LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan ik met een Uwv uitkering een hypotheek krijgen?
Re: kan ik met een Uwv uitkering een hypotheek krijgen?
Rebel38 huurtoeslag is ook nog maar de vraag. als de uikeringen bijelkaar worden opgeteld en je zit boven de 1200 euri kun je het wel vergeten. Er kan echt niet zoveel meer in dit land.
Of ze moeten het zo doen de 1 woont bij moeder en de ander huurt, maar dan heb je weer het probleem dat ze tandenborstels komen tellen. Ik weet het ook niet meer.
Als ik u was zou ik maar eerst informeren of u nog wel een uitkering ontvangt als u winst over gaat houden van de hypotheek. Straks zeggen ze ....oooh u heeft zoveel geld over, dan krijgt u zoveel maanden niks want u mag eerst dit geld op maken.
Mijn dochter kreeg een kleine erfenis en mag dat eerst op maken, dus zoveel maanden geen inkomsten via de Uwv.
En als u de hypotheek makkelijk kunt opbrengen, zou ik blijven wonen...na alles eerst te hebben berekend ivm kosten aan een huis.
Succes
Mijn dochter kreeg een kleine erfenis en mag dat eerst op maken, dus zoveel maanden geen inkomsten via de Uwv.
En als u de hypotheek makkelijk kunt opbrengen, zou ik blijven wonen...na alles eerst te hebben berekend ivm kosten aan een huis.
Succes
Veel naïviteit hier over woningbouwverenigingen. Dat is voorlopig kansloos. Behalve een enkel dorpje in een krimpgebied zal de wachttijd voor zo'n woning vrijwel altijd minstens een jaar of drie zijn. In de Randstad wel oplopend tot in sommige gevallen meer dan 10 jaar. En in meneers situatie krijgt hij geen urgentie. TS is als hij niet ergens al een tijd ingeschreven staat aangewezen op particuliere huur. Van huis veranderen met een laag inkomen is heel erg lastig.
Ik zou zeggen: Haal het huis uit de verkoop als je het met je uitkering denkt te kunnen betalen. Of zoek zo snel mogelijk een baan en heb de mazzel dat je meteen een contract krijgt. Het gaat heel lastig worden anders.
Ik zou zeggen: Haal het huis uit de verkoop als je het met je uitkering denkt te kunnen betalen. Of zoek zo snel mogelijk een baan en heb de mazzel dat je meteen een contract krijgt. Het gaat heel lastig worden anders.
Beste Donna, je moet in dit land heel kien zijn. Ik als invalide man heb met veel pijn en moeite wat hulp gekregen van de gemeente, op grond van mijn wao uitkering. Een handbike, traplift, speciaal toilet. 11 jaar ben ik gescheiden en ontvang nu 40 euro in de maand van het pensioen van mijn ex-vrouw. ik ben zo eerlijk geweest om dit ook te melden. Dat betekent dat ik nu alles terug moet betalen, welliswaar gespre d maar toch. De gemeente houdt geen rekening met de ziektekosten die ik moet betalen. Een lopende afbetalingsregeling met de Agis enz. We praten over een bedrag van ongeveer 8000 euro dus ik moet elke 4 weken 70 euro terugbetalen. De woningstichting houdt hier ook geen rekening mee dus mijn huur stijgt ook gewoon fors. Kun je dan begrijpen dat je de boel moet gaan bedonderen? Ze doen het bij mij ook. Misschien begrijp je nu mijn reactie.
dat is allang niet meer zo. een zwager van me zit in de bijstand, en heeft een koophuis. hij kan gewoon zijn hypotheek maandelijks betalen en dan is er niets aan de hand. Pas als er veel overwaarde op het huis zit, kan dat een probleem zijn.witte angora schreef: Ook de uitkering van de Uwv is trouwens 'eindig'. Daarna kom je, als je geen werk vindt, in de bijstand terecht, en die zegt als eerste: eet je huis maar op, daarna zien we wel verder.
Ga even bij het loket van de sociale dienst van de gemeente langs en laat je goed voorlichten. Er is een vrijstelling van eigen vermogen / overwaarde in het eigen huis van ongeveer 50000 euro.
Als je dat in de hand krijgt na verkoop is de vrijstelling voor bezit en geld ongeveer 5500 euro per persoon, dus 11000 voor samenwonenden / gehuwden.
Je zult dus eerst dat wat je meer dan zeg maar 11000 moeten opmaken om in aanmerking te kunnen komen voor een uitkering.
Nadat de WW is beëindigd kun je op voorwaarden ( weer advies ga naar het loket gemeente) in aanmerking komen voor wetten zoals, IOAW of als zelfstandige IOAZ.
Maak niet de fout je eerst uit te schrijven als je zelfstandige bent ( ook niet op advies van de boekhouder) want als je als zelfstandige bent ingeschreven bij de KvK dien je eerst de uitkering IOAZ aan te vragen en na overleg met de gemeente eventueel je dan pas uit te schrijven.
Uitkeringen worden pas toegekend als je aan de voorwaarden voldoet en ook die info dus aan het gemeentelijke loket halen.
Zolang je je hypotheek betaalt is er niets aan de hand lijkt mij.
Wellicht zou je dus eens kunnen nadenken om het huis niet te verkopen en te blijven zitten.
Wel vind ik dat je wel erg laat in actie komt en dat gebeurt veel meer.(valse schaamte?)
Mensen die hun financiële plaatje zien veranderen zouden eens eerder zich preventief moeten melden bij de gemeente, want dat is de instelling waar je uiteindelijk als het helemaal niet meer lukt of als je in de schulden geraakt terecht komt.
En dat wil niemand, dus actie....zou ik zeggen.
Hoop je wat te hebben geholpen met bovenstaande en advies: naar het loket van de gemeente en maak een afspraak.
Als je dat in de hand krijgt na verkoop is de vrijstelling voor bezit en geld ongeveer 5500 euro per persoon, dus 11000 voor samenwonenden / gehuwden.
Je zult dus eerst dat wat je meer dan zeg maar 11000 moeten opmaken om in aanmerking te kunnen komen voor een uitkering.
Nadat de WW is beëindigd kun je op voorwaarden ( weer advies ga naar het loket gemeente) in aanmerking komen voor wetten zoals, IOAW of als zelfstandige IOAZ.
Maak niet de fout je eerst uit te schrijven als je zelfstandige bent ( ook niet op advies van de boekhouder) want als je als zelfstandige bent ingeschreven bij de KvK dien je eerst de uitkering IOAZ aan te vragen en na overleg met de gemeente eventueel je dan pas uit te schrijven.
Uitkeringen worden pas toegekend als je aan de voorwaarden voldoet en ook die info dus aan het gemeentelijke loket halen.
Zolang je je hypotheek betaalt is er niets aan de hand lijkt mij.
Wellicht zou je dus eens kunnen nadenken om het huis niet te verkopen en te blijven zitten.
Wel vind ik dat je wel erg laat in actie komt en dat gebeurt veel meer.(valse schaamte?)
Mensen die hun financiële plaatje zien veranderen zouden eens eerder zich preventief moeten melden bij de gemeente, want dat is de instelling waar je uiteindelijk als het helemaal niet meer lukt of als je in de schulden geraakt terecht komt.
En dat wil niemand, dus actie....zou ik zeggen.
Hoop je wat te hebben geholpen met bovenstaande en advies: naar het loket van de gemeente en maak een afspraak.