na een half jaar gestopt te zijn met school had ik besloten toch weer naar school te gaan. Dit een maand voor het schooljaar van start zou gaan. Dus ik me inschrijven bij de ib groep voor studie financien en een ov jaarkaart. De eerste aanvraag waren ze kwijt geraakt dus ik 2 weken voor de school begon nog een keer de aanvraag gestuurd. En jawel reactie terug. Per 1 september recht op een ov kaart. Ik wachten op mijn afhaal bewijs. Intussen was het 1 september en moest ik toch naar school met de trein dus dat werd treinkaartjes betalen. Ik zelf dacht dat ik het afhaal bewijs nog niet had omdat ik zo laat me pas had aangemeld. Maar na 2 weken verder en 7,50 euro per dag aan treinkaartjes heb ik uiteindelijk de ib groep maar eens gebeld. Kreeg ik te horen dat mijn ov vanaf janiuari al op het postkantoor lag te wachten. Inderdaad ik had toen een afhaalbewijs gehad maar ov nooit opgehaald omdat ik per 1 januari was uitgeschreven op mijn school toen.
Maar de ib groep had niet zoiets van go we geven even berivcht dat je nogsteeds dezelfde ov kon gaan ophalen. Nee dan had je 1 september of ervoor maar even moeten bellen.
Ik vind dit een zeer slechte service van de ib groep. Hoe moet ik nou weten dat ik die ov van toen nogsteeds daar licht en dat ik die moet ophalen. En nu heb ik 2 weken voor niks de trein betaald.
Dat is normaal bij de IB-groep hetzelfde dat ik toen naar school ging en ik haalde me pas niet op, want ik kon op de brommer ( 10 min reizen ) maar der stond in van als je hem niet in levert bla bla boete.. want ik had me oude ook nog niet ingeleverd en die was plots verlopen.. ik naar postkantoor hun maakte geen probleem van.. want die ene was verlopen en de ander had ik niet op gehaald.
En nu heb ik ook geen problemen, alleen zat ik wel weer ff onnodig in de onzekerheid.
Hallo, ik wil even reageren ook ik heb dit ervaren en zodoende 1 maand ov gebruik gemist, alleen ik had een mail om te zeggen dat mijn afhaalbericht opgestuurd zou worden en maar wachten waarna excuses dat dit fout was maar wel werd gezegd dat de kans op een vergoeding waarschijnlijk nihil zou zijn. ook de brief dat ik ingeschreven stond bij een opleiding in aug.2003 is blijkbaar niet ontvangen in groningen en kreeg ik een boete van onrechtmatig gebruik ov van 455 euro. ondanks een fax van de school en alle bewijzen dat ik een opleiding volg is dit nu nog steeds niet correct doorgevoerd. inmiddels was de beroeps termijn in de niet ontvangen beschikking verlopen. kosten dus 455 euro.voor groningen toch een lekker zakcentje!!! dit had verder als gevolg dat de ziektekostenverzekeraar een boete oplegde van nog eens 519 euro omdat ik niet studerende zou zijn en dus geen recht had op een studentenpolis. wie heeft eenzelfde ervaring dan graag bericht aan [email protected] daar ik dit wel aan wil vechten. mogelijk kan ik pro-deo iemand helpen met het indienen bezwaar.ik ga hier in ieder geval tegenin. twee weten altijd meer dan een!!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn ov-kaart afhalen.
In September 2003 ben ik begonnen met een studie, maar ik vond de studie niet leuk dus ben ik gestopt op 1 december 2003. Ik heb mijn ov-kaart ingeleverd op het postkantoor en ik kreeg een bewijs van inlevering mee. 2 weken later kreeg ik een brief thuis gestuurd waarin stond dat er een nieuwe ov-kaart voor mij klaar lag, maar dat ik hem niet moest ophalen. Die kaart heb ik dus ook fijn laten liggen op het postkantoor.
Nu ben ik in augustus weer begonnen met een studie en had ik van ib-groep bericht gekregen dat ik recht had op mijn ov-kaart per 1 oktober (omdat ik in september 18 werd, ook zoiets doms). Eind september had ik nog geen afhaalbericht gekregen. Ik heb toen gebeld naar de ib-groep en zij vertelden mij dat ik nog eentje op het postkantoor had liggen en dat ik die kon afhalen. Ik zou dus inderdaad geen brief thuiskrijgen, ik heb toen ook tegen hen gezegd dat ik dat maar raar vond. Maar goed, nadat ik de kaart had opgehaald bleek ook nog dat ik al in september een ov-kaart had kunnen krijgen.
Het is gewoon een instantie die niet alle zaken op orde heeft!!!