LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Interpolis switcht
Interpolis switcht
Zojuist ontving ik een brief waarin wordt aangekondigd dat Interpolis stopt met Robecofondsen. Alles wordt overgeheveld naar Achmea fondsen. Hiermee ben ik niet content. Achmeafonds bestaat nog maar kort. Hoe kan ik daar vertrouwen in hebben? Rendement Achmea mondiaal fonds laatste 5 maanden 8%, Robeco laatste 6 maanden 18%. Ik heb zelf nog een ETF van ishares wereldwijd met eveneens een veel hoger rendement dan Achmea. Ondanks een TER die 0,65 is ipv 0,95 bij Robeco heb ik het gevoel dat het mij geld gaat kosten als gevolg van een lager rendement.
Hoewel mijn Switch hypotheek onder de woekerpolissen valt werkt het voor mij goed in combinatie met een 50% aflossingsvrij deel op Euribor niveau.
- Wat kan ik tegen die verplichte winkelnering doen?
Groet,
Hoewel mijn Switch hypotheek onder de woekerpolissen valt werkt het voor mij goed in combinatie met een 50% aflossingsvrij deel op Euribor niveau.
Groet,
Re: Interpolis switcht
Ook ik heb vrijdag die brief gekregen en ook ik wil niet switchen.
Bij het afsluiten van de hypotheek heb ik getekend voor het Robeco beleggingsfonds en niet voor Achmea.
Wat kan ik hier tegen doen >?
Groeten.
Bij het afsluiten van de hypotheek heb ik getekend voor het Robeco beleggingsfonds en niet voor Achmea.
Wat kan ik hier tegen doen >?
Groeten.
Volgens mij strijkt Interplos door die de gedwongen winkelnering in Interpolis beleggingsfondsjes extra inkomsten op: De beheerkosten voor de eigen fondsenMichielFRL schreef: ze zijn gewoon wat namen aan het opdoeken om de kosten te drukken.
Zo is het en niet anders.16again schreef:Volgens mij strijkt Interpolis door die de gedwongen winkelnering in Interpolis beleggingsfondsjes extra inkomsten op: De beheerkosten voor de eigen fondsenMichielFRL schreef: ze zijn gewoon wat namen aan het opdoeken om de kosten te drukken.
mpabst schreef:Zojuist ontving ik een brief waarin wordt aangekondigd dat Interpolis stopt met Robecofondsen. Alles wordt overgeheveld naar Achmea fondsen. Hiermee ben ik niet content. Achmeafonds bestaat nog maar kort. Hoe kan ik daar vertrouwen in hebben? Rendement Achmea mondiaal fonds laatste 5 maanden 8%, Robeco laatste 6 maanden 18%. Ik heb zelf nog een ETF van ishares wereldwijd met eveneens een veel hoger rendement dan Achmea. Ondanks een TER die 0,65 is ipv 0,95 bij Robeco heb ik het gevoel dat het mij geld gaat kosten als gevolg van een lager rendement.
Groet,
Achmea Wereld Aandelenfonds: ISIN: NL0006259996
YTD 12.78
3 Jaar Geannualiseerd 22.80
5 Jaar Geannualiseerd 15.92
10 Jaar Geannualiseerd 7.44
Robeco: ISIN: NL0000289783
YTD 12.46
3 Jaar Geannualiseerd 18.95
5 Jaar Geannualiseerd 14.53
10 Jaar Geannualiseerd 7.61
Ik moet nog even kijken of dat Achmea wereld fonds exakt hetzelfde fonds is, want mijn Robeco fonds in de polis ISIN: NL0000289783 wijkt ook af van Robeco fonds ISIN: NL0010366407 op mijn beleggersrekening, maar het gaat wel om dezelfde fondsen maar met minder kosten (op mijn beleggersrekening, binnen de polis meer TERkosten, maar met wel een restitutie); vandaar dat je misschien geen/weinig historie vind.
Edit; niet hetzelfde fonds en niet direkt particulier verkrijgbaar
Is dit het begin van een nieuw Hypotheekleed?
Heb dezelfde brief ontvangen. Rabobank Amsterdam weet momenteel geen informatie te verstrekken, zeggen alleen dat het onontkoombaar is en wordt gedaan "vanwege kosten". Zij kunnen geen inzich verschaffen in rendementen of risico's
Achema Monidaal is NIET hetzelfde als Achmea Wereldwijd.
Vergelijking rendement met Robeco, vergelijk
http://www.achmeabeleggingsfondsen.nl/l ... ersen.aspx
met http://www.iex.nl/Beleggingsfonds-Koers ... eco-A.aspx
Achmea Mondiaal koers op 1 october 2014 (begin van het fonds) 25.00, op 11 maart 2015 op 26.53, bruto rendement 6.12%
Robeco A koers op 1 october 2014 30.82, op 11 maart 2015 36.04, bruto rendement 16.94%.
Waar afgelopen maand de aandelen omhooggeschoten zijn is Achmea gekelderd.
Wat bijzonder storend is:
- Onaangekondigd word je voor een feit geplaatst
- Gebeurt in minder dan een maand, ze geven je geen tijd om te reageren
- Hoewel het om grote investeringen gaat geven ze geen enkele informatie, geen brochure, geen meerjaarsrendementen, geen managamentstijl, geen portefeuille.
De INFORMATIE- en ZORGPLICHT wordt hier weer aan alle kanten gebroken en er wordt ons een naar het nu uitziet inferieur product door de strot geduwd onder het mom van 0.28% minder kosten (op 10% minder rendement!)....
Ik raad anderen aan flink aan de bel te trekken bij de Rabobank of financieel adviseur. Zij zullen u proberen af te schepen richting Achmea. Echter zij hebben zelf een informatie- en zorgplicht. Zeker als er ook nog een hypotheek aan verbonden is.
Heb dezelfde brief ontvangen. Rabobank Amsterdam weet momenteel geen informatie te verstrekken, zeggen alleen dat het onontkoombaar is en wordt gedaan "vanwege kosten". Zij kunnen geen inzich verschaffen in rendementen of risico's
Achema Monidaal is NIET hetzelfde als Achmea Wereldwijd.
Vergelijking rendement met Robeco, vergelijk
http://www.achmeabeleggingsfondsen.nl/l ... ersen.aspx
met http://www.iex.nl/Beleggingsfonds-Koers ... eco-A.aspx
Achmea Mondiaal koers op 1 october 2014 (begin van het fonds) 25.00, op 11 maart 2015 op 26.53, bruto rendement 6.12%
Robeco A koers op 1 october 2014 30.82, op 11 maart 2015 36.04, bruto rendement 16.94%.
Wat bijzonder storend is:
- Onaangekondigd word je voor een feit geplaatst
- Gebeurt in minder dan een maand, ze geven je geen tijd om te reageren
- Hoewel het om grote investeringen gaat geven ze geen enkele informatie, geen brochure, geen meerjaarsrendementen, geen managamentstijl, geen portefeuille.
De INFORMATIE- en ZORGPLICHT wordt hier weer aan alle kanten gebroken en er wordt ons een naar het nu uitziet inferieur product door de strot geduwd onder het mom van 0.28% minder kosten (op 10% minder rendement!)....
Ik raad anderen aan flink aan de bel te trekken bij de Rabobank of financieel adviseur. Zij zullen u proberen af te schepen richting Achmea. Echter zij hebben zelf een informatie- en zorgplicht. Zeker als er ook nog een hypotheek aan verbonden is.
1 okt 2014 eur/usd 1.26Achmea Mondiaal koers op 1 october 2014 (begin van het fonds) 25.00, op 11 maart 2015 op 26.53, bruto rendement 6.12%
11 maart eur/usd 1,05 = -16,6%
en dat is niet zo slim geweest, ......al heb ik me in het verleden bij Robeco ook wel eens aan de stijgende euro geërgerd.....Valutatermijncontracten
Die gebruiken we voor beleggingen die niet zijn uitgedrukt in de euro. We kunnen hiermee het
valutakoersrisico naar de euro zoveel mogelijk beperken.
mijn switch is alweer de deur uit gegaan.
Als jullie een beetje de media volgen, hadden jullie opvangen dat Achmea het niet goed doet. Dus dachten ze als we de beleggingen van Robeco omzetten naar Achmea dan hebben als een paar miljard meer in kas. Daar praat je wel over. En aangezien de Rabo ook banden met Robeco verbroken heeft (verkocht) ga je nieuwe vrienden zoeken. Maar dat neemt niet weg dat ze ons veel eerder hadden moeten informeren. Zelf heb ik hem rond de 10e maart gehad. Maar ik heb al contact gehad met Rabo. Ze probeerde een beetje te bluffen, dat er niets aan te doen was. Maar zo denk ik en jullie er niet over. We storten niet ons spaargeld in een van te voren uitgezocht fonds, om het door een stel bankiers weer af te laten pakken/stelen. Het is van belang om het openbaar te maken. Bij eigen huis, radar, kassa e.d.
En zeker niet akkoord gaan met de switch. Maandag heb ik een gesprek met Rabo als tussenpersoon, maar ik verwacht er weinig van. Ze krijgen een flinke dobber om mij te overtuigen (niet dus). Ze blijven met hun handen van mijn geld af.
Maandag avond zal ik berichten hierover. Ik heb een stuk onder woekerpolis forum vermeld.
En zeker niet akkoord gaan met de switch. Maandag heb ik een gesprek met Rabo als tussenpersoon, maar ik verwacht er weinig van. Ze krijgen een flinke dobber om mij te overtuigen (niet dus). Ze blijven met hun handen van mijn geld af.
Maandag avond zal ik berichten hierover. Ik heb een stuk onder woekerpolis forum vermeld.
Inmiddels gesprek gehad met Rabo Amsterdam hypotheekadviseur. Twee hoofdpunten:
1. Weten niets over het fonds te vertellen. Op de vraag wat het belang voor de klant is hetzelfde riedeltje over 0.3% lagere kosten en dat sommige mensen hier wel blij van worden...
2. Er is niets aan te doen, behalve afkopen ( hetgeen voor menigeen andere nadelige gevolgen zal hebben).
Schandalige gang van zaken.
1. Weten niets over het fonds te vertellen. Op de vraag wat het belang voor de klant is hetzelfde riedeltje over 0.3% lagere kosten en dat sommige mensen hier wel blij van worden...
2. Er is niets aan te doen, behalve afkopen ( hetgeen voor menigeen andere nadelige gevolgen zal hebben).
Schandalige gang van zaken.