| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AOW bij familie intrekken.
AOW bij familie intrekken.
Ik ben een 71 jarige man die getrouwd is met een Thaise vrouw.
Ik sta ingeschreven bij mijn dochter, en daar verblijf ik 2 maal 2 maanden per jaar, alleen.
De overheid schrijft voor dat je minimaal 4 maanden in Nederland moet wonen, anders verlies je de mogelijkheid om je te verzekeren tegen ziektekosten.
In Thailand kunnen mensen boven de 70 jaar niet meer verzekerd zijn, tegen ziektekosten.
Nu is de relatie dusdanig verstoord dat ik nu 2 maal 2 maanden bij mijn zuster en haar man (zij hebben beide AOW) wil gaan wonen.
Mijn vraag is: kan ik mij inschrijven bij mijn zuster zonder dat ik, of mijn zuster, gekort word op de AOW?
Ik sta ingeschreven bij mijn dochter, en daar verblijf ik 2 maal 2 maanden per jaar, alleen.
De overheid schrijft voor dat je minimaal 4 maanden in Nederland moet wonen, anders verlies je de mogelijkheid om je te verzekeren tegen ziektekosten.
In Thailand kunnen mensen boven de 70 jaar niet meer verzekerd zijn, tegen ziektekosten.
Nu is de relatie dusdanig verstoord dat ik nu 2 maal 2 maanden bij mijn zuster en haar man (zij hebben beide AOW) wil gaan wonen.
Mijn vraag is: kan ik mij inschrijven bij mijn zuster zonder dat ik, of mijn zuster, gekort word op de AOW?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2015 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: AOW bij familie intrekken.
Je zuster en haar man wonen al samen en hebben AOW.
Worden zij dan al niet gekort?
Natuurlijk worden die gekort. En als men een beetje pech heeft ook op de toeslagen.16again schreef:Je zuster en haar man wonen al samen en hebben AOW.
Ik zou het om te beginnen even bij de SVB vragen, die gaan hier volgens mij over? Dat zeggen ze ook zelf op hun site als je zoekt naar AOW in het buitenland, en daar Thailand invult.compuding schreef:Ik ben een 71 jarige man die getrouwd is met een Thaise vrouw.
U kunt uw antwoorden ook per e-mail naar mij sturen, want ik ben echt wanhopig
[email protected]
Tot 1 juli 2015 heeft dit geen invloed op de AOW uitkering van uw zus en haar man. Er is een wetsvoorstel om dit te veranderen , maar is nog niet definitief. Voor huur en zorgtoeslag heeft het geen invloed, hierbij wordt gekeken naar het inkomen van hun beide.
Dus uw ziektekostenverzekering is dan veilig gesteld.
Dus uw ziektekostenverzekering is dan veilig gesteld.
Laatst gewijzigd door Jantje7 op 16 mar 2015 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
@vogels,
U heeft gelijk, even te vlug over de huurtoeslag heen gelezen.
U heeft gelijk, even te vlug over de huurtoeslag heen gelezen.
Achterliggende vraag is natuurlijk of die niet nog meer gekort gaan worden zodra TS intrekt.puma73 schreef:Natuurlijk worden die gekort. En als men een beetje pech heeft ook op de toeslagen.16again schreef:Je zuster en haar man wonen al samen en hebben AOW.
[Grof taalgebruik verwijderd door de Moderator] Iedere buitenlander KRIJGT gewoon geld .Nederlanders worden gekort aan alle kanten . Ik ben nu 72 , heb gewerkt tot ik 71 werd . Niets aan de hand AOW en mijn loon Toen ik stopte met werken , ging mijn [ buitenlandse ] vrouw werken en toen werd ik 400 euro gekort op mijn AOW . ik heb dus geen pensioen omdat 2x mijn werkgevers de boel belazerd hadden .
Volgens mij haal je nu van alles door elkaar, pensioen en AOW zijn 2 weliswaar complementaire, maar verschillende dingen. Het ene bouw je zelf op bij je werkgever, het andere komt via de overheid en krijg je ongeacht of je voorgaande werkgever de boel belazerd heeft of niet.antzan schreef:[Grof taalgebruik verwijderd door de Moderator] Iedere buitenlander KRIJGT gewoon geld .Nederlanders worden gekort aan alle kanten . Ik ben nu 72 , heb gewerkt tot ik 71 werd . Niets aan de hand AOW en mijn loon Toen ik stopte met werken , ging mijn [ buitenlandse ] vrouw werken en toen werd ik 400 euro gekort op mijn AOW . ik heb dus geen pensioen omdat 2x mijn werkgevers de boel belazerd hadden .
-
moederslink
Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 09 jun 2015 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
tja..
Bericht door antzan » 29 apr 2009 16:34
Wat heet chronsch ziek ?
Ik , 66 jaar , hartklachten , schildklier , extreem hoge bloeddruk , hoog cholesterol ,
versleten heup , 9 jaar geleden chemo voor prostaatkanker gehad ,
vanaf mijn 58 ste in de ziektewet geweest [ 1350 euro ]
toen werd ik 65 , AOW , 670 euro ,
ben na een half jaar weer 15 uur p.wk gaan werken . [ financieel nodig ]
En zie , mijn hartklachten verminderden ,en mijn bloeddruk daalde ,
wel nog chronisch ziek , maar toch " beter "
maar nu , na 1 jaar werken komt de prostaatkanker weer terug,
dus binnenkort weer afzien , lichamelijk en financieel.
En geloof mij , die 49 euro redt je ook niet.
maar het is echt nederlands ,het geld komt meestal nooit bij degenen die het echt nodig hebben.