LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
thisisrobbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2015 18:53

Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door thisisrobbert »

Het was mijn moeder van 83 jaar opgevallen dat de WA verzekeringsvoorwaarden van het Kruidvat aangepast zijn. Eerst was het eigen risico per gebeurtenis 0,00 euro en nu is dat verhoogd naar 100 euro per gebeurtenis. Dat vind ik een zeer forse verhoging en dat terwijl de premie ook verhoogd is. Ik (52 jaar) heb dezelfde verzekering als mijn moeder, maar had die wijziging van de voorwaarden helemaal over het hoofd gezien omdat ik de wijzigingen van mijn verzekeringen digitaal binnenkrijgen en vluchtig bekeken had op mijn kleine tablet. Mijn moeder had de voorwaarden echter uitgeprint en zag de wijzigingen van de voorwaarden vrijwel gelijk. Dat ga ik vanaf nu ook maar weer doen. Maar los daarvan: een verhoging van 0 naar 100 euro vind ik nogal wat. Zodoende hebben mijn moeder en ik de WA verzekering bij het kruidvat opgezegd en hebben we nu allebei een nieuwe WA verzekering die een stuk goedkoper is als bij het Kruidvat, waarbij het eigen risico weer gewoon 0 euro is.
Laatst gewijzigd door thisisrobbert op 07 apr 2015 01:46, 5 keer totaal gewijzigd.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door Emcede »

Je hebt de informatie dus wel ontvangen blijkbaar maar niet gelezen. Wat kan Kruidvat daaraan doen? Je hoeft het toch niet persé te printen om de informatie te kunnen lezen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik print belangrijke info het liefst nog extra uit , dan kan ik het nog eens lezen en herlezen.
Niet zo gek van uw 83 jarige moeder bedacht!

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door Dirkie »

thisisrobbert schreef:Ik (52 jaar) heb dezelfde verzekering als mijn moeder, maar had die wijziging van de voorwaarden helemaal over het hoofd gezien omdat ik de wijzigingen van mijn verzekeringen digitaal binnenkrijgen en vluchtig bekeken had op mijn kleine tablet. Mijn moeder had de voorwaarden echter uitgeprint en zag de wijzigingen van de voorwaarden vrijwel gelijk. Dat ga ik vanaf nu ook maar weer doen.
Hulde aan uw moeder, die dat doet wat eigenlijk iedereen moet doen, namelijk de voorwaarden lezen. En dat nog een tip voor U zelf: koop een grotere tablet of een leesbril.
En los van dit alles. U heeft vervolgens, na de tip van uw moeder, de juiste keuze gemaakt door een andere verzekering te kiezen. En ik neem aan, dat U de voorwaarden van deze verzekering wel gelezen heeft, want goedkoop is niet altijd beter.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

moederslink schreef:Ook ik print belangrijke info het liefst nog extra uit , dan kan ik het nog eens lezen en herlezen.
Dat kan inderdaad niet op een tablet. Als je het daar hebt gelezen is het vervolgens voorgoed verdwenen....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat het sarcastisch bedoeld was... Er is immers geen reden waarom je teksten die je op een tablet leest niet zou kunnen bewaren. Elektronische bestanden maken het lezen en herlezen, en vooral ook het opzoeken van bepaalde begrippen, juist veel makkelijker dan printjes.

Moneyman
Berichten: 31150
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou... de realiteit is wel dat oude voorwaarden (die golden ten tijde van afsluiten) vaak niet zomaar meer vindbaar zijn, omdat ze vervangen zijn door de nieuwe versie. Als je ze digitaal leest, zorg er dan dus voor dat je ze ook opslaat. Maakt het weer een stukje makkelijker.

Maar los daarvan is het punt van TS volgens mij ook niet dat Kruidvat "hier iets aan kan doen", maar gewoon een melding (waar een ieder zijn voordeel mee kan doen) en een opmerking over de verhoging van 0 naar 100 euro.

mh73

Re: Kruidvat WA verz. nu 100 euro eigen risico i.p.v. 0 euro.

Ongelezen bericht door mh73 »

Bij reaal gaat dat ook gebeuren. Overal een fors eigen risico, beperking van het te vergoeden bedrag en hogere premie. Dus dan zullen de meeste verzekeraars wel volgen denk ik.

Gesloten