LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door puma73 »

tree3 schreef:Ik vind het erg vervelend dat jullie met elkaar in dicussie gaan over wie en wie. Dat vind ik niet interessant.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2243 ... pen__.html

In de Telegraaf staat dat Wilma Mansveld aangeeft dat er pas na 8 uur schade ontstaat en dat het ultrasone geluid werkt op een hoogte van 21 en dit mensen dus niet kunnen horen. Ik ga dit product gewoon gebruiken ook al horen de buren het. Dan moeten ze maar niet zulke dingen verkopen in de winkel. Een product is gewoon veilig lijkt mij. Puma jij gebruikt ook product zonder problemen toch? Gebruik je ook de Weitech?
Ik gebruik een apparaat van een ander merk, ik gebruik het al een paar jaar zonder problemen. Hen het apparaat een keer moeten omruilen wegens een mechanisch defect. Het gebruik van dit apparaat is volledig legaal.

HFN
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2015 01:08

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door HFN »

Waar ik woon is er soms een kat afschrikmiddel omroep in de school van mijn kind , en een andere in het kinderdagverblijf van mijn kind . En we hebben een andere omroep in ons huis had . Ik wil niet te zien andere kinderen lijden . Dat is de reden waarom ik onderzoek .
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2015 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdragen verwijderd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor mijn part is HFN hier via Google Earth gekomen, daar gaat het niet om, wat hij/ zij te vertellen heeft is voor hem/ haar realiteit geweest-- last-pijn-kortom schadelijke gevolgen en zeker bij baby.s en kinderen.
Het is ( nog ) niet verboden in Nederland, maar waarom zou je zo.n ding gebruiken als de buren nu al aangeven dat ze er last van hebben?
Het zou de samenleving sieren, en het wordt er en stuk plezieriger op, als buren gewoon gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen en elkaar tegemoet kunnen komen. Een buitenkat hou je niet binnen ,is onmogelijk! Natuurlijk is het smerig als ze in jouw tuin hun behoeftes doen , maar zo.n apparaat is niet goed. Praat met de buren en overweeg in ieder geval de alternatieven.

@tree3 pas na 8 uur? In ieder geval dus wel schade, hoe dan ook.Zelfs je eigen kind heeft er nu al last van.

Hondenpoep op straat, nee dat is lekker!
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2015 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdragen verwijderd

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door puma73 »

moederslink schreef:Voor mijn part is HFN hier via Google Earth gekomen, daar gaat het niet om, wat hij/ zij te vertellen heeft is voor hem/ haar realiteit geweest-- last-pijn-kortom schadelijke gevolgen en zeker bij baby.s en kinderen.
Het is ( nog ) niet verboden in Nederland, maar waarom zou je zo.n ding gebruiken als de buren nu al aangeven dat ze er last van hebben?
Het zou de samenleving sieren, en het wordt er en stuk plezieriger op, als buren gewoon gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen en elkaar tegemoet kunnen komen. Een buitenkat hou je niet binnen ,is onmogelijk! Natuurlijk is het smerig als ze in jouw tuin hun behoeftes doen , maar zo.n apparaat is niet goed. Praat met de buren en overweeg in ieder geval de alternatieven.
( NB: dit is niet Gezondheid hoor, die meldt zich wel onder zn eigen naam en nog iets: hij hoeft niet altijd maar belachelijk gemaakt te worden vind ik!)

@tree3 pas na 8 uur? In ieder geval dus wel schade, hoe dan ook.Zelfs je eigen kind heeft er nu al last van.

Hondenpoep op straat, nee dat is lekker!
Mijn mening is, alternatieve methodes werken absoluut niet. Ik heb van alles geprobeerd om die rotbeesten uit mijn tuin te houden. Nu blijven die rotbeesten wel uit mijn tuin en dat wil ik zo houden.

Buitenkatten maak je. Als je een kitten vanaf begin binnen houdt heb je geen buitenkat. Wil je zo graag dat je kat buitenkomt neem dan maatregelen dat anderen er geen last van hebben.

Voor wat betreft je opmerking over hondenpoep, in een (begraven) kattendrol graaien da's pas lekker en zeer ongezond.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

@puma, blij te horen dat je van alles eerst hebt geprobeerd en dat dit dus werkt, voor jouw tuin. Misschien woon je redelijk vrij en hebben je directe buren er geen last van, nou dan is het prima!
Verder ben ik het idd wel met je eens dat als je een kitten va dag 1 binnen houdt dat het geen buitenkat hoeft te worden , maar dan worden het luie vadsige poezen.... :( , maar goed.

Poep ve beest is sowieso vies :lol:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:Mijn mening is, alternatieve methodes werken absoluut niet. Ik heb van alles geprobeerd om die rotbeesten uit mijn tuin te houden. Nu blijven die rotbeesten wel uit mijn tuin en dat wil ik zo houden.
Al lavendel geplant? Dat heeft bij ons namelijk wel geholpen. Maar zoals gezegd: als niemand last van zo'n apparaat heeft is dat ook gewoon prima. IN TS's geval is dat discutabel.
puma73 schreef:Voor wat betreft je opmerking over hondenpoep, in een (begraven) kattendrol graaien da's pas lekker en zeer ongezond.
Het is allebei smerig, zowel kattenpoep als hondenpoep op straat. Katteneigenaren dienen dus mee te denken aan een oplossing (en daarin dienen alle partijen verschillende opties te overwegen), en hondeigenaren dienen de stront van hun beesten bij het uitlaten op te ruimen.

Doe ik zelf ook.

Radar
Site Admin
Berichten: 5514
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic bijdragen verwijderd.

haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door haco26 »

de weitech die ik gebruik heeft een bereik, met een beperkt, gericht, werkingsgebied, met een werktijd van 3 seconden, tekort om last van te krijgen en met duidelijke markeringspunten voor het instellen van de gewenste frequentie, afhankelijk van het dier/ongedierte wat men wil verjagen. je hebt eerder last van het flitslicht wat tijdens het gebruik werkt dan van het ultrasone geluid.

stofzuigertje

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn kleinkinderen met goede oren, net als de Poes hebben bij de gemeente op basis van APV geluidsoverlast een klacht ingediend.
Ja, nog geen 4 jaren oud en nu al, de Burgemeester moest toegeven dat geluidsoverlast zonder vergunning niet mag en voor deze apparaten nog nooit een vergunning is aangevraagd dus ook niet verleend!

Dat geen enkele volwassene bij de gemeente of politie dit kon horen doet er niet toe, het is wel meetbaar en in de wet staat niet welke geluiden uitgezonderd of toegestaan zijn.

Het is bewijsbare overlast, aan te tonen met de Politie hond, die duidelijk aan de bazen liet weten dat hij graag terug wilde in de auto....
Je mag dit alleen gebruiken op eigen erf indien de buren doof zijn of niets horen omdat je veel grond bezit maar bij een klacht moet je maatregelen nemen van minder of geen geluid meer veroorzaken.

Dat ze overal verkocht worden betekend niet dat je ze overal mag gebruiken.
Ik mag dus een grote radio kopen maar niet midden in de nacht in mijn tuin volle kracht laten klinken en dat geld voor deze Mosquito ook!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door puma73 »

De mosquito die jij hier aan haalt heeft helemaal niks, maar dan ook niks met het onderwerp te maken, het gaat over een ultrasoon katten verjaag apparaat, het in het bezit hebben van en gebruiken voor het doel waar het voor bestemd is legaal.

Jouw hele verhaal over een politiehond die de vermeende overlast zou aantonen is lariekoek. Natuurlijk wil die hond weg, die heeft oren die 100 keer gevoeliger zijn dan de jouwe en hij, de politiehond, heeft last van het geluid. Maar daarmee is overlast bij mensen niet aangetoond.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

Stofzuigertje: Wilma Mansveld heeft gezegd dat het gepiep mag. Dus het is toegestaan. En een mosquito is een mosquito toch? Net al een tafel een tafel is. Dus dikke duim voor jouw puma!

Zij had de vragen beantwoord van Paulus Jansen van de sp. De vragen kun je reeds vinden op http://paulusjansen.sp.nl/weblog/2014/0 ... squito-ii/

Onze zuiderburen hebben de afschriktoestellen getest tegen honden. Het werkte wisselend zeiden ze.

http://www.radio1.be/programmas/peeters ... oor-honden

De buren hebben ons verzocht het uit te zetten maar dat doen we niet zolang zij hun huisdieren steeds buiten laten. Ze hebben zelfs de politie er bij gehaald! Wat een verstand om een paar seconden een geluid. De politie hoort net als wij het geluid niet dus zij zijn gelukkig weer vertrokken. Pffff.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tree3 schreef:Stofzuigertje: Wilma Mansveld heeft gezegd dat het gepiep mag. Dus het is toegestaan.
Zo werkt het niet.
tree3 schreef:De buren hebben ons verzocht het uit te zetten maar dat doen we niet zolang zij hun huisdieren steeds buiten laten. Ze hebben zelfs de politie er bij gehaald! Wat een verstand om een paar seconden een geluid. De politie hoort net als wij het geluid niet dus zij zijn gelukkig weer vertrokken. Pffff.
Daar ga je vroeg of laat problemen mee krijgen. En je arme dochter, jeetje. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar dit is echt heel asociaal aangezien je weet dat er alternatieven zijn waar je buren geen overlast van hebben.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

Julie, hoe lang bestaan die apparaten al? Volgens mij al jarenlang. Als er al zoveel klachten over zouden komen dan zou er denk ik al wat aan gedaan zijn. Dus dat zal wel flink meevallen.

Het toestel heeft als doel om in de tuin in te zetten, en dat is zijn functie ook.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tree3 schreef:Julie, hoe lang bestaan die apparaten al? Volgens mij al jarenlang. Als er al zoveel klachten over zouden komen dan zou er denk ik al wat aan gedaan zijn. Dus dat zal wel flink meevallen.
Je weet dat ik zelf overlast ervaar van dat soort apparaten, dat jongeren en kinderen het ook horen, en dat er overige klachten mee kunnen worden veroorzaakt.

Je kan wel roepen dat het overdreven is zolang je het zelf allemaal niet voelt, maar dat betekent niet dat anderen hier geen last van hebben. Alle omwonenden kunnen hier overlast aan ondervinden en er klachten van krijgen, gehoorschade en dergelijke. Je buren geven aan er last van te hebben en toch vertik je het iets anders te proberen of in gesprek met de eigenaren te gaan. Dat vind ik zeer asociaal.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

Mensen moeten niet zeuren over elk geluidje toch Julie? Zag op tv dat sommige mensen zich al ergeren aan het ruizen van een blad van een boom. Ultrasoon geluid is onhoorbaar volgens de verkoper. Wij hebben de buren gevraagd of ze de katten binnen willen houden. Dat doen ze niet. Zij moeten ook begrijpen dat wij een hekel aan katten hebben. Daarmee moeten zij rekening houden. Als zij dat niet doen dan heeft dat consequenties dat wij hiervoor maatregelen nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar je dochter heeft er ook last van en je zag al kinderen die weg liepen ....
Ik denk niet dat mensen zomaar zeuren ( ja sommigen zeuren over van alles... :x ), maar zo.n ding geeft aantoonbaar gehoorschade , maar je doet maar wat je zelf goeddunkt , wel of geen politie, wel of geen gez*** met je buren , wel of geen last voor je dochter , je overweegt zelfs de alternatieven niet, nou klaar dan toch? Ik wens je geen kattenoverlast en een prettig woonklimaat en geen gedoe met de buren!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:
tree3 schreef:Julie, hoe lang bestaan die apparaten al? Volgens mij al jarenlang. Als er al zoveel klachten over zouden komen dan zou er denk ik al wat aan gedaan zijn. Dus dat zal wel flink meevallen.
Je weet dat ik zelf overlast ervaar van dat soort apparaten, dat jongeren en kinderen het ook horen, en dat er overige klachten mee kunnen worden veroorzaakt.

Je kan wel roepen dat het overdreven is zolang je het zelf allemaal niet voelt, maar dat betekent niet dat anderen hier geen last van hebben. Alle omwonenden kunnen hier overlast aan ondervinden en er klachten van krijgen, gehoorschade en dergelijke. Je buren geven aan er last van te hebben en toch vertik je het iets anders te proberen of in gesprek met de eigenaren te gaan. Dat vind ik zeer asociaal.
Je kletst nu net zo hard als een ander forumlid. Ten eerste de alternatieve methoden werken niet. Je hebt om de haverklap die rotbeesten in je tuin. Daarnaast, lees eens wanneer er gehoorschade ontstaat.
Daarvoor moet je urenlang continue aan het geluid worden blootgesteld. De jeugd loopt eerder gehoorschade op van al die lawaaidingen die keiharde muziek produceren in de oren van de jeugdigen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat kan ik beamen, Puma, dat jongelui aantoonbaar gehoorschade oplopen van die Ipods loeihard aan.
En wat ik het verschil vind tussen jou en TS is, dat jij eerst alternatieven geprobeerd hebt + geen klagende buren hebt blijkbaar....de situatie is niet vergelijkbaar denk ik.

angel1978
Berichten: 11136
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door angel1978 »

tree3 schreef:Stofzuigertje: Wilma Mansveld heeft gezegd dat het gepiep mag. Dus het is toegestaan. En een mosquito is een mosquito toch? Net al een tafel een tafel is. Dus dikke duim voor jouw puma!

Zij had de vragen beantwoord van Paulus Jansen van de sp. De vragen kun je reeds vinden op http://paulusjansen.sp.nl/weblog/2014/0 ... squito-ii/

Onze zuiderburen hebben de afschriktoestellen getest tegen honden. Het werkte wisselend zeiden ze.

http://www.radio1.be/programmas/peeters ... oor-honden

De buren hebben ons verzocht het uit te zetten maar dat doen we niet zolang zij hun huisdieren steeds buiten laten. Ze hebben zelfs de politie er bij gehaald! Wat een verstand om een paar seconden een geluid. De politie hoort net als wij het geluid niet dus zij zijn gelukkig weer vertrokken. Pffff.

Prima oplossing.
Zo voelen ze wellicht wat ze zelf veroorzaken. Ze hebben het nu zelf in de hand.
De apparaten zijn binnen de wettelijke normen en gewoon toegestaan. De politie mgeweest en heeft geconstateerd dat de klachten onterecht waren. Het zal je contact met de buren niet ten goede komen, maar dat is helaas niet anders.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zijn niet de volwassenen die last hiervan hebben ( uitzonderingen daargelaten ) , maar kleine kinderen en baby.s en de dieren , alle 3 vd categorie ----" zich niet kunnen verdedigen ".

Gesloten