LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moet inkomstenbelasting betalen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
petjax
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:03

moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door petjax »

Hallo ik heb een vraag over mijn aangifte.
Ik moet volgens mijn aangifte on-line inkomstenbelasting vooraf ingevuld door belastingdienst 106 euro terugbetalen[en de gegevens ingevuld die kloppen] op een verzamel inkomen van 12.868 euro bestaande uit: 10.458 euro bijstandsuitkering en 2.410 euro ww-uitkering kan dit?
IK heb met een 815 euro uitkering per maand al heel veel moeite om mijn huur en andere kosten te betalen, en zoek me rot naar een baan[470+ sollicitaties en 3 cursussen sinds 1-11-2013 ] hoeveel geld moet je krijgen om geen belasting te betalen ?

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Josephien12 schreef:U krijgt dus 12.868 euro gratis geld van de gemeenschap en u moet daarvan 106 euro terugbetalen. Wat heeft u het zwaar...
Voor de ww uitkering heeft TS toch echt zelf premie betaald

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bij een vd twee of allebei,maar dat denk ik niet tot 50 euro schelden ze kwijt..
Hebben ze teweinig ingehouden,bv bijzonder tarief vakantie geld.
Het is helaas zo,ook mensen die minimum hebben moeten soms bij bijbetalen.

Terug krijg je vaak alleen maar met koophuis etc...of studnten etc.
Of bv volgend jr kan het ineens zijndat je 200 terug krijgt...alles is nu veranderd,er is ook gewaarschuwd dat bijna elke ned wel bij moet betalen door de heffingskortingen,
Dit kon 2014 niet meer met loon verwerkt worden en gebeurd nu middels naheffing,google maar eens
Dit jr word er met loon etc wel rekening mee gehouden..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Mogelijk wordt voor beide uitkeringen gerekend alsof het de enige uitkering is. En wordt er voor beide bedragen rekening gehouden met de heffingskortingen.

Andere mogelijkheid is dat het alleen komt door de 'fout' die vorig jaar is gemaakt bij de inhoudingen. Daar was nog geen rekening gehouden met de veranderingen in de systematiek van o.a. de algemene heffingskorting. Dat is uitgebreid in het nieuws geweest.

petjax
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:03

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door petjax »

Josephien12 schreef:
petjax schreef:Hallo ik heb een vraag over mijn aangifte.
Ik moet volgens mijn aangifte on-line inkomstenbelasting vooraf ingevuld door belastingdienst 106 euro terugbetalen[en de gegevens ingevuld die kloppen] op een verzamel inkomen van 12.868 euro bestaande uit: 10.458 euro bijstandsuitkering en 2.410 euro ww-uitkering kan dit?
IK heb met een 815 euro uitkering per maand al heel veel moeite om mijn huur en andere kosten te betalen, en zoek me rot naar een baan[470+ sollicitaties en 3 cursussen sinds 1-11-2013 ] hoeveel geld moet je krijgen om geen belasting te betalen ?
U krijgt dus 12.868 euro gratis geld van de gemeenschap en u moet daarvan 106 euro terugbetalen. Wat heeft u het zwaar...
En wat voor de 26 jaar die ik gewerkt heb van de 29 jaar dat ik mocht werken en daarvan zijn 1 1/2 jaar dienstplicht dan? en al de premies die ik heb betaalt daarvoor? en het is ook mijn schuld zeker dat het bedrijf waar ik werkte failliet is gegaan?
En ik vraag alleen maar of het kan, omdat ik de rest van mijn belasting leven zo gezegd alleen maar terug heb gehad, en alleen maar een uitkering heb gehad in de tijd dat ik 9 maanden werkte en 3 maanden niet in verband met seizoenswerk, maar dat werd door het invullen van 1 formulier geregelt en daar heb ik maar 3 jaar gewerkt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

petjax schreef:En ik vraag alleen maar of het kan
Ja, dat kan, en belasting betalen doen we allemaal hoor.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door newmikey »

petjax schreef: En ik vraag alleen maar of het kan, omdat ik de rest van mijn belasting leven zo gezegd alleen maar terug heb gehad...
Nou, dat antwoord heeft u dan gehad: ja dat kan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Julie4444 schreef:
petjax schreef:En ik vraag alleen maar of het kan
Ja, dat kan, en belasting betalen doen we allemaal hoor.
Het gaat er helemaal niet om dat/of TS belastingen moet betalen. Het gaat om de vraag of het logisch is dat de belastingen die al standaard worden ingehouden anders zijn dan wat er uiteindelijk betaald moet worden, terwijl er geen bijzondere zaken lijken te zijn.

Antwoord hierop is dus simpel: ja, het is onlogisch dat de voorlopige inhoudingen lager waren dan wat je uiteindelijk zou moeten betalen en in andere jaren zal er in principe geen verschil zijn. Maar dit jaar is er wel een verschil, doordat de rekenprogramma's onjuist waren. Hierover is enkele maanden geleden al, waarschuwend, aandacht aan besteed, juist om situaties als die van TS te voorkomen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: moet inkomstenbelasting betalen

Ongelezen bericht door ciske »

petjax schreef: IK heb met een 815 euro uitkering per maand al heel veel moeite om mijn huur en andere kosten te betalen, en zoek me rot naar een baan[470+ sollicitaties en 3 cursussen sinds 1-11-2013 ] hoeveel geld moet je krijgen om geen belasting te betalen ?

Knap dat je er niet moedeloos van wordt. Probeer of je in termijnen mag betalen.

Gesloten