LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bcooz spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Frederik99

Bcooz spam

Ongelezen bericht door Frederik99 »

Beste lezers,

Ik krijg de laatste tijd wel 10x per dag spam van Bcooz, en komt door het spam filter heen. Het gaat zgn. over reclames voor Gamma etc. en waarschijnlijk hopende dat men op uitschrijven klikt waardoor men iets binnen in de computer kan uitvoeren, dus ik verwijder ze meteen. Dit trucje ken ik onderhand wel, voordat je het weet heb je een ernstig virus binnen, zieke geesten krijgen daar een kick van.

Nu vind je veel klachen op internet over deze dienst (nooit mee ingestemd, ik doe op dat gebied helemaal niets op internet) en als je dan bij die klachtenrubrieken zoekt op bcooz dan krijg je niets, een raadsel voor mij. Natuurlijk komen dit soort vliegen uit de USA.

Hier een stuk waarmee elke email eindigt:

"Deze advertentie ontvangt u namens Bcooz omdat u zich heeft ingeschreven bij hier. Wij zien het als onze eer om u de meest waardevolle aanbiedingen en promoties te mogen toesturen. Als u deze advertenties toch niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich hier uitschrijven. Peachtree Hosting 2870 Peachtree Road #165 Atlanta, GA 30305"

Dit bedrijf schijnt te bestaan maar hoeft er mogelijk niets mee te maken te hebben.

Als bedrijven dit via hen laten regelen zonder toestemming, net zoals emails door vele onbekende services worden uitgevoerd, dan kun je geleidelijk aan niet meer zien wat echt is of niet, want het zijn allen rare linken, men kan zo doorlopend in jouw computer komen zonder dat je het nog merkt.

Wat moet je ermee ?

Julie4444

Re: Bcooz spam

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Frederik99 schreef:Ik krijg de laatste tijd wel 10x per dag spam van Bcooz, en komt door het spam filter heen. Het gaat zgn. over reclames voor Gamma etc. en waarschijnlijk hopende dat men op uitschrijven klikt waardoor men iets binnen in de computer kan uitvoeren, dus ik verwijder ze meteen.
Markeer als spam, blacklist en afzender blokkeren.
Frederik99 schreef:Wat moet je ermee ?
Een junk mail adres aanmaken en je eigen persoonlijke mail niet meer voor vage websites gebruiken.

Frederik99

Beste Julie4444,

Ik doe nooit iets over op vage websites, ik doe ook niets op websites met e-mailadressen opgeven etc. dat heb ik jaren geleden al afgeschaft.

Blokkeren zou kunnen maar ik denk dat het steeds van een ander emailadres komt of zelfs een ander ip adres.

Ik ga dit op de bodem uitzoeken door de adverteerders te gaan bellen of zij van iets weten.

Het kan ook zijn dat iemand jouw emailadres opgeeft om te pesten, er is veel negatieve energie in deze wereld.

Als dit allemaal zou kloppen schrijf ik de ombudsman zodat het verplicht wordt in Nederland een bevestigingsemail te zenden en niet zomaar andere emailadressen kunt opgeven.

Ik laat het wel weten, als je het laat zitten verandert er niet veel ..

Frederik99

Ik heb zojuist o.a. de AH gebeld en zij benadrukken niets met die reclames te maken te hebben.

Dus het zijn hackers (zeg maar zieke geesten) die uit zijn op ellende, wie geeft hun persoonlijke adres aan mij ??? Mijn handen jeuken ..

Ik krijg nu steeds meerdere emails binnen ook van niet bcooz .. verder heb ik nu niets meer te melden want er is moeilijk tegen te vechten ... ik heb wel een idee waarom dit gebeurd ... blijf slaaf van het systeem en er gebeurt je niets ..

Frederik99

Oplossing: laat alles in jouw spamfilter binnenkomen en pik dagelijks de goede emails eruit. Dus ontvang niets meer direct in je email account, geen probleem ..

Het is lastig maar goed dan heeft het geen effect meer :)

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Frederik99 schreef:Oplossing: laat alles in jouw spamfilter binnenkomen en pik dagelijks de goede emails eruit. Dus ontvang niets meer direct in je email account, geen probleem ..

Het is lastig maar goed dan heeft het geen effect meer :)
Mail die je in je inbox will hebben whitelisten?

Oplossing is trouwens om in het vervolg, als je een mailadres opgeeft er een + met de service in te zetten. Dan kun je zien via waar het lek is ontstaan.

Voorbeeld:

Mail: [email protected]
Opgegeven bij youtube: [email protected]
Opgegeven voor forum: [email protected]

Komt het alsnog gewoon aan, maar kun je ook zien van waar het is gekopieerd.

Frederik99

Soms wil ik wel eens te dramatisch antwoorden vanwege de woede over dit soort hackers die dag en nacht de wereld proberen te verzieken ..

Maar dit soort emails kwamen enkel binnen op een account die ik af en toe gebruik (er was geen spamfilter ingesteld, nu wel), ik laat nu morgen instellen om al deze emails naar een hostingaccount door te sturen (het spamfilter kan weer uit).

Op dit hostingaccount heb ik een goede spamfilter die dit soort zaken meestal wel weg filtert, ik laat het nooit meteen verwijderen want dan verlies ik soms ook zakelijke emails.

Dan zal ik er voorlopig geen last meer van hebben.

WAARSCHUWING: klik nooit op uitschrijven bij dit soort emails. Ik heb er ervaring mee dat goede hackers gewoon Norton en Malwarebytes voorbij gaan zonder dat die iets merken, zeg maar het probleem voor de toekomst, en dan krijg je gewoon een virus binnen die de hele computer lamlegt bijv. door de interne index bij stukjes af te breken .. wat zijn dit voor soort mensen .. inderdaad ernstig ziek in hun brein .. maar vaak probeert men ook jouw computer te gebruiken als doorvoerluik voor een andere aanval en heb je zelf geen last ..

Gesloten