LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefonische verkopers
Re: Telefonische verkopers
Nog meer regels?
Laten we eerst eens beginnen met je uit het bestand verwijderen als je daarom vraagt.
Dat gebeurt al niet eens.
Laten we eerst eens beginnen met je uit het bestand verwijderen als je daarom vraagt.
Dat gebeurt al niet eens.
Re: Telefonische verkopers
Gewoon bedrijf opdoeken! Niemand houdt zich blijkbaar aan de afspraken en heel veel mensen zijn gewoonweg niet gediend van de manier van verkoop. En het gaat maar door. Daarom moet dit soort praktijken ophouden te bestaan. Iedereen moet zelf de vrijheid hebben om ZELF te kiezen wanneer en hoe (folders bijv.) hij/zij benaderd wil worden (ALS hij/zij al benaderd wil worden).
Jammer van die studenten die 'lekker relaxed' wat willen bijverdienen, gaan ze maar vakken vullen in de supermarkt, in de tuinbouw o.i.d. werken (echt de handen uit te mouw steken).
Jammer van die studenten die 'lekker relaxed' wat willen bijverdienen, gaan ze maar vakken vullen in de supermarkt, in de tuinbouw o.i.d. werken (echt de handen uit te mouw steken).
Re: Telefonische verkopers
Voor al die positivo's. Wij hebben onze telefoonaansluiting op moeten zeggen. Nadat we ruim 1 jaar lang MINIMAAL 3 keer per avond door zo'n telefoon idioot werden lastig gevallen.
Inderdaad jullie het goed IEDERE AVOND MINIMAAL 3 KEER!!!!
Op voetbalavonden lag het gemiddelde tussen de 12 en de 20 keer op 1 avond.
Dat is toch niet normaal meer!!!!
Registratie op allerlei websites hielp NIETS!!!
Organisatie zoals NUON en UPC die op websites werden genoemd als bedrijven die zich aan de regeles zouden houden om je niet meer te bellen, belden gewoon 4 keer per dag (groepen stroom).
Kortom de BOETES kunnen niet hoog genoeg!!! In amerika berdragen de boetes 10.000 US dollar per overtreding.
Boetes alleen zijn niet voldoende!!! Je moet weten wie er belt. Alle callcenters hebben nummerweergave uit staan. We hebben geprobeerd bij de KPN te regelen dat wij alleen nog maar gebeld konden worden door toetsellen waarbij die niet zo is. Dit heet ACR (anonymous call reject). Volgens europese richtlijnen MOET KPN deze faciliteiten bieden.
Ze doen het echter niet als je het aanvraagd, ze verdienen liever aan de call centers dan dat ze aan het belang van hun klanten denken.
Resultaat, wij hebben onze vaste telefoonlijn opgezegd!!!
Callcenter mederwerkers zijn geen mensen, het zijn irritante positivo's
die een standaardscriptje oplezen, ze denken daarmee de wijsheid in pacht te hebben. Ik heb als financieel advisieur menige domme gans aan de lijn gehad met de meest idiote, oncorrecte,leugenachtige en fantasierijke verhalen die totaal niet klopten. Deze personen kunnen inderdaad beter gaan asperge steken.
Inderdaad jullie het goed IEDERE AVOND MINIMAAL 3 KEER!!!!
Op voetbalavonden lag het gemiddelde tussen de 12 en de 20 keer op 1 avond.
Dat is toch niet normaal meer!!!!
Registratie op allerlei websites hielp NIETS!!!
Organisatie zoals NUON en UPC die op websites werden genoemd als bedrijven die zich aan de regeles zouden houden om je niet meer te bellen, belden gewoon 4 keer per dag (groepen stroom).
Kortom de BOETES kunnen niet hoog genoeg!!! In amerika berdragen de boetes 10.000 US dollar per overtreding.
Boetes alleen zijn niet voldoende!!! Je moet weten wie er belt. Alle callcenters hebben nummerweergave uit staan. We hebben geprobeerd bij de KPN te regelen dat wij alleen nog maar gebeld konden worden door toetsellen waarbij die niet zo is. Dit heet ACR (anonymous call reject). Volgens europese richtlijnen MOET KPN deze faciliteiten bieden.
Ze doen het echter niet als je het aanvraagd, ze verdienen liever aan de call centers dan dat ze aan het belang van hun klanten denken.
Resultaat, wij hebben onze vaste telefoonlijn opgezegd!!!
Callcenter mederwerkers zijn geen mensen, het zijn irritante positivo's
die een standaardscriptje oplezen, ze denken daarmee de wijsheid in pacht te hebben. Ik heb als financieel advisieur menige domme gans aan de lijn gehad met de meest idiote, oncorrecte,leugenachtige en fantasierijke verhalen die totaal niet klopten. Deze personen kunnen inderdaad beter gaan asperge steken.
Re: Telefonische verkopers
Wat hierboven staat zou ook voor de colporteurs moeten gelden. Deze lieden liegen er ook maar wat op los, men dwingt je om onfatsoenlijk te zijn emn de deur voor hun neus dicht te doen, weggaan op verzoek doen ze niet,blijven steeds maar aandringen. In het verleden zag je nog wel eens bordjes met de tekst "Aan de deur wordt niet gekocht" en "Wat U in de bus werpt bent U kwijt" dit zouden ze weer meer moeten doen.
Re: Telefonische verkopers
Laatst werden we gebeld door iemand die een spaarrekening wilde aanbieden voor onze pasgeboren dochter. Bij navraag hoe ze aan ons nummer kwamen werd gezegd dat wij accoord zijn gegaan met het verspreiden van ons nummer bij de aanvraag van de Blije Doos. Helaas deed ik dat niet zelf anders had ik kunen zien wat er stond vermeld maar het blijft in mijn ogen spam om te bellen.
Re: Telefonische verkopers
Lijkt mij dat je standaard akkoord gaat met je nummer af te geven als je deze doos bestelt.
Alleen vertelen ze je dat niet als je de doos bestelt.
Alleen vertelen ze je dat niet als je de doos bestelt.
Re: Telefonische verkopers
Maar natuurlijk....... overdrijven is ook een vak.Inderdaad jullie het goed IEDERE AVOND MINIMAAL 3 KEER!!!!
Op voetbalavonden lag het gemiddelde tussen de 12 en de 20 keer op 1 avond.
Re: Telefonische verkopers
Ik neem vaak niet eens meer op als er een onbekend nummer belt. Jammer voor de mensen die weinig bellen en waarvan je niet weet of hun nummer afgeschermd is. Ik spreek ook een belcode af met sommigen, helaas dan maar zo. Ik moet me op een gegeven moment gaan beheersen als ik weer zo'n instantie aan de lijn krijg. Die bellen misschien voor het eerst naar mij maar voor mij is het de zoveelste. SPAM is het.
Re: Telefonische verkopers
Het mooi is als iemand mij onbeschoft behandeld dan bel ik hem de volgende dag nog een keer op......en natuurlijk rond etenstijd.
Re: Telefonische verkopers
En hiermee is bevestigd dat die telefonische verkopers zich dus wél schuldig maken aan 'telefoonterreur'Geplaatst op 15 Sep 2004 19:11 door Vaagje
--------------------------------------------------------------------------------
Het mooi is als iemand mij onbeschoft behandeld dan bel ik hem de volgende dag nog een keer op......en natuurlijk rond etenstijd
Re: Telefonische verkopers
Daar moet ik alle tegenstanders van tel. verkoop gelijk in geven, als er agents zijn die zo met klanten omgaan verpesten zij het voor iemand anders die nog gaat bellen en voor de persoon die in dit geval "zinloos" gebeld wordt!
Matthijs
Matthijs
Re: Telefonische verkopers
Als je sowieso al een nummer aanschaft wordt er gevraagd of je in de telefoonboek wilt of niet.
Ja dan is de keuze aan jou maar als je niet gebeld wilt worden en je laat je naam toch in de telefoonboek zetten dan vraag je erom.
Casatra
Ja dan is de keuze aan jou maar als je niet gebeld wilt worden en je laat je naam toch in de telefoonboek zetten dan vraag je erom.
Casatra
Re: Telefonische verkopers
Als een telefonische verkoper mij belt vraagt hij er dus ook om om onbeschoft behandeld te worden.Als je sowieso al een nummer aanschaft wordt er gevraagd of je in de telefoonboek wilt of niet.
Ja dan is de keuze aan jou maar als je niet gebeld wilt worden en je laat je naam toch in de telefoonboek zetten dan vraag je erom.
Casatra, heb je gisteren nog Tros Radar gezien? De reden die KPN gaf dat ze adres gegevens van geheime nummers doorverkopen?
Je niet laten vermelden in telefoonboek heeft dus ook geen zin.
Re: Telefonische verkopers
Werd onlangs gebeld door KPN met de vraag of ik mijn contract wilde verlengen icm een aanbieding. Toch mooi een nokia 6230 aan over gehouden. Is dat ook terreur??
Ik vind de mensen die hierover klagen de grootste zeurpieten! People get a life!
Ik vind de mensen die hierover klagen de grootste zeurpieten! People get a life!
Re: Telefonische verkopers
En hoe zou je reactie luiden wanneer je er NIKS aan had overgehouden maar had moeten betalen?????Geplaatst op 21 Sep 2004 12:58 door Misspoes
--------------------------------------------------------------------------------
Werd onlangs gebeld door KPN met de vraag of ik mijn contract wilde verlengen icm een aanbieding. Toch mooi een nokia 6230 aan over gehouden. Is dat ook terreur??
Ik vind de mensen die hierover klagen de grootste zeurpieten! People get a life!
Ik denk dat je dan wel het hoogste woord hier had om je beklag te doen.
Re: Telefonische verkopers
Met de komst van internet vind ik het zelf niet meer nodig om steeds gebeld te worden over allerlei produkten. Als ik iets nodig heb, kan ik zelf wel op zoek gaan.
Ook ik weet dat er een manier is om je telefoonnummer uit de bestanden van de callcenters te laten halen, maar ik weet niet meer hoe. Is er iemand die mij hieraan kan helpen ??
Groetjes,
Marianne
Ook ik weet dat er een manier is om je telefoonnummer uit de bestanden van de callcenters te laten halen, maar ik weet niet meer hoe. Is er iemand die mij hieraan kan helpen ??
Groetjes,
Marianne
Re: Telefonische verkopers
Hoi Marianne,Ook ik weet dat er een manier is om je telefoonnummer uit de bestanden van de callcenters te laten halen, maar ik weet niet meer hoe. Is er iemand die mij hieraan kan helpen ??
Kijk eens goed naar de eerste alinea van je eigen reactie!!
Daar staat de oplossing. Even googlen...misschien?
Re: Telefonische verkopers
Zolang er mensen zoals jij tippelen op een paar kralen en een spiegeltje is dat precies de reden dat succes gegarandeerd blijft en call-centers aan het werk kunnen om het te blijven proberen. Iemand met wat meer verstand zoekt natuurlijk even rond en onderhandelt meerdere aanbieders tegen elkaar uit en bespaart de helft van de maandelijkse kosten. En de minder begaafden zijn blij met een belletje tijdens het eten en een overgewaardeerd mobieltje-met-veel-cijfertjes-erachter...Toch mooi een nokia 6230 aan over gehouden. Is dat ook terreur??
Re: Telefonische verkopers
oom tokkel heeft gelijk als er geen nummer wordt weergegeven niet opnemen! want als het echt belangrijk is laten ze een boodschap op de voicemail achter en voor diegene die toch opnemen KNEUSJES!LUCIFER
Re: Telefonische verkopers
Voor iedereen die niet wil worden lastiggevallen:
- Voer uw gegevens in op onderstaande website van stichting Zelfregulering Direct Markting (zie onder)
- Koop een nummerherkenner en neem niet meer op als er gebeld wordt met een afgeschermd nummer.
(Als men u ECHT nodig heeft, dan spreken ze de voice-mail wel in)
http://www.szdm.nl/szdmc/home/home.php
- Voer uw gegevens in op onderstaande website van stichting Zelfregulering Direct Markting (zie onder)
- Koop een nummerherkenner en neem niet meer op als er gebeld wordt met een afgeschermd nummer.
(Als men u ECHT nodig heeft, dan spreken ze de voice-mail wel in)
http://www.szdm.nl/szdmc/home/home.php