Onlangs heeft mijn zoon mee gedaan aan een schoolvoetbaltoernooi in een andere woonplaats. Hierbij waren twee begeleiders (leerkrachten) aanwezig. Bij aankomst kregen zij een kleedkamer toegewezen die afgesloten kon worden.
Tussen de wedstrijden in is het elftal in de kleedruimte geweest. Na de middag, toen zij wederom in het afgesloten kleedlokaal kwamen, bemerkte mijn zoon dat zijn mobiele telefoon en portemonnee weg waren. Nadat er in de kleedruimten en iedereen in zijn spullen had gezocht, zijn ze dit gaan melden bij de organisatie. Hier werd hen verteld dat er geen reservesleutels van de kleedruimtes waren en dat zij verder niets konden betekenen.
(overigens is er van een andere jongen uit een ander lokaal ook spullen gestolen)
De twee begeleiders heeft het elftal gevraagd 's avonds nog goed in de tassen te kijken en te laten weten als de spullen gevonden zouden zijn. Hierop hebben we niets meer gehoord.
Nu heb ik contact gehad met de school, maar zij zijn niet verzekerd voor materiële schade. Ze doen nog wel navraag over de gebeurtenis bij de twee begeleiders en daar krijg ik nog antwoord op.
Morgen heb ik een afspraak om aangifte te doen bij de politie.
Ik vraag me af of ik iemand aansprakelijk kan stellen of dat dit een geval voor eigen rekening gaat worden. Mijn eigen inboedelverzekering dekt de diefstal niet. Iemand een idee? Alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goederen gestolen uit afgesloten kleedkamer
Re: Goederen gestolen uit afgesloten kleedkamer
ja kan niemand iets verwijten, niemand heeft schuld behalve de dief....
Aansprakelijk stellen gaat niet lukken.
Maak voortaan gewoon de afspraak die wij al jaren hebben bij teamuitjes.... 1 heeft "de"tas! en daarin zitten al die onmisbare zaken die mensen toch willen meenemen...
Had de school ook zelf kunnen bedenken, maar dat is nu te laat.
Aansprakelijk stellen gaat niet lukken.
Maak voortaan gewoon de afspraak die wij al jaren hebben bij teamuitjes.... 1 heeft "de"tas! en daarin zitten al die onmisbare zaken die mensen toch willen meenemen...
Had de school ook zelf kunnen bedenken, maar dat is nu te laat.
-
stofzuigertje
Mijn zoon moest alle waardevolle goederen inleveren en in de kofferbak van de auto van de leraar was alles wel veilig opgeborgen....
Na afloop bleek er flink was gezocht en niets vermist...
Wel een kapot raam, dat geforceerd was, maar gelukkig een slimme leraar die weet hoe kwetsbaar de vele mobieltjes en geld is als er geen toezicht is vanaf het veld...
Na afloop bleek er flink was gezocht en niets vermist...
Wel een kapot raam, dat geforceerd was, maar gelukkig een slimme leraar die weet hoe kwetsbaar de vele mobieltjes en geld is als er geen toezicht is vanaf het veld...
Ook mosterd na de maaltijd maar de "Buiten de deur verzekering" is misschien een optie.Mijn eigen inboedelverzekering dekt de diefstal niet
-
Barre Barry
Dat er geen reservesleutels zijn is komplete onzin. Ze lenen een sleutel uit. Hoe moeten ze er dan in als die sleutel verloren raakt? Van kleedkamers zijn er altijd meerdere sleutels in omloop en dan zijn er ook nog eens masterkeys waarmee je alle kleedkamers open kan maken. Daarom laat je je spullen nooit achter in een kleedkamer. Zelfs niet als die afgesloten wordt.
Een harde les. Naar dit soort evenementen ga je ook altijd met oude schoenen en oude kleren, anders ben je die ook nog eens kwijt.
Een harde les. Naar dit soort evenementen ga je ook altijd met oude schoenen en oude kleren, anders ben je die ook nog eens kwijt.