| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Indesit Droger kapot/goedkopere gekregen?
Indesit Droger kapot/goedkopere gekregen?
Beste Leden,
Ik heb op 03/03/2014 een nieuwe indesit IDCE 845 X A ECO droger gekocht voor €474,00.
Na een half jaar kreeg deze droger de volgende mankementen:
- De tijdindicatie gaf aan dat de droger nog 1 min resterent was maar bleef makkelijk nog 20 min drogen terwijl in sommige gevallen de was al droog was.
- De trommel draaide niet meer waardoor drogen onmogelijk is.
- Een band binnen in de droger kapot gegaan is.
Ik ben toen vanaf December 2014 gaan bellen met Indesit servicenummer 0900-2025254 (0,70 pg).
- 1e Moest de droger gereset worden, Gedaan werkte niet.
- 2e monteur werd onze kant opgestuurd en zegt de droger staat niet 100% waterpas??? En is meteen weer weggegaan zonder verder te kijken.
- 3e Is er monteur geweest heeft band gerepareerd en reset gedaan. werkte niet.
- 4e keer kwam er monteur en zegt sorry ik ga niks doen ik ga het kantoor adviseren om een omruiling.
Mooi dachten we hier zijn we vanaf en we krijgen en nieuwe. Indesit gebeld na 5 dagen hoe stand van zaken waren en ja we zouden vrijdag een nieuwe droger krijgen! Vrijdag 20 maart komt de droger binnen en tot onze schrik! Blijkt het helemaal niet ons model te zijn! en niet alleen dat we vroegen specifiek om een tijdindicatie en A+++ zuinigheid. zoals we bij onze oude ook hadden. Tevens is deze droger 100,- goedkoper dan dat we hadden! we kregen het model IDPA 745 A ECO.
Als je beide modellen opzoekt kan je zien dat we een veeeel mindere model hebben gekregen dan we hadden! Wij weer bellen naar Indesit en die zeggen ons dat ze niet meer dezelfde model hebben staan en ook geen duurdere en dat we het hier maar mee moeten doen en niks meer voor ons kunnen betekenen...
Mijn vraag is mag dit zomaar??? Ik heb meteen aangegeven hier niet mee akkoord te gaan maar zelfd de leidingevende aan de telefoon zegt dat hij alleen 2 jaar extra garantie kan geven maar meer niet daar moet ik het maar mee doen!
Ik heb op 03/03/2014 een nieuwe indesit IDCE 845 X A ECO droger gekocht voor €474,00.
Na een half jaar kreeg deze droger de volgende mankementen:
- De tijdindicatie gaf aan dat de droger nog 1 min resterent was maar bleef makkelijk nog 20 min drogen terwijl in sommige gevallen de was al droog was.
- De trommel draaide niet meer waardoor drogen onmogelijk is.
- Een band binnen in de droger kapot gegaan is.
Ik ben toen vanaf December 2014 gaan bellen met Indesit servicenummer 0900-2025254 (0,70 pg).
- 1e Moest de droger gereset worden, Gedaan werkte niet.
- 2e monteur werd onze kant opgestuurd en zegt de droger staat niet 100% waterpas??? En is meteen weer weggegaan zonder verder te kijken.
- 3e Is er monteur geweest heeft band gerepareerd en reset gedaan. werkte niet.
- 4e keer kwam er monteur en zegt sorry ik ga niks doen ik ga het kantoor adviseren om een omruiling.
Mooi dachten we hier zijn we vanaf en we krijgen en nieuwe. Indesit gebeld na 5 dagen hoe stand van zaken waren en ja we zouden vrijdag een nieuwe droger krijgen! Vrijdag 20 maart komt de droger binnen en tot onze schrik! Blijkt het helemaal niet ons model te zijn! en niet alleen dat we vroegen specifiek om een tijdindicatie en A+++ zuinigheid. zoals we bij onze oude ook hadden. Tevens is deze droger 100,- goedkoper dan dat we hadden! we kregen het model IDPA 745 A ECO.
Als je beide modellen opzoekt kan je zien dat we een veeeel mindere model hebben gekregen dan we hadden! Wij weer bellen naar Indesit en die zeggen ons dat ze niet meer dezelfde model hebben staan en ook geen duurdere en dat we het hier maar mee moeten doen en niks meer voor ons kunnen betekenen...
Mijn vraag is mag dit zomaar??? Ik heb meteen aangegeven hier niet mee akkoord te gaan maar zelfd de leidingevende aan de telefoon zegt dat hij alleen 2 jaar extra garantie kan geven maar meer niet daar moet ik het maar mee doen!
Re: Indesit Droger kapot/goedkopere gekregen?
Zijn Indesit advies prijzen ergens te vinden?
Dan kun je proberen prijsverschil vergoed te krijgen, of andere mogelijkheid is ontbinden van de koop
Dan kun je proberen prijsverschil vergoed te krijgen, of andere mogelijkheid is ontbinden van de koop
wat zegt de handelaar hiervan?
Daar gaan we weer. WEER iemand die de fabrikant belt en niet de verkoper. Voor het veiligstellen van je rechten dien je de verkoper op de hoogte te brengen van het defect. Dan had je recht gehad op een gratis nieuwe droger met dezelfde of betere eigenschappen. Nu kun je verder naar al je recht fluiten.
Sorry!
Sorry!
Ik heb de verkoper ( witgoedhuis ) als eerst gebeld maar die zeiden omdat ik nog in mijn 2 jaar garantie zat ik Indesit moest bellen voor reparatie.
Ok, dat wist ik niet (en het was handig geweest dat er even bij te vermelden).Danny S schreef:Ik heb de verkoper ( witgoedhuis ) als eerst gebeld maar die zeiden omdat ik nog in mijn 2 jaar garantie zat ik Indesit moest bellen voor reparatie.
Witgoedhuis heeft dus haar verplichtingen afgeschoven op de fabrikant en dat mag niet. Je kunt alsnog bij hun een vergelijkbaar exemplaar eisen, of de koop ontbinden. Je hebt dan recht op het volledige aankoopbedrag terug, uiteraard tegen inlevering van het apparaat.
Wel heeft indesit het orginele apparaat al meegenomen en en een vervangende neergezet! Doordat ik zelf op werk was en me vriendin er was ( die niet zo mondig is ) heeft ze hem laten neerzetten. Pas toen ik thuis kwam ben ik totaal niet mee akkoord gegaan! Ga morgen eens Witgoedhuis bellen kijken wat ze zeggen!
olaf79 schreef:Ok, dat wist ik niet (en het was handig geweest dat er even bij te vermelden).Danny S schreef:Ik heb de verkoper ( witgoedhuis ) als eerst gebeld maar die zeiden omdat ik nog in mijn 2 jaar garantie zat ik Indesit moest bellen voor reparatie.
Witgoedhuis heeft dus haar verplichtingen afgeschoven op de fabrikant en dat mag niet. Je kunt alsnog bij hun een vergelijkbaar exemplaar eisen, of de koop ontbinden. Je hebt dan recht op het volledige aankoopbedrag terug, uiteraard tegen inlevering van het apparaat.
U schrijft 3x onzin.snuffel1 schreef:Probleem is wel dat uw oude droger niet meer leverbaar is, de laatst bekende prijs was €.288,00. De oude droger had ook geen A+++ maar een oud A -30% label wat dat betekend weet ik ook niet. U heeft een gelijkwaardig product ontvangen met nog eens twee jaar garantie op de koop toe. Eigenlijk bent u spekkoper want de meeste Indesits halen de twee jaar niet eens. Op het aankoopbedrag moet u zich niet blind staren want de droger was al een jaar oud en voor de helft afgeschreven.
TS heeft recht op een vervangend apparaat dat dezelfde eigenschappen (of betere) bezit dan het origineel aangekochte apparaat. Dat de droger een jaar oud is is niet relevant. Dat Indisits de 2 jaar niet halen is niet relevant (en bovendien uw verzinsel). Als Indisit geen fatsoenlijke producten kan maken moeten ze maar stoppen.
helemaal mee eens!snuffel1 schreef:Probleem is wel dat uw oude droger niet meer leverbaar is, de laatst bekende prijs was €.288,00. De oude droger had ook geen A+++ maar een oud A -30% label wat dat betekend weet ik ook niet. U heeft een gelijkwaardig product ontvangen met nog eens twee jaar garantie op de koop toe. Eigenlijk bent u spekkoper want de meeste Indesits halen de twee jaar niet eens. Op het aankoopbedrag moet u zich niet blind staren want de droger was al een jaar oud en voor de helft afgeschreven.
wij hadden een wasmachine van indesit, ging gelukkig 4 jaar mee, maar de lagers gaan er met enkele
maanden er al kapot. meestal binnen 1 jaar. had ook de lagers kapot, met google gezocht naar het probleem, alleen maar klachten gevonden over indesit. schijnt echt een slecht merk te zijn, maar
daar is de prijs ook dan wel naar.
Dat is allemaal niet relevant, want je hebt gewoon wettelijke garantie