LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
emmerfiets

Essent

Ongelezen bericht door emmerfiets »

Dag allemaal.

Sinds bijna een jaar heb ik klant bij Essent. Helaas een zeer ontevreden klant.
Er zijn constant problemen vanaf het begin, hieronder een kleine opsomming.

Kort nadat het contract in was gegaan bleek ik ineens afgemeld te zijn bij Essent (reden nog steeds onbekend)
Ineens kreeg ik een eindafrekening in de bus zonder enige uitleg.
Dit was dan gelukkig ook weer snel opgelost.

Kort daarna werd er ineens 11.400,00 van mijn rekening afgeschreven door Essent. Bij het opnieuw activeren van mijn contract bleek er iets fout te zijn gegaan met het bedrag.
Na direct storneren en correcties werd het gelukkig snel opgelost en is dat niet meer voorgekomen.
Toen was het even stil.

Ineens ontving ik aanmaningen van Essent, terwijl ik via automatische incasso betaalde.
Ik gebruik zelden internet bankieren dus ik ging er dan ook gewoon van uit dat dit goed ging (ook aangezien er verder niets werd gezegd vanuit Essent)
Toch maar even besloten om te kijken op Mijn Essent. Tot mijn schrik stond er een groot bedrag open. Ik helemaal verbaasd hoe dat was gekomen en meteen de telefoon gepakt.
Wat blijkt, als er één automatische betaling mis gaat, word de automatische incasso uitgezet. Dat werd mij dan weer niet verteld dat dit gebeurd was. Ik had natuurlijk eerder kunnen kijken, maar het is toch normale zaak dat een bedrijf de klant hiervan op de hoogte brengt?

Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Hierdoor bleef ik achter lopen op de betalingen, en zijn de betalingen ook helemaal in de war geraakt.
Nu bleek er nog een rekening van januari open te staan. Kreeg ervan een brief vorige week in de bus. Ik moest hem betalen anders zal ik worden afgesloten.
Direct betaald natuurlijk en dan zal het ook opgelost moeten zijn.

Tot mijn schrik kreeg ik vandaag een brief waarop staat dat ik 14 april zal worden afgesloten en of ik 402 euro aan achterstallige rekeningen én 600 euro borg wil gaan betalen.
Vorige week ook met ze aan de telefoon gehangen en werd met duidelijk gemaakt dat die ene rekening voldoende was om voor nu afsluiting te voorkomen (kan op dit moment die andere nog niet betalen).
Tevens contact gehad met de Stadsbank, die zouden contact met Essent opnemen.

Nu kreeg ik dus die brief vandaag binnen waarna ik direct gebeld had en werd mij verteld dat die betaling niet is binnengekomen en dat het dus niet op tijd binnen was.
Ik keek even naar de rekening die binnenkwam. Die kwam een week(!) na dagtekening pas aan. Dan zijn die 14 dagen ook wel krap, aangezien het wel lang duurt dat de betalingen in behandeling zijn (intussen al een week).
Op de brief van vandaag staat ook 14 dagen. Ik zie net dat die brief een dagtekening heeft van 9 maart, dat is dus al een week...

Ik kan die hele rekening van 1002 euro dus niet betalen en mede door Essent is het een puinhoop geworden.

Ik ben ten einde raad en wil absoluut niet afgesloten worden volgende maand.

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen?

Julie4444

Re: Essent

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Misschien eens regelen dat er een automatische incasso gaat plaatsvinden in de toekomst?
En je financiële zaken op orde maken en in de gaten houden lijkt me ook wel een idee.

Neem contact op met Essent en probeer het met ze te regelen.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Julie4444 schreef:Misschien eens regelen dat er een automatische incasso gaat plaatsvinden in de toekomst?
En je financiële zaken op orde maken en in de gaten houden lijkt me ook wel een idee.

TS is juist in de problemen gekomen omdat er een automatische incasso mislukt was.
Hij zou zijn financiën beter in de gaten moeten houden en minimaal 1x per week inloggen bij zijn bank.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jantje7 schreef:
Julie4444 schreef:Misschien eens regelen dat er een automatische incasso gaat plaatsvinden in de toekomst?

TS is juist in de problemen gekomen omdat er een automatische incasso mislukt was.
Hij zou zijn financiën beter in de gaten moeten houden en minimaal 1x per week inloggen bij zijn bank.
Ja, dat had ik gelezen, maar het lijkt me dat een mogelijk nieuwe machtiging wel problemen tegen zou gaan. Jij niet?

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

emmerfiets schreef:...Tevens contact gehad met de Stadsbank, die zouden ...
Hmm, hier speelt veel meer dan alleen een paar niet betaalde rekeningen. De Stadsbank is nou niet bepaald een bank waar je zomaar een rekening-courant kunt openen

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste emmerfiets,

Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent over Essent. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Gesloten