LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK keuring niet goed uitgevoerd?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Dauphinevdhorst

APK keuring niet goed uitgevoerd?

Ongelezen bericht door Dauphinevdhorst »

Op 27 januari is mijn auto gekeurd door een APK keuringstation. Ik heb een dag later de auto gekocht.
Onderweg naar huis hoorde ik een rammel vanonder de auto. Meerdere mensen hebben er naar gekeken en nu blijkt na goed zoeken dat de remblokken los zaten en het de verkeerde waren. Daarnaast waren ze niet dik genoeg meer. Verder blijkt er ook remleiding rechts voor te zitten die had moeten worden afgekeurd.

Kan ik hier iets mee of is dit gewoon domme pech.

berndv

Re: APK keuring niet goed uitgevoerd?

Ongelezen bericht door berndv »

Dauphinevdhorst schreef:Op 27 januari is mijn auto gekeurd door een APK keuringstation. Ik heb een dag later de auto gekocht.
Onderweg naar huis hoorde ik een rammel vanonder de auto. Meerdere mensen hebben er naar gekeken en nu blijkt na goed zoeken dat de remblokken los zaten en het de verkeerde waren. Daarnaast waren ze niet dik genoeg meer. Verder blijkt er ook remleiding rechts voor te zitten die had moeten worden afgekeurd.

Kan ik hier iets mee of is dit gewoon domme pech.
Teruggaan naar de verkoper? Rdw bellen?

Heeft u de gebreken die afgekeurd hadden moeten worden ook officieel op papier staan? Op papier gezet door een APK keurmeester?

Tip voor uw volgende auto: aankoopkeuring. Een APK zegt zoals u al gemerkt heeft niets meer tegenwoordig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het mooiste was geweest als je ter plekke een herkeuring had laten aanvragen door de RDW. Best kans dat de goedkeuring in zou zijn getrokken. Nu ben je een maand verder, dus dat zal het niet meer worden.

Is de auto intussen gerepareerd? In principe hoort eerst de verkoper de gelegenheid te krijgen de reparatie te verrichten. Als een ander dat gedaan heeft, dan heb je geen poot meer om op te staan.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Apk door de garage die de auto zelf te koop heeft blijft altijd wat dubieus, al zouden ze een auto in principe al moeten hebben bekeken bij binnenkomst/inruil.

Ik ging jaren terug naar een grote handelaar in Zeeland, die ook veel goedkope occasions exporteert. Het ging om een Toyota, waar ondanks de forse vraagprijs zo voor 1000 euro aan achterstallig werk aan bleek te zitten (banden, remleidingen oa). Ik vroeg hoe het zat met de apk. Oh, dat regelen we bij ... (naburig garagebedrijfje). Toen wist ik het wel.

Gesloten