LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete Italie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
LS18
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2015 20:18

Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door LS18 »

Eind oktober zijn we in Pisa, Italie geweest. We hebben de auto foutief geparkeerd en mijn man is er bij blijven zitten terwijl ik even naar de toren ging kijken. We blijken tweemaal verbaliseerd te zijn voor dit fout parkeren. Mijn man zat er vlak bij en heeft niets gezien en we hebben ook geen bonnen gekregen.
Duur grapje want we moeten ook twee keer 68 euro betalen aan het autoverhuurbedrijf.

Mijn vraag is of dit mag: 2 keer beboet voor zelfde fout binnen een uur.
Weet iemand waar je voor bemiddeling terecht kan?

stofzuigertje

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Even kijken en 2 bonnen binnen 1 uur.....?

Het kan zijn dat 2 controleurs onafhankelijk deze geschreven hebben....

En uitstappen en ver weg lopen, dat is parkeren, ook al bleef er iemand in zitten.....
Stoppen, foto en doorrijden mag wel maar niet een uurtje......

En ja, hier op het forum kun je ook de Functie Zoeken gebruiken en daarmee boete in Italië voorkomen!
Zelfs voor voordelig winkelen bij de Belgen heb ik eerst gezocht en weet dat hoewel het mee valt er toch verschillen zijn, wat is laden lossen zonder meter te vullen, in NL en BE toch verschillen....

LS18
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2015 20:18

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door LS18 »

Bedankt voor jullie reacties!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U parkeert willens en wetens fout om naar de toren te kijken en vindt het raar dat u boetes krijgt. ook als u iemand achterlaat bij de auto, mag dit dus niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door moederslink »

De boete vindt TS niet raar, haar vraag was : mogen ze twee keer een boete binnen een uur voor hetzelfde " vergrijp" uitschrijven?

Misschien, wat stofzuigertje schreef, 2 controleurs onafhankelijk van elkaar geweest----
nijvere bijtjes die Pisa mannetjes :(

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je niet 2 keer beboet mag worden voor dezelfde overtreding, zou je spotgoedkoop op zo'n A-locatie als bij de toren van Pisa kunnen parkeren :-)

zoekthulp_2015
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 mar 2015 03:01

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door zoekthulp_2015 »

Welkom in Italie, het land van de onbegrenste boetes. ik had daar een keer een boete voor het rijden in een straat waar je blijkbaar niet direct twee maal overheen mocht gaan " Rondrijden in een gebied waar dat verboden is" was de letterlijke vertaling. (voor de kenners bij het davinci museum)
Met foutparkeren kwam ik daar overigens verbazingwekkend mee weg.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Parkeerboete Italie

Ongelezen bericht door henk51 »

zoekthulp_2015 schreef:Welkom in Italie, het land van de onbegrenste boetes. ik had daar een keer een boete voor het rijden in een straat waar je blijkbaar niet direct twee maal overheen mocht gaan " Rondrijden in een gebied waar dat verboden is" was de letterlijke vertaling. (voor de kenners bij het davinci museum)
Met foutparkeren kwam ik daar overigens verbazingwekkend mee weg.
Van ANWB site Nederlands kan je ook niet altijd letterlijk vertalen. Vooraf reisinformatie opvragen kan je veel geld schelen. Dus ga goed voorbereid op vakantie
Hoe is een 'zona traffico limitato' te herkennen?

Het bord zelf laat het internationale bord verboden in te rijden zien. Erbij staat de tekst weergegeven 'zona traffico limitato'. Daarbij geven de tijden op het bord de duur van het verbod aan. De hamers naast de tijden betekenen "niet op zon- en feestdagen". Op het onderbord staan de uitzonderingen op het algemene verbod aangegeven. Dit kan per bord en zone verschillen.

Let op! Vraag de lokale politie om uitleg bij twijfel over de betekenis van het bord.

Wat is het alternatief? Als alternatief kan de auto aan de rand van de stad geparkeerd worden. Vervolgens loop je of gebruik je het openbaar vervoer om de stad in te gaan. Op deze manier zijn boetes en onduidelijke situaties voorkomen.
groeten Henk

Gesloten