LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder aansprakelijk stellen?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gedupeerdehuurder
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 11:44

Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door gedupeerdehuurder »

Het slot van mijn brievenbus in de centrale hal van het appartementscomplex waar ik woon blijkt is kapot. Hierdoor kan ik niet bij mijn post en heb ik enkele rekeningen niet gezien waardoor ik nu te laat ben met betalen.

Kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen dat hij het slot niet heeft gerepareerd en mij niet op de hoogte heeft gesteld van het kapotte slot? Een huisbaas moet toch controleren of alles in goede staat verkeerd?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gedupeerdehuurder schreef:Het slot van mijn brievenbus in de centrale hal van het appartementscomplex waar ik woon blijkt is kapot. Hierdoor kan ik niet bij mijn post en heb ik enkele rekeningen niet gezien waardoor ik nu te laat ben met betalen.

Kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen dat hij het slot niet heeft gerepareerd en mij niet op de hoogte heeft gesteld van het kapotte slot? Een huisbaas moet toch controleren of alles in goede staat verkeerd?
Wacht even. U wist niet dat u niet bij uw post kon?
U heeft dus niet zelf iedere dag gekeken of u post heeft?

En nu geeft u de verhuurder de schuld van het feit dat u zelf niet de moeite heeft genomen om te kijken of u post had en nu door uw eigen nalatigheid een wanbetaler bent?

U moet als huurder de verhuurder op de hoogte stellen als iets kapot is. Verwacht je dat de huisbaas iedere week alle brievenbussen van huurders nakijkt en ook even hun woonruimte van top tot bodem controleert? Dat is toch van de gekken?

Eigen verantwoordelijkheid wat betreft de rekeningen. Daar moet je dus zelf voor opdraaien en ook zelf de eventuele extra kosten voor dragen.

Schade aan het slot moet je melden bij huurbaas en die moet het dan herstellen, tenzij in de huurovereenkomst anders staat.

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe moet de verhuurder weten dat het slot kapot is als jij er geen melding van maakt?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Lijkt er inderdaad op dat @gedupeerdehuurder zijn brievenbus niet veel 'een bezoekje brengt'. Het appartementencomplex zal ook wel een complexbeheerder hebben die dat slotje zeer snel had kunnen maken, mits de goede man er natuurlijk van op de hoogte was. Dus nee, u bent zelf aansprakelijk en niet de verhuurder. Dat zal een dure reparatie worden; niet de reparatie want dat is op kosten van de verhuurder, maar wel de extra kosten door niet betaalde rekeningen. Nog een adviesje? Automatische betalingen misschien?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

gedupeerdehuurder schreef: Kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen dat hij het slot niet heeft gerepareerd en mij niet op de hoogte heeft gesteld van het kapotte slot? Een huisbaas moet toch controleren of alles in goede staat verkeerd?
Jij verwacht dat een verhuurder dagelijks het slot van je brievenbus komt controleren, terwijl jij zelf niet de moeite neemt om dagelijks je post op te halen????

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Barre Barry schreef:
gedupeerdehuurder schreef: Kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen dat hij het slot niet heeft gerepareerd en mij niet op de hoogte heeft gesteld van het kapotte slot? Een huisbaas moet toch controleren of alles in goede staat verkeerd?
Jij verwacht dat een verhuurder dagelijks het slot van je brievenbus komt controleren, terwijl jij zelf niet de moeite neemt om dagelijks je post op te halen????
Heerlijk hé, zulke 'onschuldige' consumenten. Vraag me wel af op welke planeet men leeft. Maar, ik heb niets gezegd als @gedupeerdehuurder invalide en/of afhankelijk is van anderen. Dan trek ik mijn woorden in.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ts
Het lijkt mij dat u zelf verantwoordelijk bent voor u post, en als u zeker weet dat er rekeningen in zitten die u graag wil betalen, had u die bus wel open gekregen, dus als antwoord op u vraag, een duidelijk nee.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door aarie25 »

heb je de huurbaas gebeld? als ik er achter kwam dat het slot kapot was. had ik hem gelijk gebeld,
en duurt het te lang voor ze het komen repareren, dan had ik het slot zelf losgebroken.
maar als jij te laat bent met betalen, kijk jij ook te weinig naar jouw post om, normaal heb je 10 a 14 dagen de tijd om iets te betalen, dus zou zeggen eigen schuld :roll:

windval
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2013 19:15

Re: Verhuurder aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door windval »

In eerste instantie denk ik dat de postbezorgers verantwoordelijk zijn. Per slot van rekening moeten zij er zeker van zijn dat de alle persoonlijke berichten onbereikbaar voor dereden in de bus gedaan worden.
Een brievenbus behoort degelijk te zijn en privacy te waarborgen, natuurlijk ook een stukje eigen verantwoording. De post die erin gedaan nooit bereikbaar voor derden.
Laat de post eens bewijzen dat ze in dit geval de post wel bezorgd hebben! Als ze het goed willen doen, dan alsnog een kattenbelletje over de ondeugdelijkheid van deze postbus aan de bewoner.
Natuurlijk is het ook een stukje eigen verantwoording, de bewoner een briefje op zijn, haar of hun brievenbus doen, waarop staat a.u.b. tijdelijk geen post totdat mijn brievenbus gerepareerd is.

Gesloten