LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Roestgarantie(een drama)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lasvegas
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2004 14:32

Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Lasvegas »

Hallo,
Ik heb in aug 2002 een ford focus 1.8 TDI GHIA gekocht van sept 2000. Bij de officiele dealer nog wel. In sept 2003 heb ik bij diezelfde ford dealer alleen de apk keuring laten uitvoeren. De normale beurt bij een goede garage bij mij om de hoek. In jan 2004 kwam ik erachter dat bij de chromen strip op de achterklep van binnenuit roest aan het onstaan was. Drie a vier blaasjes e.d. Ik naar de ford dealer gebeld ivm mijn 12 jaar garantie op roesten van binnenuit. Nu komt het......Bleek dat ik elke jaar een carroseriekeuring moet laten uitvoeren(in 2003 dus niet gebeurdt) voor die garantie! Nooit van gehoord, is mij nooit verteld en zit net niet bij die APK keuring, dus geen garantie. Ongelooflijk, een auto van 4 jaar die van binnenuit begint te roesten en dan geen garantie. Ik heb pislink :twisted: nu 2 brieven gestuurd, maar Ford's reaktie is bedroevend. Ze zijn nu bereid maar "liefst 50%" mee te betalen voor reparatie....Conclusie: Koop GEEN ford, het interesseert ze geen bal wat een klant denkt/vindt zodra de auto verkocht is. Bedroevend!!!

Gast

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Gast »

Moet je ook maar geen Ghia kopen. Alleen die heeft een chrome-strip. Een Collection, Trend of Ambiente hebben een kunststof strip die beter aansluit en waar dus geen water tussen gaat zitten.

Boer

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Boer »

Ik heb een fort trekker maar daar geven ze helemaal gee garantie op het lakwerk :evil:

NooitMeerFIAT

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door NooitMeerFIAT »

Beste Lasvegas

Elders op dit forum lees je mijn verhaal over een roestende FIAT. Die was nieuw gekocht (juli 2000) en steeds bij de dealer onderhouden.
De roest kwam boven de voorruit onder de rubber uit. Een duidelijk geval van roesten van binnenuit.

Ik deed dan ook een claim op plaatwerk garantie. Maar FIAT bleef hardnekkig ontkennen dat het niet onder de lakgarantie viel (die inmiddels voorbij was), maar daar vroeg ik helemaal niet om, het was geen lakprobleem, ik heb nog nooit lak zien roesten.
En coulance daar deden ze niet aan, oftewel klant bekijk het maar. FIAT maken een slecht product en de klant kan voor de reparatiekosten opdraaien.

Dus je bent niet het enige slachtoffer van loze garantie. Ook elders op het forum is het relaas te vinden van een Focus met roestende portierranden.

Roest goed repareren is moeilijk, dus daar beginnen ze liever niet aan. En proberen dus met smoesjes er onderuit te komen, wetende dat de meeste klanten het niet naar de rechtbank brengen. Laat dan die plaatwerkgarantie achterwege als je die toch niet wilt nakomen.

Mijn vrouw stond op het punt een nieuwe auto te kopen. Heeft ze inmiddels gedaan, geen FIAT dus. Klanten wegjagen dat is de beste manier om je bedrijf gezond te houden. Maar niet heus dus.

Niels

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Niels »

Wat een waardeloze 'service' van Ford zeg!

ben blij dat ik een Jap rij (hoewel, ook dat blijft een auto waar altijd wat mee kan gebeuren natuurlijk).

Kun je de Auto ombudslijn niet eens bellen (0900 288662)? Of Geschillen Commissie Auto (070 - 305310)? Tel.nr.'s zijn van even terug, dus ik weet niet of deze nog kloppen.

lezen

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door lezen »

Nooit van gehoord, is mij nooit verteld
Lezen en nog eens lezen
Dit staat duidelijk in de garantie bepalingen

En onderhoud door derde laten doen GARANTIE weg !!!!!! staat er ook duidelijk
APK is geen onderhoud !!!!!!

Lasvegas
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2004 14:32

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Lasvegas »

Ik heb de boekjes volledig gelezen na de constatering. Volgens de letter der wet hebben ze gelijk. Maar ik heb 5 punten waaruit blijkt dat zij wel degelijk aansprakelijk zijn. Maar hier gaven zij geen antwoord op.
Dit tekend de ford organisatie. Geen enkel gevoel voor de klant maar het geld telt.
Jammer voor ze, maar mij zijn ze kwijt......

Groetjes.

ps: Mooi ford focus te koop. t.e.a.b.

Gast

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Gast »

€ 10,00 geboden

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Lasvegas,

Is je Ford roestvrij? :lol: :lol: :lol: :lol:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Roest garantie, dat is toch simpel, dat betekent gewoon dat hij gegarandeerd roest!

Vr. Gr. Hans. :lol: :cry: :cry:

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Roestgarantie?

Lasvegas, je bent een bofkont, je krijgt het gratis, valt onder de garantie!! :lol: :lol:

Luca
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2004 12:13

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Luca »

Lasvegas,

Ik hoop dat je een rechtsbijstand hebt, ik zou zeker de dealer
aansprakelijk stellen, deze zou de schade kosteloos moeten
herstellen. Anders naar de geschillencommissie:
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... mmissie=11
succes

gr Luca

Gast

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Gast »

Die geschillencommissie lijkt leuk maar levert meestal niet het gewenste resultaat.

Ik heb 2 keer met de geschillencommissie te maken gehad, 1maal met meubels en 1maal met een auto.
In beide gevallen ben ik in het ongelijk gesteld.

Bij de auto waren allerlei mankementen. Er was al volop aan gesleuteld, zonder dat de problemen waren opgelost. De auto was nieuw gekocht. De commissie oordeelde dat de garage goed zijn best had gedaan en dat ik daar maar genoegen mee moest nemen.
Bijvoorbeeld stotterde de auto regelmatig, maar dat werd als "acceptabel" bestempeld (auto van hoge middenklasse!).

En als dat dan het enige mankement was. Ook nog
- Benzinemeter niet goed (onbetrouwbare aanduiding, soms was leeg, leeg soms nog lang niet en omgekeerd, gelukkig nooit langs de weg met een lege tank)
- Vering met kuren (Citroen hyrovering), auto zakte soms ineens in of steeg juist omhoog (nog net niet als in de Delta-Loyd reclame)
- Overmatig motorgeluiod door slecht lopende motor
en nog wat kleinere zaken, die ik gelukkig al vergeten ben

Heb de auto maar van de hand gedaan (kostte natuurlijk de nodige duit)

Simpel gedacht: de ondernemers doen vrijwillig mee aan de geschillencommissie. Als die dus teveel op de hand van de consument beslist dan is die commissie zo opgeheven omdat er geen ondernemer meer lid van wil zijn!

Gast

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Gast »

geen probleem licht denk ik ook aan de garage
ik had een ford escort en die roest door tussen de deuren hij was 4 jaar oud en tweede hands wel garantie gehad

boebertje

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door boebertje »

Ja wat valt hier nu weer eens van te zeggen,

Heb zelf maar eens in mijn boekje gekeken van een zweeds merk behorende onder de ford froep wat er staat betreffen roest garantie. Er staat niks expliciet bij dta ik de auto moet laten onderhouden, wel dat ik mijn dealer de kans meot geven om de carrosorie te kunnen controleren. Er wordt ook nog iets gezegd over gebruik van de auto. Hier versta ikd an maar onder dat ie wel eens gewassen meot worden en dat ik er geen gekke dingen meot doen. Ook moet schade gerepareerd worden door de dealer of een door het zweeds merk erkende schade hersteller.

Of dat chroom nu de boosdoener is een tweede. Je hebt dus garantie op het roesten van binnenuit. Op het moment dat de chroomstrip wat los zit (wat ook met de kunstofstrip kan hoor) kan daar vocht tussen komen. In de basis is er nog niks aan de hand want de lak hoort hier tegen goed beschermd te zijn.

Even de advocaat van de udivel spelen

Het is midden in de nacht lekker donker er loopt een vandaal rond. Hij ziet jouw focus staan en die chroomstrip vidn ie wel mooi. Met een sluetel probeert ie hem los te wrikken maar het lukt niet.


Nu komt het, aanemelijk wortd hierdoor dus dat er ene keit ontstaan is tussen de carrosorie en de chroomstrip, aannemelijk wordt nu ook dat de lak wat ebschadigt is, waardoor het staal niet goed meer beschermd is. Daardoor ontstaat roest en is de importeur neit aansprakelijk maar jijzelf.


Als die chroomstrip echter alrijd mooi heeft aangesloten wordt het een heel ander verhaal. Volgens mij licht de bewijslast ondertussen bij jou gezien de leeftijd van de auto, maar als jij kutn bewijzen dat het roest is is wat van BINNENUIT ontstaan is heb je een zaak, anders niet.

Daarnaast heb je nooit je auto gebracht voor een caroserie check denk ik? Bestaat zoiets dan, na officieel bij een beurt lopen ze de caroserie wel na dan. En dus behoord je onderhoudsboekje netjes afgestempeld te zijn door een door ford nederland erkende dealer.

Eigenlijk voel ik wel wat voor het verhaal van ford nederland hoor. Je hebt ford nederland officieel twe jaar 2003/2004 niet de kans gegeven de auto te laten checken en idd het zit niet bij de apk, want staat ook niet op de apk checklist.

Bij heeeeeel veeeel produktenmensne is vaak de voorwaarde evrbonden dat onderhoud EN reparaties gedaan meoten worden door de betreffen importeur erkende dealers/reparateurs. Dat gaat van wasmachines CV-ketels tot auto's aan toe, hoe vervelend en duur die ook wel eens niet zijn.

Lasvegas
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2004 14:32

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Lasvegas »

Hier wil ik uiteraard even op reargeren. De ford garage heeft erkend dat het roesten van binnen naar buiten gaat. Probleem was het verhaal dat de carroserie keuring langer dan 12 maanden geleden was uitgevoerd(op het moment van constateren was dit 14! maanden geleden). We zijn inmiddels 6 maanden verder. De auto is ontroest op dat punt en de klep is overgespoten op basis van 50% vergoeding. Beter iets dan niets. Nu kwam ik daar om mijn auto op te halen na het reparatie werk en wat blijkt? De carroserie keuring wordt nu officieel op de prijslijst vermeld, er staat bij wanneer het keuren "gratis" is e.d. Ik heb toen gelijk een apk en kleine beurt laten uitvoeren De auto stond er toch en de apk was hoognodig ivm verlopen van de tijd. Wat blijkt? Ook op de factuur wordt de carroserie keuring apart genoemd(heeft een code meegekregen incl uitleg). Hieruit blijkt dus dat je de auto jaarlijks naar de ford dealer moet sturen voor of de carrosserie keuring of een beurt waarin deze keuring zit. Dus voor de volledige lak garantie van 12 jaar voor deze ford MOET hij dus elk jaar naar ford! Ik dacht naief dat we in een vrije markt leefden. Zo komt ford de winter wel door.....
Verde zijn dus alle punten die ik noemde waaruit ik als klant niet kon opmaken wat een carroserie keuring is en wanneer deze uitgevoerd wordt/is, zijn opgevolgd!! Dus zonder mij daadwerkelijk gelijk te geven hebben zij wel hun procedures aangepast! Ik hoop dat mijn "geval" toekomstige ford rijders zal behoeden.
Met vriendelijke groet Lasvegas

Supermause

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Supermause »

Wij hebben ook een Ford focus Bouwjaar 1999 die roestte van binnenuit.

Wij hebben onze wagen twee jaar geleden aangeschaft bij een universele bovag garage, enkele maanden geleden ontdekte ik tijdens een poetsbeurt gescheurde kitnaden op alle portieren incl. achterklep.
De kitlaag viel er in brokken af, erachter bevond zich roest.

Ik heb een garantieaanvraag ingediend bij de lokale Ford dealer, deze werd in eerste instantie afgewezen door Ford Nederland omdat de auto NOOIT een carosserie-inspectie had ondergaan.

IK heb Ford Nederland een aangetekende brief gstuurd waarin ik hen aansprakelijk heb gesteld voor alle schade, deze brief heb ik onderbouwd met goede argumenten.

Resultaat 100% vergoeding v/d reparatie.

Maurice

Fosse
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 23:13

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door Fosse »

Let op!!!!

volgens mij heeft een Focus van 1998-2001 slechts 6 jaar carrosserie garantie! Geen 12 jaar garantie zoals op sommige forums wordt vermeld. De 12 jaar zit er pas op vanaf Juni (?) 2001, het type met "knipperlicht in de koplamp"!! De probleem wagens hebben dus een kortere garantie periode... voor auto's van 1999 is de garantie periode dus al bijna voorbij!!!! :cry:

Tijd om te laten check op roest dus!!! :idea:

Dit staat op zowel op www.autoweek.nl en op een bon van de ford-garage waarbij een carrosserie check is uitgevoerd (garantie bewijs er nog niet op na gekeken).

Binnenkort wordt het het roest probleem van m'n Focus verholpen, Ford garage deed niet moeilijk. FORD zelf schijnt echter slecht te vergoeden, voornamelijk in de lagere roest gradaties.
Nu maar hopen dat ze 't goed (=110%) repareren en het niet meer terug komt, en niet alleen de naden waar nu roest te zien is.

Suc6!!!

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Ford Roestgarantie(een drama)

Ongelezen bericht door dens »

Onze Ford Mondeo van 2003 is er een waarbij de kitrand onderaan de deuren niet goed is"gemonteerd". Hier kan dan vocht tussen gaan zitten met alle gevolgen van dien. De lak was al aan het loslaten aan de binnenzijde.Wij zijn naar Kinesis Ford gegaan en daar hebben ze de auto een weekje gehouden en keurig de deuren opnieuw gespoten en gekit. We kregen ook een leenauto. Dit alles zonder kosten, we hebben onze auto daar niet eens gekocht. Het ligt dus duidelijk aan de dealer. Kinesis is gewoon een topdealer die weet hoe je met je klanten moet omgaan en ze weet te behouden! Overigens was ons onderhoudsboekje wel gestempeld.

Gesloten