LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met witgoedservice Amersfoort-De Molen snelservice

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
NMS uit Amersfoort

Ervaring met witgoedservice Amersfoort-De Molen snelservice

Ongelezen bericht door NMS uit Amersfoort »

Tweede kerstdag 2014 gaf mijn vaatwasser een storing aan (anti-overstromingsrichting geactiveerd). Na een zoektocht op internet kwam ik op de site van Witgoedservice Amersfoort. Zij beloven snel herstel en dat had ik nodig. De volgende dag werd ik gebeld voor een afspraak op maandag. Maandag kwam de monteur en hij had geen voet binnen gezet en kon mij al vertellen dat de pomp waarschijnlijk kapot was en helaas een AEG is duur en heeft dure onderdelen. Eenmaal in de keuken werd de plint hardhandig weggehaald waardoor een stukje afbrak. De monteur heeft geen excuses voor aangeboden en vertelde dat ik het kon plakken. De onderluik van de vaatwasser ging open en hij voelde met z'n hand en idd het was nat. Op gevoel bevestigde hij dat de circulatie pomp kapot was en een nieuwe was 288,00 plus reparatie en voorrijkosten ging het mij 357,00 kosten. Hij had verder niks opgezocht en deed dus alles uit z'n hoofd! Bovendien de vaatwasser kon niet thuis gerepareerd worden omdat ze wel 24 uur mee bezig zouden zijn. Tot slot of ik 100,00 wilde aanbetalen. Ik had mijn twijfels maar wilde graag mijn vaatwasser snel werkend hebben en ik wilde niet onbeleefd zijn. Hij beloofde mij dat hij zijn best ging doen om voor de 31ste de vaatwasser terug te brengen. Dus ik ging akkoord. Zijn collega kwam erbij en samen hebben ze de vaatwasser zonder enige bescherming in de bus getild. Net op laatste moment vroeg ik of ze een foto wilden maken van de vaatwasser (de serienummer). Ik kreeg een bon van de aanbetaling met de naam De Molen snelservice wat ik raar vond. Zodra ze weg waren ben ik op internet gaan zoeken naar de bedrijfsnamen en kwam ik gelijk op de site van radartv terecht. Toen ging ik zoeken naar de kosten van een circulatie pomp en heb zelfs de AEG gebeld. Volgens AEG klopte de prijs niet en ze vonden het ook heel raar dat de vaatwasser meegenomen werd. 5 januari had ik nog steeds niks gehoord van de witgoedservice Amersfoort - De Molen snelservice en heb ik ze zelf gebeld. Ze waren nog met de laatste testen bezig en zouden 7 januari de vaatwasser terug brengen. Die woensdag kwamen ze weer met z'n tweeën en hebben ze de vaatwasser (weer zonder bescherming) teruggeplaatst. Ik merkte op dat de vaatwasser zowel aan de bovenkant als aan de voorkant deuken had opgelopen en dat heb ik gemeld. Nou dat zou ik straks toch niet meer zien want het gaat om een inbouw. Verder het plaatsen ging ook niet zonder problemen. De achterpoten hingen in de lucht, aan de voorkant hebben ze extra schroeven geplaatst zodat het stevig bleef staan. Bij terugplaatsen werd de keukenkastje beschadigd (weer geen excuses) en de klep ging niet soepel open en dicht. Ze hebben de vaatwasser paar seconde aangezet en de pinautomaat onder mijn neus gedrukt. Heel snel waren ze weer weg. Ik was zo boos over hele gebeuren en dacht als het maar werkt! Echter bij de eerste programma die ik draaide werd de water niet opgewarmd en was er echt iets fout. 357,00 verder en nog steeds een vaatwasser die niet werkt. 1 ding wist ik wel gelijk zij gingen geen cent meer aan mij verdienen en ik wilde ze niet meer terug zien. Ik heb wel via een jurist geprobeerd schade te verhalen maar dan moest ik ze wel de gelegenheid geven om terug te komen. De voorrijkosten hoefde ik dan niet te betalen. Nou nee, bedankt! Ze hebben tot laatste communicatie geen verantwoordelijkheid genomen voor het beschadigen van de keukenkastje, deuken in de vaatwasser en de plint. Ik vind ze niet betrouwbaar en zeker niet deskundig. Vraag me zelfs af wat ze precies hebben gedaan die twee weken dat mijn vaatwasser weg was. Een lokaal bedrijf heeft alles heel netjes voor me opgelost. Naar mijn mening moet de consument gewaarschuwd worden voor dit soort bedrijven. In ieder geval door je verhaal te delen kan men zelf oordelen of De Witgoedservice Amersfoort - De Molen snelservice betrouwbaar zijn of niet. Snel waren ze tot slot zeker niet!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mar 2015 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

aarie25

Re: Ervaring met witgoedservice Amersfoort-De Molen snelservice

Ongelezen bericht door aarie25 »

wat is niet snap is waarom jij 100 euro moet aanbetalen en direct moet betalen bij het terug brengen.
normaal krijg je een rekening die je binnen een bepaalde tijd moet betalen.
ik snap ook niet dat je dit hebt gedaan. oke ik snap dat je wil dat de vaatwasser snel wordt gerepareerd,
maar kun je niet een paar dagen met de hand afwassen, want een bedrijf die al geld vraagt voor er iets is gerepareerd, die zou ik gelijk de deur wijzen.

NMS uit Amersfoort

Ongelezen bericht door NMS uit Amersfoort »

Achteraf is alles makkelijker gezegd ... En tegenwoordig moet je bijna altijd gelijk betalen. Aanbetaling en vaatwasser meegeven is idd niet normaal. Maar dat weet ik nu achteraf!
Ik had een groot feest voor oud en nieuw vandaar m'n haast. M'n verhaal is ter info en een waarschuwing voor andere mensen wie daar behoefte aan heeft.

aarie25

tegenwoordig moet je bijna altijd gelijk betalen hoor

nou daar heb ik geen last van, ik betaal gewoon als ik de rekening binnen heb en anders niet.
ik ken het niet anders dat je gewoon een factuur krijgt en niet direct hoeft te betalen

prem

Ongelezen bericht door prem »

aarie25 schreef:tegenwoordig moet je bijna altijd gelijk betalen hoor

nou daar heb ik geen last van, ik betaal gewoon als ik de rekening binnen heb en anders niet.
ik ken het niet anders dat je gewoon een factuur krijgt en niet direct hoeft te betalen
Dan is in de dorpen en onder bekenden zo maar veel bedrijven doen dat, terecht in mijn optiek, niet meer. Direct afrekenen dan hoeven ze ook geen factuur op te sturen.

aarie25

direct betalen naar het repareren oke, dat geloof ik nog wel, maar een aanbetaling doen voor er een reparatie heeft plaats gevonden, vind ik absurd.

prem

Ongelezen bericht door prem »

aarie25 schreef:direct betalen naar het repareren oke, dat geloof ik nog wel, maar een aanbetaling doen voor er een reparatie heeft plaats gevonden, vind ik absurd.
Wat denk je van de voorrijkosten?? Die willen ze waarschijnlijk wel veilig stellen.

aarie25

het zal wel komen hoe ik ben opgegroeid, maar voorrijkosten veiligstellen, gaat er bij mij niet in.
maar het zal wel zo zijn, hoe jij dat zegt, dat het in de stad er anders aan toe gaat, dit ken ik niet en daarom betaal ik naderhand, meestal direct als de factuur binnen komt.

Gesloten