het namelijk wel erg lang duren. De mevrouw van de klantenservice was het met me eens, en vroeg of ze me een plezier kon doen met twee bioscoopbonnen. Nouja, dat sla ik natuurlijk niet af....maar als ik dus niet gebeld had, had ik het ook niet gekregen.

Dus Ben Defect...je doet je naam wel eer aan. Als jij 5 x een reparatie hebt laten uitvoeren praten we verder

Gesloten