LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe incasso Dexia stoppen...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
beetjedom
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2004 18:53

Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door beetjedom »

Hoi,

Misschien is het al vaker gevraagd maar kan iemand mij vertellen hoe ik de incasso's van Dexia kan stoppen...
Destijds heb ik getekend voor automatisch incasso en weet nu niet meer hoe je zoiets moet stop zetten.
Mocht ik ergens een brief heen moeten schrijven kan dan het goede en juiste adres vermeld worden want als ik wat naar Dexia toe stuur krijg ik nooit een reactie, ik vermoed dus dat ik het verkeerde adres gebruik.

avb
mvg

beetjedom

roeieklok
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2003 21:01

Re: Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door roeieklok »

Dexia
Afdeling Correspondentie
Postbus 808
1000 AV Amsterdam

Je kunt in het postkantoor een rode intrekkingskaart machtiging halen en invullen naar bovenstaand adres sturen.

Belangrijk is wel dat als je je contract wilt stopzetten, dit via een brief moet gebeuren waarin je vermeld dat je wilt afzien van verdere betalingen.

Ik heb zelf de rode kaart gestuurd, de betalingen stopte, maar na een half jaar kreeg ik aanmaningen over het afgelopen halfjaar.
Dus de rode kaart alleen is niet voldoende.

Groeten,
Erik

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door impact »

Ook een manier is om naar je bank te gaan en het rekeningnummer van Dexia te laten blokkeren voor jouw rekening. Dan is het per direct afgelopen.
Bedragen, die reeds zijn afgeschreven, kan je binnen 1 maand nog terug laten boeken indien die via automatische incasso zijn afgeschreven (stornering).

Uiteraard moet je ook je contract vernietigen. Je vertelt niet of je soms eegaleaser bent. In dat geval is het vrij eenvoudig: de voorbeeldbrief kan je dan vinden bij o.a. www.pay-back.nl of elders in het forum.

Je moet ook juridische hulp zoeken.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door aert0001 »

Je moet ook juridische hulp zoeken.

persoonlijk zou ik eerst even dit laatste doen, dan zijn ook de andere vragen snel en vakkundig opgelost.

ton

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door pluutje »

Beetjedom,

Beetjeslim is ook rekening leegmaken en snel een andere bankrekening aanvragen! Niet dan?? :wink:

Suc6
Pluutje

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door berendjan »

En wat dacht je daarmee te bereiken met het leegmaken van de bankrekening? Of betaal je je andere schulden ook niet? Want als je je bankrekening leegmaakt en het saldo overboekt naar een andere rekening zul je toch ook moeten zorgen dat bijvoorbeeld de energienota, de telefoonrekening etc. die je krijgt met een acceptgiro het nummer van de nieuwe rekening vermelden. Bovendien, als je je rekening alleen maar leegmaakt en niet opzegt, blijven daar bedragen vanaf geboekt worden en krijg je nog meer schulden. Maar aan schulden kun je wennen net als aan het niet betalen van rekeningen. Leeft gemakkelijk, je geeft gewoon anderen de schuld van de schulden die je door je houding en instelling zelf veroorzaakt hebt.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hoe incasso Dexia stoppen...

Ongelezen bericht door impact »

Rekeningen leegmaken en/of opheffen lijkt mij ook niet verstandig. Zoiets lost niets op. Gewoon bij je bank het rekeningnummer van een incasseerder met een door jou ooit gegeven machtiging blokkeren voor alle transacties, werkt probaat.
Natuurlijk is dat ook maar een oplossing voor de korte termijn. In ieder geval voorkom je op die manier dat er gelden worden geïncasseerd, waarvan nog niet vaststaat of die wel rechtmatig aan de incasseerder toekomen.

Gesloten