LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht/onjuist hoogverbruik dataverkeer Simyo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Raimond 11

onterecht/onjuist hoogverbruik dataverkeer Simyo

Ongelezen bericht door Raimond 11 »

Ik heb zojuist bemerkt dmv afsluiting van mijn mobiel, dat mijn internet bundel ongeautoriseerd en ongemerkt is overschreden.Ik heb op genoemde datum thuis gewerkt waar ik Wi-fi heb,en op mijn pc mijn heb gewerkt en geen gebruik heb gemaakt van mobiel internet gebruik. desondanks is er een absurd hoog verbruik geregistreerd waarbij ik oprecht kan melden dat deze data niet overeenkomen met het feitelijk gebruik/verbruik.Vooralsnog ben ik gehouden om kosten te gaan betalen voor diensten die ik niet heb afgenomen en waarschijnlijk door/via Simyo zijn ontstaan.Ik kan door gebrek aan specifiek inzicht niets controleren normaliter wordt gesteld wie eist bewijst in dit geval is er een omgekeerde bewijslast omdat de provider zich achter tal van drog argumenten verschuild waarom zij n.b. hun eigen klanten geen inzicht kunnen geven in hun eigen verbruik.Dit ondanks dat eerder het College Bescherming Persoonsgegevens hier duidelijk anders over heeft geoordeeld.Het CBP stelt echter dat de privacywet providers niet verbiedt telecomgegevens te slaan om hun klanten inzicht te kunnen geven in hun verbruik. Zij zeggen dat de (provider) moet kunnen aantonen waar de kosten die zij aan de klant berekenen op zijn gebaseerd.

In onderstaande de koppeling van radar,het schrijven aan Simyo.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=129819

Hierbij meld ik u dat ik in beklag ga tegen de zogenaamde hoogverbruik kosten dataverkeer buitende bundel geconstateerd op 31-03-2015.

Ik heb geen navenant internet gebruik gehad op genoemde datum(anders dan normaal data verkeer zoals een aantal Whatsappjes)deze extreme kosten zijn mij dan ook geheel onbekend.
Hoogst opvallend is dat dit hoog verbruik blijkbaar vaak samen valt met het verstrijken van de maand aangezien morgen 01 -04 -2015 mijn nieuwe bundel ingaat ,ik zie zojuist in mijn Simyo verbruikers overzicht een verbruik op 31-03-2015 geregistreerd staan van maar liefst 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31 .
Dit buitensporige verbruik is mij niet bekend ik ben thuis geweest en heb Wi-Fi desondanks is er via mijn mobiel internet 39 x verbruik geweest waarvan 35 x sessies van 1 a 2 minuten t.w.v. €8.79. en 4 x overige registraties met een kleiner bedrag.

Ik zeg dat ik hier door /via uw netwerk onterecht ben benadeeld ,ik heb immers geen internet activiteiten gehad op vernoemde momenten.
Ik veronderstel dat dit een vooralsnog voor mij onbekende oorzaak heeft wellicht door een technische fout, lek infectie of hacking van uw systeem of anderzijds overmacht.
Ik heb een bijvoorbeeld afgelopen maand tijdens mijn vakantie een wat hoger verbruik gehad dan gemiddeld op 06-03-2015 317439.0 kB t .w.v. € 9.10,dit staat een schel contrast met dit absurde afwijkende internet verbruik dat staat geregistreerd op 31-03-2015 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31.In bijlage heb de zeer onwaarschijnlijke en onjuist geregistreerde verbruikers overzicht toegevoegd.
Ik vind het dan ook onwaarschijnlijk en onrechtvaardig dat u deze kosten nu volledig op mij afwentelt.

Ik wil graag inzage hoe dit tot stand is gekomen waarbij ik u vraag om de specifieke gegevens aan mij ter inzage te verstrekken, en dat ik u voorts vraag om de in rekening gebrachte kosten te crediteren.

Verbruik tussen 01-03-2015 en 31-03-2015

31-03-2015 2138732.0 kB € 313.31

Raimond 11

Re: onterecht/onjuist hoogverbruik dataverkeer Simyo

Ongelezen bericht door Raimond 11 »

volgens mij telefoon 0 MB mobiel internet verbruikt...volgens Simyo is er een verbruik op 31-03-2015 geregistreerd van maar liefst 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31 .
Dit buitensporige verbruik is mij niet bekend ik ben thuis geweest en heb Wi-Fi desondanks is er via mijn mobiel internet 39 x verbruik geweest waarvan 35 x sessies van 1 a 2 minuten t.w.v. €8.79. en 4 x overige registraties met een kleiner bedrag.

Ik zeg dat ik hier door /via uw netwerk onterecht ben benadeeld ,ik heb immers geen internet activiteiten gehad op vernoemde momenten.
Ik veronderstel dat dit een vooralsnog voor mij onbekende oorzaak heeft wellicht door een technische fout of anderzijds overmacht.
Ik vind het dan ook onwaarschijnlijk en onrechtvaardig dat u deze kosten nu volledig op mij afwentelt.

olaf79

Re: onterecht/onjuist hoogverbruik dataverkeer Simyo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat is dus ruim 2 gigabyte in 1 dag. Het kan (film gestreamd via netflix) maar het is onwaarschijnlijk.

In principe heeft u gelijk dat simyo maar inzage moet geven in het verbruik. De wet bescherming persoonsgegevens gaat over opslag en toegang tot persoonsgegevens voor en bij derden. Bovendien hebt u sowieso en altijd inzicht in persoonsgegevens die zijn opgeslagen en uzelf betreffen. Weigeren die gegevens te verstrekken is dus een onrechtmatige daad. U zou kunnen stellen nadat u Simyo schriftelijk hebt gemaand de gegevens te verstrekken, dat de rekening onverschuldigd is wegens overtreding van de wet door Simyo. Het niet betwiste deel van de rekening dient u gewoon te voldoen.

Gesloten