LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop reparatiekosten Coolblue

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Stenis

Laptop reparatiekosten Coolblue

Ongelezen bericht door Stenis »

Hallo,

Een jaar geleden (april 2014) heb ik een laptop gekocht bij Coolblue. Een Asus R510CC-XX439H.
In juli deed het eerste probleem zich voor: de laptop viel met een flits uit toen de adapter er in werd gestoken. Daarna laadde de laptop niet meer op en bij het opstarten viel hij steevast na een minuut weer uit. De laptop heb ik toen naar Coolblue teruggestuurd. Ze hebben het moederbord vervangen en daarna weer naar mij teruggezonden. Prima service.

Een tijdje later heb ik de adapter gesloopt door er per ongeluk in het donker op te gaan staan. Stom, maar kan gebeuren. Omdat ik de laptop de volgende dag nodig had, ben ik 's ochtends meteen naar de MediaMarkt gegaan om een nieuwe adapter te kopen. Eentje van Asus hadden ze niet, en als ik er een zou bestellen (bij Asus zelf) zou dat te lang duren. Dus ik heb een universele uitgezocht. Goed lettend op het voltage en het amperage, zodat ik de laptop niet frituur.

Dat werkte allemaal prima, tot in februari de laptop weer met een flits uitviel na het insteken van de adapter. Dezelfde symptomen als de vorige keer. Ook deze keer weer teruggestuurd naar Coolblue. En ook deze keer kreeg ik hem na een paar weken gerepareerd terug. Ze hebben het moederbord weer moeten vervangen.

Ik was natuurlijk blij dat hij weer terug was. Ik heb hem eerst even aan de stroom gehangen en na een tijdje de adapter er uit gehaald en aan de slag gegaan. Even later schrok ik me wild, want de laptop viel wéér uit. Alleen deze keer was hij dus niet aangesloten aan de stroom. Hij startte gelukkig wel weer op toen ik hem terug aansloot, dus ik nam aan dat de accu waarschijnlijk leeg was. Ook al heb ik daar geen waarschuwing van gekregen. Opgelucht werkte ik verder, maar na een uur was het weer raak! Deze keer zat de adapter gewoon in de laptop.

Dus maar weer opgestuurd naar Coolblue. Echter, deze keer constateerden ze een kortsluiting tussen het moederbord en de niet-originele adapter. Nu heb ik volgens Coolblue drie opties:
- reparatie van €705,- (de laptop kostte €645,-)
- het laten terugsturen van de laptop (dan zit ik dus met een defecte laptop). Kosten: €75,-
of:
- het kosteloos laten vernietigen van de laptop.

Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. De vorige keer is de laptop ook gerepareerd aan hetzelfde defect. Bovendien ben ik voorzichtig met de laptop omgesprongen en is het defect buiten mijn schuld om opgetreden.

Wat kan ik doen?

aarie25

Re: Laptop reparatiekosten Coolblue

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik denk dat je weinig kan doen, want ze gooien het er dan op dat jij geen orginele adapter hebt gebruikt.
waardoor de defect is ontstaan. ik weet niet wat er in de garantie voorwaarden staan van coolblue en asus? als er staat dat je alleen orginele adapters mag gebruiken, heb jij weinig keus

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

aarie25 schreef:ik denk dat je weinig kan doen, want ze gooien het er dan op dat jij geen orginele adapter hebt gebruikt.
waardoor de defect is ontstaan. ik weet niet wat er in de garantie voorwaarden staan van coolblue en asus? als er staat dat je alleen orginele adapters mag gebruiken, heb jij weinig keus
Ja ze kunnen zoveel zetten in hun voorwaarden, maar dat maakt niet dat ze wettig geldig zijn. Je kunt eventueel de maker van de universele oplader aansprakelijk stellen.

aarie25

snuffel1 schreef:Waarschijnlijk heeft u bij de laatste reparatie de adapter meegestuurd want anders waren ze er nooit achter gekomen dat de adapter niet origineel was. Hoe dan ook u bent de garantie kwijt want u heeft een niet gecertificeerde adapter gebruikt. Wat ik niet snap is dat de originele adapter door er op te gaan staan kapot gaat, het is een massief ding die als je er op gaat staan meer pijn aan de voet doet dan dat de adapter in stukken breekt.
dit is 1 van de voorwaarden, waardoor de garantie vervalt..
Er is schade ontstaan door het gebruik van onderdelen niet gefabriceerd of verkocht door ASUS;gemaakt

de universele adapter is niet door asus gemaakt of verkocht, dus geen garantie lijkt mij
Laatst gewijzigd door aarie25 op 11 apr 2015 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

aarie25

olaf79 schreef:
aarie25 schreef:ik denk dat je weinig kan doen, want ze gooien het er dan op dat jij geen orginele adapter hebt gebruikt.
Ja ze kunnen zoveel zetten in hun voorwaarden, maar dat maakt niet dat ze wettig geldig zijn. Je kunt eventueel de maker van de universele oplader aansprakelijk stellen.

maar of dat gaat lukken, het is maak made in china.
weet niet of je dan een importeur aansprakelijk kan stellen

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Je kunt eventueel de maker van de universele oplader aansprakelijk stellen.
Dan zul je dan eerst vast moeten stellen dat die adapter ondeugdelijk is (bijv te hoog voltage , spanningspieken oid)
Met de originele adaptor ging laptop ook stuk, dus universele oplader lijkt niet de oorzaak.

Gesloten