LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie wil mij helpen met advies

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ridder777

Wie wil mij helpen met advies

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede middag beste mensen.
Ik zit met een probleempje....
Ik solliciteer me gek en Ik word al bijna 2 jaar nergens aangenomen.
Mijn vraag aan Jullie is wat kan Ik het beste antwoorden als er gevraagd wordt Waarom Ik nergens wordt aangenomen en wat is de reden.

De echte reden is dat de keuze op iemand anders gevallen is.

Beste mensen elke tip is Welkom.
Ik heb al curcussen gevolgd DMV gemeente
Excuse voor spelfouten deze tablet is defect

Rolfer
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen met advies

Ongelezen bericht door Rolfer »

Als jij al zo lang word afgewezen voor werk dan word het heel moeilijk om ergens binnen te komen.
Nu moet jij je verstand gaan gebruiken en er niet op rekenen dat er een goed antwoord is op deze vraag. Het enige goede antwoord kan zijn dat jij (waarschijnlijk door de recessie en de hoge werkloosheid) in de twee jaar maar vijf of tien interviews hebt geschoord en je voor deze bent afgewezen? De meeste mensen solliciteren tientallen malen voordat ze worden aangenomen, dus dat is geen ramp. Misschien moeten er ook wel goeie smoesjes bij, want twee jaar is wel heel lang.
Woon je in Amsterdam, wel dan zijn er heel wat meer banen dan in Coevorden, bij voorbeeld. Tien interviews is voor Coevorden misschien wel normaal, maar waarschijnlijk niet voor Amsterdam.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ridder777 schreef:Goede middag beste mensen.
Ik zit met een probleempje....
Ik solliciteer me gek en Ik word al bijna 2 jaar nergens aangenomen.
Mijn vraag aan Jullie is wat kan Ik het beste antwoorden als er gevraagd wordt Waarom Ik nergens wordt aangenomen en wat is de reden.

De echte reden is dat de keuze op iemand anders gevallen is.

Beste mensen elke tip is Welkom.
Ik heb al curcussen gevolgd DMV gemeente
Excuse voor spelfouten deze tablet is defect
Waarom niet de echte reden vertellen? Zeker als de gemeente het vraagt. Als jij namelijk een mooi ander verhaal ophangt en de gemeente gaat het checken, kun je een sanctie opgelegd krijgen omdat je liegt. Want dan gaan ze aan álles wat je doet en zegt twijfelen. Eerlijk duurt het langst!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mijn advies zou ook zijn om open kaart te spelen. Daarnaast kun je natuurlijk aangegeven dat dit je frusteerd.

hermelot

Ongelezen bericht door hermelot »

Ridder hoe ga je solliciteren ? Ben je netjes gekleed en zie je er verzorgd uit ?
Heb je een gemotiveerd CV ? Speel je bij een sollicitatie gesprek meteen al je troeven uit of laat je nog wat te wensen over. Wees duidelijk over je vorige werkgever(s) over je ervaringen. Maak voor jezelf eens een lijst over je goede- en slechte eigenschappen.

Kom zelfverzekerd over als je dat niet bent, schakel iemand in die je dat vertrouwen kan geven middels een cursus hoe moet ik mezelf presenteren bij een sollicitatie.

Je geeft te weinig achtergrond informatie over jezelf wat voor werk zoek je wat is je opleiding je leeftijd etc.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ridder777 schreef: De echte reden is dat de keuze op iemand anders gevallen is.
Bel de persoon bij wie je gesolliciteerd hebt na een afwijzing eens op en vraag door (op een respectvolle en nette manier) waarom een andere kandidaat beter was en wat jij zou kunnen doen om een grotere kans te krijgen. Daar kan je alleen maar van leren. Geen garantie dat je een antwoord krijgt maar niet geschoten is altijd mis.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Word je wel op gesprek gevraagd? Dat schrijf je er niet bij. Maar ik neem aan van wel, anders is de opmerking dat de keuze op iemand anders valt wel een erge dooddoener... Als je wel op gesprek wordt gevraagd, dan is dat al een groot pluspunt. En dan kun je dat toch ook benoemen?

Ridder777

Excuses voor het onduidelijke.
Ik ben begin maart 2013 werkloos geworden.
Ik werkte toen bij een callcenter.

Ik heb denk ik in die 2 jaar wel 10-15 gesprekken gehad.
Ik ben altijd netjes gekleed en zie er verzorgt uit.
Ik woon in Schiedam bij Rotterdam.
Mijn CV is prima, na laten kijken door gemeente, UWV, mensen die de gemeente heeft ingehuurd en mijn participatiecoach.
Ik krijg echt al reden te horen dat de keuze op iemand anders valt en dat ik niet in hun team/profiel past.
Ik wil mijn CV hierbij wel online zetten, maar ik denk dat het niet verstandig is.
Ik ben wel 2 x aangenomen bij een beveiligingsbedrijf, maar 2x geen toestemming gekregen van de korpschef van de politie omdat ik ooit een fiets heb gekocht van mijn ex collega die gestolen was in Venlo.

kweenie

Op wat voor manier paste je niet in het profiel? Lag het aan je karakter (bijvoorbeeld te rustig of juist te extravert) of aan de opleiding of ervaring (te hoog/te veel of juist te laag/te weinig)? Of was er gewoo minder 'klik' met de mensen met wie je een gesprek had? Dat zijn zaken die wel een goede verklaring kunnen zijn, ook omdat ze zeker niet per definitie iets negatiefs over jou zeggen, maar puur en alleen, wat je ook schrijft, dat je ánders bent dan degene die is aangenomen. En dus niet zozeer sléchter.

Als je de moeite neemt om op gesprek te komen en zij nemen dasr ook de tijd voor, dan hebben ze ook wel even 5 minuten om iets meer uit te leggen dan alleen 'past niet'. Als je daar tenminste even achteraan belt.

Als je een gestolen fiets hebt gekocht, is dat een misdaad. Dat betekent dan een aantekening op je strafblad. Die blijft waarschijnlijk 30 jaar staan en dan zul je dus geen baan meer kunnen krijgen waarbij je een onbesproken strafblad moet hebben. Beveiliging zul je dus wel kunnen vergeten. Voor een VOG wordt tot 4 jaar terug gekeken, dus bij veel andere banen waarbij alleen een VOG nodig is, zul je na 5 jaar waarschijnlijk wel weer gewoon in aanmerking komen.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Grootst probleem is dat de sollicitanten niets kunnen met de afwijzingen. Alles wordt zo neutraal mogelijk gehouden. Dat alles ter voorkoming van evt. schadeclaims en rechtszaken. Afwijzen opleeftijd en sexe en kleur en ras...het mag allemaal niet, maar het gebeurt nog steeds onder het kopje "je profiel sluit niet aan op de wensen van de werkgever". En zo komt er weer een hele bult bijstandstrekkers bij. Onnodig, niet grappig en...niemand aan te rekenen. Recruiters wanen zich tegenwoordig een soort God, werkgevers proberen massaal de CAO's te ontduiken. Bah, ben niet trots op mijn Nederlanderschap zo...

Sterkte in de bijstand, maar dan heb je iig een inkomen en mag je van mij elke dag uitslapen.

Rolfer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolfer »

:D Je zou voor je zelf moeten beginnen. Als je beroep telefoon sales is dan kan de gemeente je wellicht daarin helpen voor je zelf te beginnen, met behoud van uitkering.

Als je 40+ bent en als je langer dan 6 tot 8 maanden uit werk bent, dan kom je er bijna nergens meer in!

Dus hersens gebruiken: schrijf alles op wat je kan doen, verbeter je zelf hierin en ge er voor om als ZZP'er te beginnen. Registreren bij KVK is initieel niet nodig, maar je kan met VAR beginnen. :wink:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien kan hij wat met het reinigen van containers,kan hij aan jou advies vragen? Jij denkt zeker dat " de gemeente" toestemming geeft om zelfstandige telesales te steunen? Zonder plan, idee,product enz?

Ridder777

Bedankt lieve mensen voor jullie feedback.
Erg bedankt.
Ik heb nog een vraag en die is als volgd..
Als werkgevers mij vragen of bellen en vragen waarom ben je al zo vaak afgewezen in die twee jaar?

Is het verstandig om te zeggen....
Dat is niet relevant of kan ik beter zeggen die reden hou ik liever voor mezelf
Of kan ik dat beter niet zeggen?

kweenie

Bij beide manieren maak je de werkgever juist extra nieuwsgierig, of anders gezegd: argwanend. Dan zou ik als werkgever juist meteen denken dat er iets aan de hand is en zou ik jou niet meer willen uitnodigen. Beter kun je gewoon simpel zeggen dat je wel een paar keer op gesprek bent geweest, maar het steeds niet bent geworden omdat het met een ander net wat meer klikte. Dat is namelijk iets wat helemaal niet negatief voor jou is, maar puur en alleen aangeeft dat die werkgever niet bij jou paste.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ridder777 schreef:Bedankt lieve mensen voor jullie feedback.
Erg bedankt.
Ik heb nog een vraag en die is als volgd..
Als werkgevers mij vragen of bellen en vragen waarom ben je al zo vaak afgewezen in die twee jaar?

Is het verstandig om te zeggen....
Dat is niet relevant of kan ik beter zeggen die reden hou ik liever voor mezelf
Of kan ik dat beter niet zeggen?
De enige manier om daar een goed antwoord op te geven is het eerst voor jezelf helemaal helder te krijgen. Zodra je overtuigend kunt vertellen waarom het in het verleden fout ging en wat je hebt gedaan om de minpunten om te draaien naar pluspunten is de eerste horde genomen. En wat je zegt moet natuurlijk wel waar zijn; als je zegt aan verbeterpunten te werken moet je dat ook echt doen en direct voorbeelden kunnen noemen van wat je gedaan hebt.

En wat ook altijd erg goed werkt: ga een gesprek aan i.p.v. een standaard interview. Dan kan je het gesprek de juiste kant opsturen i.p.v. blijven hangen op de "problemen" uit het verleden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:Ik heb denk ik in die 2 jaar wel 10-15 gesprekken gehad.
En hoeveel heb je gesolliciteerd? 10-15 gesprekken lijkt mij in een regio als Rotterdam niet heel veel.

Sowieso: wees eerlijk, het is geen minpunt voor jou als je het niet geworden bent. Laat zien dat het je alleen maar extra motiveert om aan de slag te gaan, probeer (zeker als je uitgevogeld hebt wat de onderliggende reden was) van dat minpunt een pluspunt te maken.

Gesloten