LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Florius

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Burtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2014 08:41

Florius

Ongelezen bericht door Burtje »

Hallo,
Ik heb in 2008 een woning gekocht met de intentie om te gaan samenwonen. Na een jaar verbouwen liep dat helaas mis. Ik heb 4 maanden in het nieuwe huis gewoond, maar ben toen terug gegaan naar mijn oude woning die ik niet verkocht kreeg. Ik heb het nieuwe pand (duurder) in de verkoop gezet. Vanwege het feit dat ik er maar 4 maanden heb gewoond en dat het pand ooit kamerverhuur is geweest voldoe ik niet aan de eisen van de leegstandswet. In 2013 mocht ik het pand toch verhuren van Florius omdat het niet meer haalbaar was om de hypotheek te betalen. Na een jaar had de verhuurder zelf een pand gekocht en dus het huurcontract opgezegd. Ik heb toen gevraagd of ik van het pand 2 of 3 appartementen mocht maken om de verkoop interessanter te maken. Dat had ik nooit moeten vragen want opeens mocht ik het pand ook niet meer verhuren. Inmiddels heb ik overal schulden gemaakt om aan mijn verplichtingen te kunnen doen, maar de koek is op. Ik vind het zo vreemd dat ik het pand eerst wel mocht verhuren en nu niet meer. Als ik 1 dag te laat ben met betalen wordt ik bestookt met telefoontjes sms'jes en mail, maar op de vraag om nog eens te kijken naar verhuur komt geen antwoord. Dat ik aan mijn verplichtingen wil voldoen moeten ze na 6 jaar toch wel doorhebben, denk ik zo, maar het gaat nu echt niet meer. Heeft iemand ideeën?

Gr. Burtje

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Florius

Ongelezen bericht door Xpert »

Gewoon betalen.

Bank kan nu denken dat je er Buitenlanders of prostituees in wilt huisvesten. Banken zijn daarop zeer gespitst. In het verleden werd in Rotterdam e.o. dit aan de lopende band gedaan. Je kan nu vaak alleen maar verhuren een 1ste graads familie of op basis met toestemming van de Gemeente o.g.v. de Leegstandswet.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Florius

Ongelezen bericht door 16again »

Xpert schreef:Gewoon betalen.
Goed advies van Xpert!
...maar na 6 jaar dubbele lasten is de TS aan het eind van zijn mogelijkheden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Florius

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar het is wel de simpele realiteit. Als de woning na zes jaar nog niet verkocht is dan is de prijs duidelijk veel te hoog. Je zult dan dus flink in prijs moeten zakken en voor financiering van de restschuld zorgen. Lukt dat niet, dan zul je gewoon de maandelijkse lasten moeten voldoen tot je een van de woningen kunt verkopen tegen een prijs die wel Ok is. Je hebt de hypotheek immers gekregen voor eigen bewoning en niet voor verhuur of omboue naar appartementen.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Florius

Ongelezen bericht door 16again »

Voor zover de bank al instemt met verkoop met forse restschuld, zal ook de financiering van die restschuld wellicht niet op te brengen zijn.

Alternatief:
TS kan bij bank laatste maal toestemming tot verhuur vragen en daarbij open kaart spelen door:
...aan te geven dat zonder verhuur inkomsten de maandelijkse lasten op zeer korte termijn niet meer op te brengen zijn.
---aan te geven dat huidige geschatte restschuld nu xx.xxx Euro bedraagt.
...aan te geven dat ook nog restschuld bestaat van yy.yyy Euro op het andere huis
...aan te geven dat in 3 jaar WSNP naar schatting zz.zzz euro op te brengen is.

Wellicht beseft de bank dan dat het probleem van TS eigenlijk een probleem van de bank is.

Ik zeg niet dat een beroep op WSNP DE oplossing is, maar indien dat de enige uitweg is, dan is het voor je uit schuiven van het probleem weinig zinvol.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Florius

Ongelezen bericht door 16again »

Voor zover de bank al instemt met verkoop met forse restschuld, zal ook de financiering van die restschuld wellicht niet op te brengen zijn.

Alternatief:
TS kan bij bank laatste maal toestemming tot verhuur vragen en daarbij open kaart spelen door:
...aan te geven dat zonder verhuur inkomsten de maandelijkse lasten op zeer korte termijn niet meer op te brengen zijn.
---aan te geven dat huidige geschatte restschuld nu xx.xxx Euro bedraagt.
...aan te geven dat ook nog restschuld bestaat van yy.yyy Euro op het andere huis
...aan te geven dat in 3 jaar WSNP naar schatting zz.zzz euro op te brengen is.

Wellicht beseft de bank dan dat het probleem van TS eigenlijk een probleem van de bank is.

Ik zeg niet dat een beroep op WSNP DE oplossing is, maar indien dat de enige uitweg is, dan is het voor je uit schuiven van het probleem weinig zinvol.

Floriuswebcare
verified
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:57

Re: Florius

Ongelezen bericht door Floriuswebcare »

Hoi Burtje,

Zou je je leningnummer en telefoonnummer naar [email protected] willen sturen?
Dan kijken we wat er aan de hand is en nemen we contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Florius

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Florius

Ongelezen bericht door 53078 »

Floriuswebcare schreef:...
Dan kijken we wat er aan de hand is en nemen we contact met je op...
Nou..lijkt me duidelijk wat er aan de hand is...Weer een nepcare zonder groene vink..

Burtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2014 08:41

Re: Florius

Ongelezen bericht door Burtje »

Dankjewel 16again. Ik hoop dat ze er nog eens naar kijken. Het vreemde is dat het eerst wel mocht en nu niet meer. Nog niks van florius gehoord. Zo snel als ze zijn bij betalingsachterstand zo langzaam zijn ze met hun klanten helpen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Florius

Ongelezen bericht door kweenie »

Die toestemming is altijd tijdelijk, waarbij de intentie is dat je het huis wel wil proberen te verkopen. Als je vervolgens begint over het verbouwen tot appartementen,dan zal Florius ook denken dat je eigenlijk gewoon wil blijven verhuren en/of dat je het eigenlijk als belegging gebruikt. Dan is het niet zo gek dat ze die toestemming niet zomaar opnieuw verlenen.

Floriuswebcare
verified
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:57

Re: Florius

Ongelezen bericht door Floriuswebcare »

Goedemorgen Burtje,

Wij hebben helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Mogelijk is uw mail niet goed aangekomen.
Excuus hiervoor. Wij willen hier zo spoedig mogelijk naar kijken. Zou u uw leningnummer en telefoonnummer naar [email protected] willen sturen?

Wij nemen hierna contact met u op. ^Hamdi

Met vriendelijke groet,

Florius

klantisgeenkoning
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2014 17:43

Re: Florius

Ongelezen bericht door klantisgeenkoning »

En hebben we al duidelijkheid TS?

Ben wel benieuwd, want snelheid en duidelijkheid zijn geen vanzelfsprekende competenties bij Florius, ze houden wel meer 'klanten' aan het lijntje.

Groet.

Burtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2014 08:41

Re: Florius

Ongelezen bericht door Burtje »

Nee nog geen reactie. Wel al 3 mails gestuurd. Deze maand geen hypotheek betaald en meteen werd ik een aantal keer gebeld, gemaild en gesmst. Op de vraag waarom ze nu wel zo snel kunnen reageren krijg je als antwoord dat dat een andere afdeling is.
Te gek voor woorden, wat een onmenselijke club is florius

Wilma53
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015 21:43

Re: Florius

Ongelezen bericht door Wilma53 »

Goedenavond
Ik heb een dringende vraag.
Ik heb mijn huis verkocht maar nu blijft er een restschuld van 17,000 euro over
Ik heb mijn tussen persoon gevraagd of ze me kan helpen met die om te zetten in een lening,maar nu komt het ze zeg gewoon dat wij dat zelf moeten doen,en dat het niet kan.
Maar ik moet wel vrijdag tekenen en kan die 17,000 niet op hoesten.
Is het dan echt niet mogelijk om er een lening van te maken.
Heb nog nooit een achter stand gehad en nu krijg ik dit.
Ik hoop dat iemand me echt kan helpen want zelf zie ik het echt niet meer zitten.

Vr Gr Wilma

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Florius

Ongelezen bericht door Xpert »

Ga in overleg met de bank. Mogelijk kan de bank je helpen. Maar ik ben bang dat dit op zo'n korte termijn niet meer kan. Je hebt nog naar 3 dagen!!! Heb je niet eerst vooraf toestemming aan de bank gevraagd of je de woning met verlies mocht verkopen? Heb je niet in een vroeg stadium aan de tussenpersoon (TP) gevraagd of verkoop met verlies een probleem zou worden??

Wilma53
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015 21:43

Re: Florius

Ongelezen bericht door Wilma53 »

Expert
Ik heb met mijn tussen persoon gepraat of dat een probleem is.
Dat was het niet zij ze.
Toen ze hoorde dat het huis verkocht was ging ze niets meer voor ons doen en moesten we het maar zelf doen.
We hebben geprobeerd de bank zelf te spreken maar dat ging niet,dus moesten we een mail sturen.
Die mail is gelijk gestuurd en we zitten nog steeds op bericht te wachten.
En wat u al zegd dat ik nog maar 3 dagen heb dat is waar.
Maar waarom doet dan zo tussen persoon zo iets ons aan.
Ze maakt ons blij met een dode mus.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Florius

Ongelezen bericht door Xpert »

TP kan je misschien wel helpen maar niet op zo'n korte termijn. Hoe lang gelden heb je het hebt aangekaart? Ik vind wel dat de TP een poging zou moeten wagen. Florius werkt alleen met tussenpersonen. De TP laten bellen wat er mogelijk is gaat altijd sneller dan zelf een mail sturen. Schakel desnoods de notaris in.

Je dient vooraf toestemming aan de bank te vragen of je met verlies je woning mag verkopen. De bank had dan kunnen bekijken of je een los krediet kon afsluiten via de bank voor het geval dat je met verlies moet verkopen.

De notaris en de koper(s) zijn al op de hoogte van je probleem?

Wilma53
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015 21:43

Re: Florius

Ongelezen bericht door Wilma53 »

Beste xpert
De notaris was nog niet ingeschakeld dus die weet nog niks,
Maar de kopers weten het wel,en die zijn net als wij ook niet blij.
De TP wil niet meer bellen,we vragen ons af of ze wel heeft gebeld.
We hebben ook nog niks van dat mailtje ontvanger,
Het is allemaal zo raar dat echt niemand ons kan helpen,
Ze wil wel helpen met het huis verkopen waar ze genoeg aan verdiend maar dan houd het er naar op.
Wij willen wel uitstel vragen aan de nieuwe kopers maar dan vraag ik me af komt het wel goed allemaal.
Ik zelf heb er zware hoofdpijn van en zit vol met stress,
Hoe kan iemand je zo in de maling nemen!!!!!
Ik hoop dat u er een oplossing voor heeft,zelf zak de moet in me schoenen.
Vr Gr Wilma

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Florius

Ongelezen bericht door kweenie »

Ze wil wel helpen met het huis verkopen waar ze genoeg aan verdiend maar dan houd het er naar op.
Ehm, een tussenpersoon verdient toch niets aan het verkopen van je huis? Daar verdient alleen je makelaar aan. En die geeft weer niets met je financiering te maken. Dus wie heb je nu ingeschakeld? Je makelaar of een hypotheekadviseur?

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Florius

Ongelezen bericht door Lisare »

Je kan beginnen om aan de notaris aan te geven dat de nota van je " TP" niet door hem moet worden voldaan. Dat scheelt alvast een paar duizend euro. Je kunt je " TP" dan betalen op het moment dat het probleem is opgelost.

Verder is inderdaad van belang wat de rol van deze " TP" is. Je moet in dit geval zijn bij degene die de lening destijds heeft afgesloten. Deze persoon heeft toegang tot jou dossier bij Florius.

Een lening is overigens binnen een dag geregeld als het moet, dus mocht het inkomen voldoende zijn dat moet dat nog haalbaar zijn. Uitstel kan een duur grapje worden. Kijk hiervoor in de door jou ondertekende koopakte, hierin zal staan wat de gevolgen zijn bij een niet tijdige levering.

Gesloten