LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jan_4114
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2010 15:14

Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door jan_4114 »

Beste forumleden,

Ik huur al ruim 3 jaar een huis in Tilburg via woonbemiddelaar Househunting.
Nu betaal ik elke maand 50 euro servicekosten al is het volstrekt onduidelijk wat er met dit geld gebeurt.
Het is wettelijk verplicht om jaarlijks een servicekostenoverzicht te verstrekken maar Househunting heeft nog nooit enig overzicht doorgestuurd.

Nu worden er waarschijnlijk geen servicekosten gemaakt en steekt woonbemiddelaar Househunting waarschijnlijk alles in eigen zak. Er is al meerdere malen gevraagd om een overzicht maar er is van nog geen enkel jaar een overzicht gemaakt.

Hoe kan ik Househunting Tilburg dwingen om een overzicht op te maken en te versturen? Ik heb nogal haast met het overzicht omdat ik de servicekosten terug wil vorderen. Op dit moment heb ik namelijk ook een advocaat ingeschakeld om de onterecht betaalde bemiddelingskosten terug te vorderen en ik wil deze twee zaken graag in 1x afhandelen.

Ps. Huur nooit bij Househunting of HousingWell BV

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door dhc »

Je hebt al een advocaat... Zet die aan het werk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door tenormin »

Natuurlijk geen idee wat je huurt, maar hier staat nadrukkelijk: geen servicekosten.
http://www.househuntingtilburg.nl/aanbo ... raat-6153/

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Beste Jan,


Om jou zaak goed te kunnen beoordelen zou ik graag willen weten wat er in het huurcontract wordt vermeld over de servicekosten. Ik kan me niet voortellen dat je voor iets betaalt zonder dat hierover iets van tevoren is afgesproken.

Hier onder kun je lezen wat de overheid onder servicekosten verstaat:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... tAodVlQAyQ

Groet,

@Foutemakelaar

jan_4114
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2010 15:14

Re: Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door jan_4114 »

FouteMakelaar schreef:Beste Jan,


Om jou zaak goed te kunnen beoordelen zou ik graag willen weten wat er in het huurcontract wordt vermeld over de servicekosten. Ik kan me niet voortellen dat je voor iets betaalt zonder dat hierover iets van tevoren is afgesproken.

Hier onder kun je lezen wat de overheid onder servicekosten verstaat:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... tAodVlQAyQ

Groet,

@Foutemakelaar
Beste Foutemakelaar,

In het huurcontract staat alleen dat er 50 euro servicekosten worden gerekend per maand. Verder totaal geen toelichting over wat deze kosten precies inhoud. Er worden naar mijn weten geen servicekosten gemaakt. Er zijn geen gezamenlijke ruimtes, geen schoonmaakster, geen portier, geen tuinman of ander onderhoud dat onder servicekosten kan vallen. We willen het totaalbedrag van ruim 1800 euro terugvorderen via onze advocaat maar die kan niks zonder de verplichte servicekostenoverzichten die Househunting Tilburg niet opstelt.

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Kijk ook even naar dit artikel en naar verwijzing naar het vonnis Gerechtshof Amsterdam, 29 juni 2010, LJN BN6936.

https://www.jurofoon.nl/nieuws/4148-ver ... vicekosten

Jules1960
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2015 13:08

Re: Househunting Tilburg verstrekt geen servicekostenoverzicht

Ongelezen bericht door Jules1960 »

Ik zou eerst een belletje doen naar de huurcommissie, die kunnen een onderzoek instellen en je verhuurder aanspreken.

Gesloten