LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sjig26
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 07:11

uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door sjig26 »

Onlangs heeft mijn vader een betonnen paaltje geraakt met de auto tijdens parkeren.

De auto heeft een schade van +/- €1500. De auto is all risk verzekerd dus heeft hij de schade gemeld aan de verzekeringsmaatschappij.
Nu werk ik zelf bij een schade bedrijf en wil deze schade bij ons bedrijf laten repareren. Nu laat de verzekeringsmaatschappij weten dat dit mogelijk is maar dat dan het eigen risico (€150,-) betaald moet worden en dat er daarboven op het uitgekeerde bedrag €500,- minder zal zijn als wanneer hij de auto laat repareren door een bij de verzekeringsmaatschappij aangesloten schadebedrijf.
Mag dit zomaar? Dit lijkt mij oneerlijke concurrentie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjig26 schreef:Mag dit zomaar? Dit lijkt mij oneerlijke concurrentie.
Wat staat er in de polisvoorwaarden?

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Weet natuurlijk niet hoeveel no-claim korting je vader heeft, maar anders is het goedkoper om dit zelf te betalen, en niet ten laste van de verzekering i.v.m. terugval in de korting. In plaats van 1 stap voorruit, 5 stappen terug. Dus minimaal 6 jaar extra premie.

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou me niks verbazen dat de maatschappij afspraken heeft met een aantal bedrijven, om uiteenlopende redenen. Eén reden zou de kosten kunnen zijn. En dat mag volgens mij. Dat jij daardoor een klus mis loopt, is jammer dan.

Sterker nog, als jij de klus zelf doet, zou je in feite alles boven op de materiaalkosten toch ook in je eigen zak steken?

Wat Jantje zegt klopt ook wel, uitkering van de schade LIJKT heel aantrekkelijk, maar reken eerst nog maar eens uit wat je vader de komende jaren aan extra premie gaat betalen. Ik denk dat je niet alleen flink schrikt, maar ik weet wel zeker dat je met alleen de onderdelen (immers, je kunt de klus voor je vader toch wel in je eigen tijd 'even' doen?) vele malen goedkoper uit zult zijn.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Bij sommige verzekeringsmaatschappijen krijg je korting op je premie als je accoord gaat met gebruik van bij hun aangesloten schadeherstelbedrijven.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door Emcede »

Ja hoor, dat kan. Aegon, waarschijnlijk? Auto-op-maat Voordeel geeft een lagere premie dan de reguliere polis. Daar staat tegenover dat bij schadeherstel men naar een aangesloten hersteller moet gaan. Doet de verzekeree dat niet, dan moet hij zelf € 650,00 betalen (het standaard eigen risico van € 150 en een extra eigen risico van € 500).

Vreemd dat u dit vraagt. U werkt bij een schadebedrijf - dan weet je toch dat elke verzekeraar wel een eigen herstelprogramma heeft? Schadegarant, Topherstel, Aegon Schade Service etc. Mensen willen minder premie betalen. Dat kan, maar daar moet wrl iets tegenoverstaan...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjig26 schreef:Onlangs heeft mijn vader een betonnen paaltje geraakt met de auto tijdens parkeren.

De auto heeft een schade van +/- €1500. De auto is all risk verzekerd dus heeft hij de schade gemeld aan de verzekeringsmaatschappij.
Nu werk ik zelf bij een schade bedrijf en wil deze schade bij ons bedrijf laten repareren. Nu laat de verzekeringsmaatschappij weten dat dit mogelijk is maar dat dan het eigen risico (€150,-) betaald moet worden en dat er daarboven op het uitgekeerde bedrag €500,- minder zal zijn als wanneer hij de auto laat repareren door een bij de verzekeringsmaatschappij aangesloten schadebedrijf.
Mag dit zomaar? Dit lijkt mij oneerlijke concurrentie.
Wat is er oneerlijk aan? Probeer ook gewoon op het lijstje van de verzekeraar te komen. Dan profiteer je meteen van meer klandizie.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door kokka »

buiten bovenstaande commmentaren voorkom je hiermee ook dat schade door 'vriendjes' veel duurder worden ingeschat als de werkelijke reparatiekosten, of dat er dingen worden verhaald op de verzekering die niets met de desbetrefende aanrijding te maken hebben.

stofzuigertje

Re: uitkeren autoschade bij reparatie niet aangesloten garage

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net als sterretje in raam herstellers zitten er vele dubieuze tussen dus daarom vaak maar een beperkte lijst met schade bedrijven.

Voor aangaan verzekering moet je die gewoon bekijken of elders verzekeren.
Niet elk schade bedrijf heeft elke verzekeraar en die allemaal accepteren zijn meestal duurder....

Het is dus helaas noodzakelijk een dergelijke lijst te gebruiken om de dubieuze uit de markt te drukken.

Gesloten