Eind januari boeken wij bij Neckermann een 12 daagse reis vertrek 27 juli naar Tenerife met een verblijf in een complex van de Thomas Cook groep. Zo maken wij gebruik van de aangeboden vroegboekkorting, tenminste dat denken wij. Een maand later kijk ik nog eens naar dit pakket, wat blijkt, bovenop de vroegboekkorting wordt er nog eens een extra korting van € 300,= gegeven!
Ik geloof mijn ogen niet en besluit dit uit te gaan zoeken. Mijn reisagente kan mij niet verder helpen, want de afdeling Sales van Neckermann zegt 'geboekt is geboekt.......Neckermann hanteert flexprijzen.....reizen kunnen op ieder moment goedkoper of duurder worden...'
Ik besluit zelf nog eens naar Neckermann en Thomas Cook te mailen. Van de week kwam het antwoord: onze boeking was op 2 februari definitief en op 15 februari kwam de extra kortingsactie. Kortom jammer dan, onze vroegboeking is dus niet beloond, maar heeft ons € 300,= extra gekost en dat op een bedrag van net iets meer dan € 2.800,= Inmiddels is de extra korting op deze reis door deze organisatie "weggeflexed"! Misschien is het handig voor deze firma om de misleidende term vroegboekkorting om te zetten in flexkorting!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Neckermann vroegboekkorting
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 mar 2015 10:08
Neckermann vroegboekkorting
Laatst gewijzigd door Sannieschaikwalt op 13 mar 2015 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Neckermann vroegboekkorting
Zoals U zelf al gehoord heeft werkt Neckermann met flex prijzen. Dat betekent dat reizen dus duurder of goedkoper kunnen worden. U boekt op een bepaald moment voor een bepaald bedrag een reis en krijgt daarbij vroegboek korting.
Diezelfde reis kan door het prijzen systeem van Neckermann op enig ander moment dus duurder of goedkoper uitvallen. Het is aan Neckermann om te bepalen wat de prijzen gaan doen.
In uw geval is de reis goedkoper geworden en heeft U dus gewoon 'pech' gehad dat U op het 'verkeerde moment' geboekt heeft.
Dit komt in alle branches voor. Een artikel in de supermarkt kan de ene week voor de normale prijs verkocht worden en de week daarop kan in de actie/bonus enz enz zijn waardoor het goekoper is. Een kledingstuk kan zomaar in de uitverkoop gaan. En zo zijn er nog meer voorbeelden. Dan kunt U ook niet gaan klagen als U het 'duurder' gekocht heeft.
Proberen kan en mag echter altijd. Soms lukt het en soms niet.
Diezelfde reis kan door het prijzen systeem van Neckermann op enig ander moment dus duurder of goedkoper uitvallen. Het is aan Neckermann om te bepalen wat de prijzen gaan doen.
In uw geval is de reis goedkoper geworden en heeft U dus gewoon 'pech' gehad dat U op het 'verkeerde moment' geboekt heeft.
Dit komt in alle branches voor. Een artikel in de supermarkt kan de ene week voor de normale prijs verkocht worden en de week daarop kan in de actie/bonus enz enz zijn waardoor het goekoper is. Een kledingstuk kan zomaar in de uitverkoop gaan. En zo zijn er nog meer voorbeelden. Dan kunt U ook niet gaan klagen als U het 'duurder' gekocht heeft.
Proberen kan en mag echter altijd. Soms lukt het en soms niet.
Re: Neckermann vroegboekkorting
Dat is inderdaad altijd het risico van een product of dienst bestellen. Het kan altijd zijn dat het een paar weken later goedkoper is. Zelfs iets wat je in de aanbieding hebt gekocht, kan later alsnog goedkoper zijn dan tijdens de aanbiedingsproduct. Je hebt geen 'garantie' op meedalende prijzen of zo.
Wees blij dat de reis beschikbaar was, tegen een voor u aanvaardbare prijs. Want dat is uiteindelijk waar het om gaat.
Wees blij dat de reis beschikbaar was, tegen een voor u aanvaardbare prijs. Want dat is uiteindelijk waar het om gaat.
Re: Neckermann vroegboekkorting
Tja, juist dit is voor mij altijd een goede reden om na het boeken niet meer naar de prijzen te kijken van het door mij geboekte hotel, want ik weet dat ik ook wel even flink zou balen van een plotseling lagere prijs. Het is echter (vind ik) veel belangrijker om de vakantie 'voorpret' niet te laten verpesten door dit soort zaken.
Ik weet dat ik het straks (als het goed is ) erg naar m'n zin zal hebben op mijn vakantiebestemming en dat is voor mij echt belangrijker dan de prijs. Zo werkt het nu eenmaal in de reisbranche en ergens begrijp ik dit ook wel, dergelijke prijzen fluctueren nu eenmaal en ze willen ook klanten (blijven) trekken.
Ik weet dat ik het straks (als het goed is ) erg naar m'n zin zal hebben op mijn vakantiebestemming en dat is voor mij echt belangrijker dan de prijs. Zo werkt het nu eenmaal in de reisbranche en ergens begrijp ik dit ook wel, dergelijke prijzen fluctueren nu eenmaal en ze willen ook klanten (blijven) trekken.