LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Makelaar aansprakelijk stellen
Makelaar aansprakelijk stellen
Ik woon sinds 5 jaar in Duitsland en heb nog steeds een woning in Nederland, die te koop staat. De woning is in deze tijd wel verhuurd geweest. Ik had een makelaar die de verkoop en verhuur deed. Bij de verhuur ging het verkeerd en ik heb een andere makelaar ingeschakeld voor de verhuur, de verkoop is nog steeds bij de eerste makelaar.
De verhuurmakelaar heeft een huurder voor mij gevonden en treedt hierbij ook op als beheerder (innen van huurpenningen, controle van huurders en staat van het huis etc.). Hier wordt hij uiteraard extra voor betaald.
Sinds december zijn er 3 bezichtigingen met geinteresseerden in de woning geweest door mijn verkoopmakelaar. Deze bezichtiging was aangekondigd bij de verhuurmakelaar en nadat dit al eerder geconstateerd werd, werden ook bij alle 3 de bezichtigingen de huurders rokend in de woning aangetroffen. In de huurovereenkomst staat vermeld dat roken niet toegestaan is. Wij hadden dit dus eerst zelf geconstateerd en gemeldt, daarna is dit dus, inmiddels 4 maanden later, nog steeds het geval.
Kan ik hiervoor mijn verhuurmakelaar aansprakelijk stellen? De potentiele kopers hadden allen direct geen interesse meer toen ze zagen dat er gerookt werd. De vorige huurders, aangebracht door dezelfde verhuurmakelaar, hadden overigens een gigantische wietplantage in de woning geplaatst.
Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn op de makelaar aansprakelijk te stellen. Ik begrijp dat ik de huurders er uit kan zetten en een andere makelaar kan zoeken, maar daar gaat het nu niet om.
Peter den Ridder
De verhuurmakelaar heeft een huurder voor mij gevonden en treedt hierbij ook op als beheerder (innen van huurpenningen, controle van huurders en staat van het huis etc.). Hier wordt hij uiteraard extra voor betaald.
Sinds december zijn er 3 bezichtigingen met geinteresseerden in de woning geweest door mijn verkoopmakelaar. Deze bezichtiging was aangekondigd bij de verhuurmakelaar en nadat dit al eerder geconstateerd werd, werden ook bij alle 3 de bezichtigingen de huurders rokend in de woning aangetroffen. In de huurovereenkomst staat vermeld dat roken niet toegestaan is. Wij hadden dit dus eerst zelf geconstateerd en gemeldt, daarna is dit dus, inmiddels 4 maanden later, nog steeds het geval.
Kan ik hiervoor mijn verhuurmakelaar aansprakelijk stellen? De potentiele kopers hadden allen direct geen interesse meer toen ze zagen dat er gerookt werd. De vorige huurders, aangebracht door dezelfde verhuurmakelaar, hadden overigens een gigantische wietplantage in de woning geplaatst.
Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn op de makelaar aansprakelijk te stellen. Ik begrijp dat ik de huurders er uit kan zetten en een andere makelaar kan zoeken, maar daar gaat het nu niet om.
Peter den Ridder
Re: Makelaar aansprakelijk stellen
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8&t=120838
lees dit maar eens, wat een ellende met de verhuur.
lees dit maar eens, wat een ellende met de verhuur.
Dank Ciske!
Beste Pridder,
Ik ben diegene die door verhuurmakelaar Direct Wonen een crimineel in haar woning geplaatst heeft gekregen.
Mijn schade 50.000,= Euro
Als groep gedupeerde verhuurders zijn wij met andere belanghebbenden al geruime tijd aan het strijden om de verhuurmarkt "verhuurveilig" te maken.
Mag ik je vragen om welke verhuurmakelaar het hier gaat en hoe jij als verhuurder hiermee bent omgegaan en/of welke gevolgen er waren voor jou.
Vind je het vervelend om via dit Forum te reageren wil ik je vragen om mij via dit Forum een bericht te sturen.
Bij voorbaat dank.
MVG Louise
Beste Pridder,
Ik ben diegene die door verhuurmakelaar Direct Wonen een crimineel in haar woning geplaatst heeft gekregen.
Mijn schade 50.000,= Euro
Een vervelende situatie waar je in verkeerd, echter mijn aandacht werd getriggerd door je "wietplantage".door pridder » 18 feb 2015 12:00
De vorige huurders, aangebracht door dezelfde verhuurmakelaar, hadden overigens een gigantische wietplantage in de woning geplaatst.
Als groep gedupeerde verhuurders zijn wij met andere belanghebbenden al geruime tijd aan het strijden om de verhuurmarkt "verhuurveilig" te maken.
Mag ik je vragen om welke verhuurmakelaar het hier gaat en hoe jij als verhuurder hiermee bent omgegaan en/of welke gevolgen er waren voor jou.
Vind je het vervelend om via dit Forum te reageren wil ik je vragen om mij via dit Forum een bericht te sturen.
Bij voorbaat dank.
MVG Louise
Het gaat hier om Nuwonen (Rotterdam) als verhuurmakelaar. Het lijkt erop dat zij de screening e.d. goed gedaan hebben want alle papieren klopten, werkgever ook, hoewel hij naderhand niet meer ingeschreven stond bij de KVK.
Ik heb het dus zelf opgelost, de huurder eruit gekregen en zelf moeten opdraaien voor de schade aan het huis. Viel in mijn geval nog wel mee...... Kosten ongeveer € 10000,-. Heb de huurder (een Kroaat) aansprakelijk gesteld en de rechtzaak gewonnen waar mij een vergoeding van € 6000 werd toegewezen. Nu moet ik natuurlijk nog maar zien dat ik dit ooit krijg...
Nu dus rokers in huis die vrolijk roken bij bezichtigingen voor verkoop. Na meerdere keren aangeven van mijn kant aan Nuwonen, nu al voor de derde keer bij een bezichtiging gebeurd, ze doen niks, reageren niet, en ik weet niet wat ik eraan kan doen.
Peter
Ik heb het dus zelf opgelost, de huurder eruit gekregen en zelf moeten opdraaien voor de schade aan het huis. Viel in mijn geval nog wel mee...... Kosten ongeveer € 10000,-. Heb de huurder (een Kroaat) aansprakelijk gesteld en de rechtzaak gewonnen waar mij een vergoeding van € 6000 werd toegewezen. Nu moet ik natuurlijk nog maar zien dat ik dit ooit krijg...
Nu dus rokers in huis die vrolijk roken bij bezichtigingen voor verkoop. Na meerdere keren aangeven van mijn kant aan Nuwonen, nu al voor de derde keer bij een bezichtiging gebeurd, ze doen niks, reageren niet, en ik weet niet wat ik eraan kan doen.
Peter
Beste Heer De Ridder, allereerst mijn excuses voor hetgeen is voorgevallen.
Wel vindt het jammer dat u de weg van minste weerstand kiest om dit op dit forum te zetten.
Nu Wonen loopt nooit weg voor problemen en zoekt altijd de oplossing, ook in uw geval!
U had de keus kunnen maken op uw klacht kenbaar te maken via [email protected] , dan had het probleem al veel sneller opgelost geweest, deze link kunt u vinden op www.nuwonen.eu
U zal gebeld worden voor een afspraak op het kantoor Nu Wonen Rotterdam en hier zal ik, Robert Blonk directeur Nu Wonen aanwezig zijn.
Wel vindt het jammer dat u de weg van minste weerstand kiest om dit op dit forum te zetten.
Nu Wonen loopt nooit weg voor problemen en zoekt altijd de oplossing, ook in uw geval!
U had de keus kunnen maken op uw klacht kenbaar te maken via [email protected] , dan had het probleem al veel sneller opgelost geweest, deze link kunt u vinden op www.nuwonen.eu
U zal gebeld worden voor een afspraak op het kantoor Nu Wonen Rotterdam en hier zal ik, Robert Blonk directeur Nu Wonen aanwezig zijn.
-
- Contacteer:
Nu Wonen schreef:Beste Heer De Ridder, allereerst mijn excuses voor hetgeen is voorgevallen.
U had de keus kunnen maken op uw klacht kenbaar te maken via [email protected] , dan had het probleem al veel sneller opgelost geweest, deze link kunt u vinden op http://www.nuwonen.eu
Jammer ?? Gezien wat er speel met Direct Wonen niet geheel vreemd dat op een forum als hier wordt gezet met alleen een vraag. Jullie registratie dateert van mei 2014.......veel gelezen zeker en nu de naam wordt genoemd volgt een reactie.......de eerste sinds jullie registratie.
Jullie kunnen perfect laten zien hoe oplossingsgericht jullie zullen zijn in deze, want let wel.....er is geen of geen goede controle geweest op het roken van de huurders en zelfs een wietplantage.
S6 met de afhandeling, hoop dat jullie eruit komen.
Prima, ik ben benieuwd. Ik zou vorige week al drie keer teruggebeld worden, maar dit is steeds niet gebeurd. Hopelijk komt er nu wel een oplossing.
Peter den Ridder
Peter den Ridder
Wat staat er in het huurcontract over roken? Als er niks over vermeld wordt dan heb je een probleem
-
Moet die er dan in huis gaan zitten om 24/7 alle sigaretten af te pakken?pridder schreef: In de huurovereenkomst staat vermeld dat roken niet toegestaan is. Wij hadden dit dus eerst zelf geconstateerd en gemeldt, daarna is dit dus, inmiddels 4 maanden later, nog steeds het geval.
Kan ik hiervoor mijn verhuurmakelaar aansprakelijk stellen?
-
Sja, voor de huurders geldt: woning verkocht = op straat. Als je dat, 'per ongeluk, nergens bij stil staand, onwetend', kunt voorkomen door in je onbenulligheid een sigaretje op te steken, dan doe je dat toch?
Dit is, denk ik, het probleem dat je op moet lossen.
Dit is, denk ik, het probleem dat je op moet lossen.
En als daar actief op gecontroleerd gaat worden komen de huurders hier vragen of de verhuurder/makelaar wel zomaar binnen mag komen om dit soort dingen te controleren....Barre Barry schreef:Moet die er dan in huis gaan zitten om 24/7 alle sigaretten af te pakken?pridder schreef: In de huurovereenkomst staat vermeld dat roken niet toegestaan is. Wij hadden dit dus eerst zelf geconstateerd en gemeldt, daarna is dit dus, inmiddels 4 maanden later, nog steeds het geval.
Kan ik hiervoor mijn verhuurmakelaar aansprakelijk stellen?
Barre Barry schreef:
Moet die er dan in huis gaan zitten om 24/7 alle sigaretten af te pakken?
Niet roken is ook daadwerkelijk niet roken.
En hoe wil je dat controleren zonder de privacy van de huurders aan te tasten? Er wordt hier nogal eens met dubbele moraal geantwoord.ciske schreef:Barre Barry schreef:
Moet die er dan in huis gaan zitten om 24/7 alle sigaretten af te pakken?
Niet roken is ook daadwerkelijk niet roken.
Sorry hoor, maar regels zijn regels, en de makelaar is verantwoordelijk om er voor te zorgen dat ze nageleefd worden. Daar wordt hij toch voor betaald? Als de huurders zich niet aan de regels houden na meerdere waarschuwingen, zie ik dit niet meer als aantasting van de privacy!
Precies pridder.
-
Vertel dan maar eens waarom die makelaar dan verantwoordelijk is als er toch gerookt wordt en wat hij daar dan aan moet doen.ciske schreef: Niet roken is ook daadwerkelijk niet roken.
-
Hoe dan?pridder schreef:Sorry hoor, maar regels zijn regels, en de makelaar is verantwoordelijk om er voor te zorgen dat ze nageleefd worden.
Wiens privacy?pridder schreef: Daar wordt hij toch voor betaald? Als de huurders zich niet aan de regels houden na meerdere waarschuwingen, zie ik dit niet meer als aantasting van de privacy!
Barre Barry schreef:
Vertel dan maar eens waarom die makelaar dan verantwoordelijk is als er toch gerookt wordt en wat hij daar dan aan moet doen.
Roken is niet zo moeilijk te vinden, de geur ruik je al van verre.
Je tekent een contract , daar heb je je aan te houden. Simpel!
-
Volgens mij doen ze dat niet. En nu?ciske schreef: Je tekent een contract , daar heb je je aan te houden. Simpel!
volgens mij kun je echt niet iemand uit zijn huis zetten omdat hij stiekem heeft gerookt, als je al ziet hoe moeilijk het is om een huisuitzetting te regelen op het moment dat iemand zware overlast veroorzaakt lijkt me niet dat dit lukt met stiekem roken.
Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat een makelaar aansprakelijk is als iemand stiekem rookt, het is natuurlijk niet zo dat die makelaar die huurders verplicht kan laten stoppen. lijkt mij dat je als die huurders weggaan je een deel van de borg kunt inhouden voor extra schilderwerkzaamheden
Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat een makelaar aansprakelijk is als iemand stiekem rookt, het is natuurlijk niet zo dat die makelaar die huurders verplicht kan laten stoppen. lijkt mij dat je als die huurders weggaan je een deel van de borg kunt inhouden voor extra schilderwerkzaamheden