LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laadkabel telefoon Hema

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
a931975

Laadkabel telefoon Hema

Ongelezen bericht door a931975 »

Kortgeleden heb ik twee laadkabels (2m) gekocht bij de Hema voor mijn iphone 5. Een tijdje heb ik probleemloos kunnen laden, maar sinds kort krijg ik steeds de melding dat de kabel niet gecertificeerd is en laadt mijn telefoon niet meer op.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb gehoord dat Apple op afstand kan regelen dat telefoons niet laden bij kabels die niet gecertificeerd zijn, maar mocht dit kloppen dan zou Hema ze niet zo mogen verkopen toch?

dhc

Re: Laadkabel telefoon Hema

Ongelezen bericht door dhc »

Ik heb gehoord dat Apple op afstand kan regelen dat telefoons niet laden bij kabels die niet gecertificeerd zijn...
Kul, onzin, lariekoek.

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

a931975 schreef:Ik heb gehoord dat Apple op afstand kan regelen dat telefoons niet laden bij kabels die niet gecertificeerd zijn, maar mocht dit kloppen dan zou Hema ze niet zo mogen verkopen toch?
En hoe ziet Apple dat dan op afstand? Nemen ze stiekum je telefoon over en wachten ze tot ze via je telefoon de kabel kunnen zien?

famkrikke

Ongelezen bericht door famkrikke »

Samsung geeft ook een foutmelding, die je vervolgens weg kan klikken. Huawei geeft hem niet. Is software matig zo geregeld

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

a931975 schreef:Kortgeleden heb ik twee laadkabels (2m) gekocht bij de Hema voor mijn iphone 5. Een tijdje heb ik probleemloos kunnen laden, maar sinds kort krijg ik steeds de melding dat de kabel niet gecertificeerd is en laadt mijn telefoon niet meer op.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb gehoord dat Apple op afstand kan regelen dat telefoons niet laden bij kabels die niet gecertificeerd zijn, maar mocht dit kloppen dan zou Hema ze niet zo mogen verkopen toch?
Niet alle pennetjes en draadjes in zo'n snoer worden gebruikt vanaf het eerste begin, niet zelden worden die daarom niet (goed) gesoldeerd in de connector. Af en toe veranderd een fabrikant iets aan 1 van de pennetjes, en als die geen signaal/stroompje geeft weten ze redelijk zeker dat het een kloonkabel is.

Speelde een poosje geleden ook met een aantal goedkope HDMI kabels, daar werkte de ARC functie niet mee, omdat bij de stap van HDMI 1.3a naar 1.4, een tot dan toe ongebruikte pin gebruikt ging worden, eentje die door de mindere kabelfabrikanten niet gesoldeerd werd in de connector, omdat die toch niks deed onder 1.3a.

Zoiets kan hier ook heel goed aan de hand zijn, en dat gaat via software, die bijvoorbeeld in een update van iOS mee komt naar je telefoon.

Egmondaz

Ongelezen bericht door Egmondaz »

a931975 schreef:Kortgeleden heb ik twee laadkabels (2m) gekocht bij de Hema voor mijn iphone 5. Een tijdje heb ik probleemloos kunnen laden, maar sinds kort krijg ik steeds de melding dat de kabel niet gecertificeerd is en laadt mijn telefoon niet meer op.

Deze kabels worden ook op de weekmarkten verkocht.
Het is gewoon troep, heb helaas ook 5 euro in de kliko gedeponeerd.

a931975

Ongelezen bericht door a931975 »

Ik had alleen van Hema verwacht dat ze zoiets alleen op de markt brengen als het ook blijft werken en zij hun certificaatskosten gewoon betalen...

Gesloten