Waar gaat het om: je krijgt 25% korting op je stroom, over een heel jaar van 12 maanden kun je dan wellicht zeggen dat je "3 maanden gratis" krijgt. Ware het niet dat er een smerig addertje onder het gras zit: je krijgt alleen korting over de kWh prijs zonder belastingen, vastrecht en kosten netbeheerder.
Veel mensen weten niet hoe de prijs voor elektriciteit is opgebouwd. Je betaalt relatief heel veel energiebelasting en daarover ook nog eens de btw!
De kostprijs voor de stroom zelf is zo'n 7 ct, je krijgt dus welgeteld 1,75 ct korting op elk kWh dat je afneemt. En die kost gemiddeld 23 ct met alle belastingen.
Wat nou "gratis stroom"?
Na klikken op de knop "Ja ik wil 3 maanden gratis stroom" kom je in een scherm waarin je je gegevens moet invullen. En dan wordt alles voor je geregeld...
Schandalige misleiding! Trap er niet in! Nuon is met deze 'korting' zelfs nog een stuk duurder dan vele andere aanbieders. Ik heb een klacht bij de Stichting Reclame code commissie ingediend.
Veel erger vind ik dat Nuon op deze wijze bijdraagt aan het beeld dat het zo 'tricky' is om over te stappen op een andere energieleverancier. Alsof dit uiteindelijk toch niets oplevert. Je moet goed uitkijken maar er valt wel degelijk veel te besparen!
Laat je niet afschrikken omdat de energierekening zo ingewikkeld lijkt! Vraag advies, laat je informeren, bel Antoinette!