LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt webshop
Mediamarkt webshop
Alvast excuses voor het lange bericht, maar het zit me erg dwars:
Tijdens de BTW vrije dagen actie van Mediamarkt heb ik (inmiddels achtergekomen) een grote fout gemaakt door bij Mediamarkt een Koelkast en Was/Droog combinatie te bestellen.
De bestelling heb ik geplaatst op 30 janauri. Beide producten hadden een levertijd indicatie van 4-5 werkdagen.
Inmiddels op 3 maart nog steeds niks ontvangen, en heb het vermoeden dat het deze week ook nog niet ontvangen zal gaan worden.
Door de BTW vrije dagen, kan ik begrijpen dat het door drukte allemaal iets langer kan duren, maar hiervan nooit bericht gehad.
Mijn moeder begon op 16 februari te bellen, waar de bestelling bleef. Er werd gezegd: "De koelkast is nog niet op voorraad (wasmachine wel), die verwachten wij 19 februari binnen te krijgen."
20 februari, nog steeds geen bericht.
21 februari toch maar bellen: "Er is een levering geweest, maar het was maar een klein deel, durf niet te zeggen wanneer de volgende levering plaats vindt.". Toen heb ik gevraagd of het mogelijk was om dan een vervanger te krijgen, dit was geen probleem, mits er een marge werd aangehouden van 10% (boven of onder de aanschafprijs).
Prima dacht ik, ik op de website gezocht naar een vervangend product, eentje gevonden, weer bellen.
"Is er geen vervangend artikel aangeboden?", nee, mocht er een uitzoeken, "Oh, nou ik heb hier een artikelnummer, als dit u aanspreekt kunnen wij deze voor leveren", artikel was goed, dus geaccepteerd. "Hier wordt dan een ticket van aangemaakt dat het verwerkt gaat worden, kan alleen wel paar werkdagen overheen gaan", nou vooruit zal het nog even afwachten.
26 februari ontvingen wij een nieuwe orderbevestiging met inderdaad het nieuwe artikel erin (voor 22:00 besteld morgen in huis). Mooi! 28 februari ga ik op mezelf wonen, dus als het dan 27 februari binnenkomt, is dat helemaal super!
28 februari, geen verzendbevestiging, niks ontvangen, 's avonds toch maar bellen: "Ja we zien dat uw wasmachine niet op voorraad is (lees hierboven, die was op voorraad, dus gewoon aan iemand anders verkocht).", dus dat betekend dat ik nog langer moet wachten? "Ja, maar we kunnen kijken voor eventueel een vervangend artikel, maar dit zal pas maandag 2 maart aangeboden worden, dan kunt u beslissen of u het wilt". Toen ben ik redelijk boos geworden, immers kan je zonder koelkast amper leven (je kan niks invriezen, geen vers voedsel in huis hebben).
Gevraagd of ze dan alleen de koelkast konden opsturen, dat kon niet, beide producten moesten op voorraad zijn, kon niet apart geleverd worden.
2 maart: Niks ontvangen, weer gebeld "Ja we hebben nog geen actuele lijst ontvangen, ik blijf het monitoren, we bellen u voor 6 uur op" (inmiddels geergerd en vermoeid door al het gedoe) maar geaccepteerd.
7 uur s' avonds, nog steeds geen telefoon gehad, toch maar weer zelf bellen.. "Vreemd dat mijn collega dat heeft belooft, we krijgen morgen pas weer een lijst van de Backoffice en zie het nergens geregistreerd staan, maar ik kan het alsnog voor u doen! Dan krijgt u binnen een paar werkdagen een mailtje van ons met vervangend artikel waar je dan akkoord op kan geven".
Inmiddels is 3 maart, nog steeds niks gehoord, al een maand ben ik meer dan 700 euro kwijt zonder dat ik iets ontvangen heb, heb ik kosten moeten maken om een tijdelijke koelkast te regelen en moet ik op en neer naar mijn ouders rijden om mijn was te kunnen doen (50km).
Kortom, ik dacht een leuke deal te hebben tijdens deze actie, inmiddels blijkt dat geen leuke deal meer te zijn, en had ik achteraf liever 100 euro meer betaald dan al deze ellende te hebben...
Tijdens de BTW vrije dagen actie van Mediamarkt heb ik (inmiddels achtergekomen) een grote fout gemaakt door bij Mediamarkt een Koelkast en Was/Droog combinatie te bestellen.
De bestelling heb ik geplaatst op 30 janauri. Beide producten hadden een levertijd indicatie van 4-5 werkdagen.
Inmiddels op 3 maart nog steeds niks ontvangen, en heb het vermoeden dat het deze week ook nog niet ontvangen zal gaan worden.
Door de BTW vrije dagen, kan ik begrijpen dat het door drukte allemaal iets langer kan duren, maar hiervan nooit bericht gehad.
Mijn moeder begon op 16 februari te bellen, waar de bestelling bleef. Er werd gezegd: "De koelkast is nog niet op voorraad (wasmachine wel), die verwachten wij 19 februari binnen te krijgen."
20 februari, nog steeds geen bericht.
21 februari toch maar bellen: "Er is een levering geweest, maar het was maar een klein deel, durf niet te zeggen wanneer de volgende levering plaats vindt.". Toen heb ik gevraagd of het mogelijk was om dan een vervanger te krijgen, dit was geen probleem, mits er een marge werd aangehouden van 10% (boven of onder de aanschafprijs).
Prima dacht ik, ik op de website gezocht naar een vervangend product, eentje gevonden, weer bellen.
"Is er geen vervangend artikel aangeboden?", nee, mocht er een uitzoeken, "Oh, nou ik heb hier een artikelnummer, als dit u aanspreekt kunnen wij deze voor leveren", artikel was goed, dus geaccepteerd. "Hier wordt dan een ticket van aangemaakt dat het verwerkt gaat worden, kan alleen wel paar werkdagen overheen gaan", nou vooruit zal het nog even afwachten.
26 februari ontvingen wij een nieuwe orderbevestiging met inderdaad het nieuwe artikel erin (voor 22:00 besteld morgen in huis). Mooi! 28 februari ga ik op mezelf wonen, dus als het dan 27 februari binnenkomt, is dat helemaal super!
28 februari, geen verzendbevestiging, niks ontvangen, 's avonds toch maar bellen: "Ja we zien dat uw wasmachine niet op voorraad is (lees hierboven, die was op voorraad, dus gewoon aan iemand anders verkocht).", dus dat betekend dat ik nog langer moet wachten? "Ja, maar we kunnen kijken voor eventueel een vervangend artikel, maar dit zal pas maandag 2 maart aangeboden worden, dan kunt u beslissen of u het wilt". Toen ben ik redelijk boos geworden, immers kan je zonder koelkast amper leven (je kan niks invriezen, geen vers voedsel in huis hebben).
Gevraagd of ze dan alleen de koelkast konden opsturen, dat kon niet, beide producten moesten op voorraad zijn, kon niet apart geleverd worden.
2 maart: Niks ontvangen, weer gebeld "Ja we hebben nog geen actuele lijst ontvangen, ik blijf het monitoren, we bellen u voor 6 uur op" (inmiddels geergerd en vermoeid door al het gedoe) maar geaccepteerd.
7 uur s' avonds, nog steeds geen telefoon gehad, toch maar weer zelf bellen.. "Vreemd dat mijn collega dat heeft belooft, we krijgen morgen pas weer een lijst van de Backoffice en zie het nergens geregistreerd staan, maar ik kan het alsnog voor u doen! Dan krijgt u binnen een paar werkdagen een mailtje van ons met vervangend artikel waar je dan akkoord op kan geven".
Inmiddels is 3 maart, nog steeds niks gehoord, al een maand ben ik meer dan 700 euro kwijt zonder dat ik iets ontvangen heb, heb ik kosten moeten maken om een tijdelijke koelkast te regelen en moet ik op en neer naar mijn ouders rijden om mijn was te kunnen doen (50km).
Kortom, ik dacht een leuke deal te hebben tijdens deze actie, inmiddels blijkt dat geen leuke deal meer te zijn, en had ik achteraf liever 100 euro meer betaald dan al deze ellende te hebben...
Re: Mediamarkt webshop
Korting mediamarkt is sigaar uit eigen doos
Was prijspakker van de week in kassa van 31 januari
Tot besluit weer de prijspakker van de week! Deze week de BTW Weg Ermee-actie van de Media Markt. Kopen, kopen, kopen, kopen. kopen...met een korting van 17,35%, maar let op: Media Markt heeft de adviesprijzen speciaal voor deze aanbiedingen verhoogd. Dus u krijgt helemaal geen korting, u betaalt nog steeds het zelfde! Kopen kopen kopen met korting, ik ben toch niet gek?
gr Henk
Was prijspakker van de week in kassa van 31 januari
Tot besluit weer de prijspakker van de week! Deze week de BTW Weg Ermee-actie van de Media Markt. Kopen, kopen, kopen, kopen. kopen...met een korting van 17,35%, maar let op: Media Markt heeft de adviesprijzen speciaal voor deze aanbiedingen verhoogd. Dus u krijgt helemaal geen korting, u betaalt nog steeds het zelfde! Kopen kopen kopen met korting, ik ben toch niet gek?
gr Henk
Re: Mediamarkt webshop
Ik blijf me verbazen over het feit dat mensen nog steeds denken dat alle prijzen verhoogd worden voor de actie om zo geen korting weg te geven.henk51 schreef:Korting mediamarkt is sigaar uit eigen doos
Was prijspakker van de week in kassa van 31 januari
Tot besluit weer de prijspakker van de week! Deze week de BTW Weg Ermee-actie van de Media Markt. Kopen, kopen, kopen, kopen. kopen...met een korting van 17,35%, maar let op: Media Markt heeft de adviesprijzen speciaal voor deze aanbiedingen verhoogd. Dus u krijgt helemaal geen korting, u betaalt nog steeds het zelfde! Kopen kopen kopen met korting, ik ben toch niet gek?
gr Henk
Ik moet zeggen ben zelf op dit moment helemaal klaar met Media Markt, maar dat van die prijzen is in de meeste gevallen gewoon niet waar.
Ze hebben duidelijk een systeem toegepast laatste actie, dit is te lezen op Tweakers.net. Zij hebben hier een klein onderzoek aan gewaagd waar ze de prijzen in de gaten hebben gehouden, daaruit blijkt dat de prijzen licht stijgen (lees: 1 of 2 euro) en aantal producten daalde zelfs net voor de actie!
Maargoed, daar gaat dit in principe niet eens om, meer om het feit hoe ze met hun klanten omgaan.
Als ik het geld had, had ik nu de order geannuleerd en gelijk ergens anders besteld. Echter kan ik pas weer iets bestellen op het moment dat ik het geld teruggestort krijg (wat ongetwijfeld ook weer een poos kan duren), dus sta een beetje met mijn rug tegen de muur
Re: Mediamarkt webshop
Normaal geven ze vooraf aan of het in voorraad is en morgen of overmorgen leveren...
4 of 5 dagen is mogelijk maar wel twijfel...
Wel kun je bij niet tijdig leveren de koop ontbinden en elders bestellen.
Maar waarom bieden ze niet een gelijkwaardige wel leverbare aan als keuze?
4 of 5 dagen is mogelijk maar wel twijfel...
Wel kun je bij niet tijdig leveren de koop ontbinden en elders bestellen.
Maar waarom bieden ze niet een gelijkwaardige wel leverbare aan als keuze?
Re: Mediamarkt webshop
Ja dat is helaas het probleem, door alle kosten van het verhuizen (moest eigenlijk alles aanschaffen, ben voor het eerst op mezelf gaan wonen) kan ik het niet veroorloven om nu ergens anders meteen een koelkast te kopen, en waarschijnlijk zal het even duren voordat ik het geld terug krijg als ik de koop ontbindt..stofzuigertje schreef:Normaal geven ze vooraf aan of het in voorraad is en morgen of overmorgen leveren...
4 of 5 dagen is mogelijk maar wel twijfel...
Wel kun je bij niet tijdig leveren de koop ontbinden en elders bestellen.
Maar waarom bieden ze niet een gelijkwaardige wel leverbare aan als keuze?
Een alternatief artikel probeer ik dus nu voor elkaar te krijgen, alleen gaat dat heel erg moeizaam.. Ze moeten dit communiceren met de backoffice en kan weer paar dagen overheen gaan.. Erg vermoeiend dus.
Re: Mediamarkt webshop
Jammer dat je vooruit betaalde maar claim een andere of geld terug want zonder koelkast, straks word het warmer.....
Re: Mediamarkt webshop
Die creditcard is toch wel handig . Had je het bedrag waarschijnlijk met 1 belletje teruggehad.
Re: Mediamarkt webshop
Media Markt NL, ben er helemaal klaar mee! Elke pagina die je bij je bestelling doorklikt word je opmerkzaam gemaakt dat wanneer je vandaag voor 22.00u besteld je het de volgende dag in huis hebt, dit 7 dagen in de week!
1. Half jaar geleden tv voor thuis besteld, werd 2 dagen later geleverd, communicatie foutje met hun transporteur Dynalogics.
2. Zondag voor 22.00u een tv voor mijn moeder besteld, geen levering maandag, lang telefoneren, blijkt dat bij thuisservice ze 2 dagen nodig hebben, ik had op het vraagtekentje moeten klikken dan had ik het kunnen zien, ik vind het misleidend! Het wordt dus dinsdag (vandaag), ik zou gisteren tussen 21 en 23.00u track & trace krijgen, mooi niet, vandaag weer gebeld, het wordt nu woensdag, ik ga een track & trace ontvangen vanavond wederom tussen 21 en 23.00u. Word zojuist gebeld door Dynalogics dat de bezorging en installatie morgen plaats vind eindelijk, maar zegt de dame aan de telefoon dat ik daar geen mail melding over krijg omdat dit een thuis service is, lekker gecommuniceerd onderling.
Waardeloos dit, ik had mijn moeder aan de telefoon zondag dat haar tv ermee stopte, ik had pas woensdagmiddag tijd met haar een nieuwe tv uit te zoeken en had in dit een snellere oplossing gevonden, dat arme mensje 3 dagen zonder tv laten zitten vond ik geen optie, de installatie, die €79 kost had ik dan ook gelijk even zelf gedaan, nu moet ik maar afwachten of moeders woensdag haar tv krijgt en i.p.v. dat Media Markt de €79 terugstort voor het falen, mooi niet dus.
Sorry mam, ik dacht je even snel een tv te laten bezorgen, maar Media Markt dacht er anders over, ben benieuwd of je nieuwe tv er morgenmiddag staat....
Media Markt, ik ben toch niet gek! Nou, inderdaad ben ik iet gek, €10.000den besteed daar maar deze tv was de laatste keer!
1. Half jaar geleden tv voor thuis besteld, werd 2 dagen later geleverd, communicatie foutje met hun transporteur Dynalogics.
2. Zondag voor 22.00u een tv voor mijn moeder besteld, geen levering maandag, lang telefoneren, blijkt dat bij thuisservice ze 2 dagen nodig hebben, ik had op het vraagtekentje moeten klikken dan had ik het kunnen zien, ik vind het misleidend! Het wordt dus dinsdag (vandaag), ik zou gisteren tussen 21 en 23.00u track & trace krijgen, mooi niet, vandaag weer gebeld, het wordt nu woensdag, ik ga een track & trace ontvangen vanavond wederom tussen 21 en 23.00u. Word zojuist gebeld door Dynalogics dat de bezorging en installatie morgen plaats vind eindelijk, maar zegt de dame aan de telefoon dat ik daar geen mail melding over krijg omdat dit een thuis service is, lekker gecommuniceerd onderling.
Waardeloos dit, ik had mijn moeder aan de telefoon zondag dat haar tv ermee stopte, ik had pas woensdagmiddag tijd met haar een nieuwe tv uit te zoeken en had in dit een snellere oplossing gevonden, dat arme mensje 3 dagen zonder tv laten zitten vond ik geen optie, de installatie, die €79 kost had ik dan ook gelijk even zelf gedaan, nu moet ik maar afwachten of moeders woensdag haar tv krijgt en i.p.v. dat Media Markt de €79 terugstort voor het falen, mooi niet dus.
Sorry mam, ik dacht je even snel een tv te laten bezorgen, maar Media Markt dacht er anders over, ben benieuwd of je nieuwe tv er morgenmiddag staat....
Media Markt, ik ben toch niet gek! Nou, inderdaad ben ik iet gek, €10.000den besteed daar maar deze tv was de laatste keer!